Arcania staat totaal vergeten op de HDD van mijn PC... sorry, maar dit is echt een zwakke RPG.
Een mooi voorbeeld (en volgens mij nog niet genoemd?): in het optie scherm is het mogelijk om "roleplaying interactions" of hoe het ook heet aan te zetten. Guess what dit o.a. inhoudt:
* je karakter kan nu op een stoel gaan zitten,
* je karakter doet net alsnof hij een potion brewt bij een alchemisten set,
* je karakter doet net alsof hij een zwaard slijpt bij een smitse.
Allemaal animaties die nu toegankelijk zijn.... maar dat is het hele probleem. Het zijn animaties. Je karakter slijpt niet daadwerkelijk zijn eigen wapen (hij had nog niet eens een zwaard bij zich), hij brewt helemaal geen potions (dat doe je in een ander scherm) en zitten op een stoel is een nutteloos tijdverdrijf. Zaken die echt werken in een andere RPG worden in Arcania met deze optie gefaked.
Conclusie: Arcania is een game die het RPG genre na-aapt. Een wannebee dus. Ben je toch in dit soort casual "RPGs" geinteresseerd, dan adviseer ik je nog eerder Fable 3 te checken. Hoe casual Fable 3 als RPG ook is, de kwaliteit spat daar wel van het scherm af, er is koste nog moeite gespaard om je in het verhaal te betrekken, je keuzes hebben effect op de voortgang van het spel en het werkt nog fatsoenlijk ook.
Laatst bewerkt: 8 nov 2010