Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Klopt, maar dat krijg je pas als je die stealth tree vol hebt. En bovendien zodra je een enemy raakt, komt de hele bende op je af ...
    Melee rekent dan veel sneller af met alles en iedereen ...

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De gevechten worden intenser, het eiland is lekker groot en consistent. Ik heb echt de indruk een werkelijk eiland te ontdekken en ik vermaak me er nog steeds prima mee.
    Ook en en toe quest waarbij de keuzes die je maakt ook invloed hebben over hoe je verder gaat.

En ik vind het er echt mooi uitzien, mooie dynamic lighting en shadows. Het regent alleen iets te veel naar mijn zin ...

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Bijna level 30 en dik 45u op de klok! Volgens mij nader ik het einde. Ik vind de game naar het einde toe toch behoorlijk vermakelijk. Combat is pittiger. Veel loot, leuke enemies, crafting, alchemy, lekker dungeons crawlen en eilandje verkennen.

En alle gaatjes afstruinen voor de 4 collectible quests ...

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Dus Gakkie voor een leuke budgetprijs zeer vermakelijk om alsnog te halen na DKS en TWII?

5. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, zo denk ik er ook over ;)

Echter, mocht Two Worlds II alsnog een tegenvaller blijken(?) dan kan ik na de Dragon Knight Saga altijd nog Arcania aanschaffen ... :) !

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik zou zeggen van wel. Als je van combat en exploration houdt dan heb je gewoon een leuke game ...

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Uitgespeeld! Einde was, zoals bij veel games, aan de matige kant.
    Ik heb geen enkele van de 4 collectibles quests compleet :eek:
    En ik heb echt erg uitgebreid alles geexplored. Maar ja, zoals ik al vaker heb gezegd hier, zijn die dingen erg moeilijk te zien en erg makkelijk te missen.

Eigenlijk wil ik wel weten welke ik heb gemist, maar om het hele eiland weer af te gaan, das echt pokke veel lopen... en dan natuurlijk de vraag welke je hebt gemist. Levert buiten cheevoos verder ook niks op....

Het hoofdmenu doet vermoeden dat er DLC komt ?!? ik hou de game nog ffkes om te kijken of dat inderdaad zo is...

EDIT:
    Er is een cheevoo voor L30 en die heb ik gehaald... net! Die lukt dus echt niet als je niet alle quests doet en alle mobs verslaat ...

Laatst bewerkt: 3 nov 2010
  8. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een "cheevoo" ? :confused:
    Welk level behaalde je en hoeveel quests (ongeveer) kan je in Arcania zoal doen?
    Hoe beviel het skillsysteem jou?

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Cheevoo is achievement :D
    Iik ben net L30 geworden en heb echt ALLE quests gedaan en dat zijn er erg veel!

Skillsysteem is het zwakset onderdeel van het spel. Veels te eenvoudig...

10. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Toch leuk nieuws dat er erg veel Quests zijn om op te lossen! Quests vind ik altijd enorm leuk om te doen in een game! Ook al heeft Arcania minder een RPG gehalte en meer actie/avontuur gericht ... toch heb ik me niet ingehouden en ook Arcania gekocht !

Ik ben er al even mee begonnen en mijn eerste indruk is:
    prima vermakelijke game. De graphics bevallen me ook prima en de dialogen vallen best mee, al heb ik reeds beter gezien en ook verwacht in deze game, maar goed, het is zoals het nu is, een casual game.
    Wel wil ik heel wat hulpopties meteen gaan uitschakelen. En ga ik de moeilijkheidsgraad hoger zetten denk ik (staat nu op normaal).
    Ik vind het begin erg maf, maar dan blijkt dat m'n held in een "droom" zat LOL ...

Ik ga eerst Risen nog wat verder spelen en dan pas Arcania en o wat zal ik een cronisch tijdgebrek krijgen als ik ook de DKS nog koop en zeer waarschijnlijk ook Two Worlds II :D
    Wel, dan zal ik daarna wel voor jaaaaren zoet zijn, dat weet ik NU al, zo ken ik mezelf al.
    (alleen al met Divine Divinity ben ik jaren zoet geweest!!)

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik speel altijd maar een RPG tegelijkertijd... Anders gaat alles zo door elkaar lopen en kom ik er stukken minder in. Dus pas als ik er een uit heb begin ik aan de volgende ...

12. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Arcania staat totaal vergeten op de HDD van mijn PC... sorry, maar dit is echt een zwakke RPG.

Een mooi voorbeeld (en volgens mij nog niet genoemd?): in het optie scherm is het mogelijk om "roleplaying interactions" of hoe het ook heet aan te zetten. Guess what dit o.a. inhoudt:

* je karakter kan nu op een stoel gaan zitten,
    * je karakter doet net alsnof hij een potion brewt bij een alchemisten set,
    * je karakter doet net alsof hij een zwaard slijpt bij een smitse.

Allemaal animaties die nu toegankelijk zijn.... maar dat is het hele probleem. Het zijn animaties. Je karakter slijpt niet daadwerkelijk zijn eigen wapen (hij had nog niet eens een zwaard bij zich), hij brewt helemaal geen potions (dat doe je in een ander scherm) en zitten op een stoel is een nutteloos tijdverdrijf. Zaken die echt werken in een andere RPG worden in Arcania met deze optie gefaked.

Conclusie: Arcania is een game die het RPG genre na-aapt. Een wannebee dus. Ben je toch in dit soort casual "RPGs" geinteresseerd, dan adviseer ik je nog eerder Fable 3 te checken. Hoe casual Fable 3 als RPG ook is, de kwaliteit spat daar wel van het scherm af, er is koste nog moeite gespaard om je in het verhaal te betrekken, je keuzes hebben effect op de voortgang van het spel en het werkt nog fatsoenlijk ook.

Laatst bewerkt: 8 nov 2010
  13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik niet, speel er op moment 3 of 4 tegelijk. :+

Persoonlijk hoop ik nog wel eens op een Tomb Raider achtige RPG, dat zou pas kicken zijn. ;)

14. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Aja, maar je mag deze Arcania dus écht niet bekijken als een RPG .
    Deze Arcania is casual, dat mag voor mij wel eens een keertje ...
    Fable 3 spreekt mij persoonlijk totaal niet aan. Is toch een "ander soort" van casual 'RPG' ... en heb er toch ook al negatieve dingen over vernomen en net die dingen waarvan ik denk: o nee, zit het zo ...

Laatst bewerkt: 9 nov 2010
  15. Ashavan

Ashavan Guest

Als jij zo'n hardcore RPG'er ben ga dan eens Drakensang: River of Time spelen :)
    De enige "perfecte" RPG die in jaren is uitgekomen, maar is wel voor de PC.
    Heb Gothic op de pc gespeeld vond het ook een kut game. Het sloeg vaak nergens op.
    Fable 3 is ook meer hype dan dat je een goede game hebt. Sinds deel 1 is het al over gehypte troep met verhalen en eindes die nergens op slaan.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2010
  16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Drakensang: River of Time? Heb ik nog over getwijfeld, maar ik vond zijn voorganger eigenlijk niet zo goed. Das Zwarze Auge RPG spelsysteem is heel goed, maar die game was zo cliché en zo MMORPG-achtig zijn quests. Uitgespeeld, maar om nou te zeggen dat de game mij veel memorabele momenten heeft opgeleverd. Is de opvolger River of Time beter dan?

Het is maar net wat je inderdaad van Arancia verwacht. Ben je dus een casual RPG speler, dan is dit een goede titel. Maar ik heb een andere verwachting bij RPG games. DKS en TWII ftw.

En welkom terug Ashavan. Lang niet gezien. Hou je het deze keer een beetje langer vol op de forum? ;)

Laatst bewerkt: 9 nov 2010
  17. Ashavan

Ashavan Guest

Ik hou het wel vol hoor. Is maar net hoe lang de moderators weer gaan huilen over niks en hun e-penis moeten verlengen.

18. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Niet dat het iemand ene drol kan schelen, laat staan dat de enkele malloot (ik!) die het spel heeft gekocht er op zit te wachten, maar ja, er komt DLC voor Arcania!!! :D;)

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Screens zien er mooi uit. Zo zal het er wel niet op de 360 uitzien? :+

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat bovenste screen benadert toch best hoe het er op de 360 uitziet hoor!

Deel Deze Pagina