De Grote Voetbaldraad [Deel 29]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 28 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Dus het ligt helemaal niet aan Jol of het bestuur. Door de druk spelen sommige spelers ver onder hun kunnen en dat komt door de verwachting van het publiek? Dus de supporters moeten opstappen :+.

Het gaat toch nergens meer over. Het vervelende is dat ze opzoek zijn naar het probleem ipv de oplossing. Met deze selectie moet er toch helemaal geen probleem zijn bij Ajax? Het is nu aan de supporters om het wantrouwen in het bestuur en Jol keihard opzij te leggen en volledig achter het elftal te gaan staan. Dat is het gene wat Ajax nu nodig heeft.

De supporters maken de club en zij zijn diegene die voor de ommekeer kunnen zorgen.

2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Je kan best én niet achter het bestuur staan én volledig achter het elftal toch?

Vind het een mooie one-liner verder, maar de supporters kunnen echt niet eigenhandig voor de ommekeer staan puur door het team te steunen. Daarmee hou je Jol niet tegen met zijn breedteaankopen en slechte opstellingen/tactiek (of gebrek eraan).

Een Ajax met 3 verdedigende middenvelders, amper talent op de bank, een bestuur zonder ruggengraat, een overgrote selectie, gebrek aan visie en daadkracht. Ja, laten wij als supporters dat weg schreeuwen, want zo gaat het.

Het is tijd voor een ommekeer, maar supporters alleen kunnen daar niet voor zorgen. Invloedrijke mensen (bv. Cruijff en consorten) moeten dit proces (wat haat ik dat woord door Rutten :+) begeleiden en stimuleren.

@ probleem ipv oplossing. Ik mag hopen dat het enkel de buitenstaanders zijn die het probleem proberen te identificeren en dat het bestuur allang bezig is met dit omdraaien, hetgeen ik nu betwijfel. Eerst dacht ik dat het de goeie kant op ging, maar je hoort weer signalen dat dit absoluut niet het geval is.

Laatst bewerkt: 10 nov 2010
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haha volgens mij is buitenspeler de beste bezette positie in het voetbal, onzin dat die er niet zijn...

4. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik snap natuurlijk wel dat supporters het niet helemaal zelf kunnen. Maar wat veel mensen vergeten is dat supporters wel degelijk de meest invloedrijke mensen zijn binnen een club.

Want als alle Ajacieden keihard roepen dat Jol weg moet, staat hij vandaag nog op straat. Hetzelfde geldt voor het bestuur. Dus er zitten binnen de supportersgroep nogal wat verschil in meningen. Maar het belangrijkste is dat de supporters het beste in de spelers naar boven kan krijgen.

Ik heb bijvoorbeeld de wedstrijden tegen Kiev en AC Milan gekeken. Het was 1 van de weinige keren dit seizoen dat ze echt helemaal tekeer gingen op de banken. En het is knap wat ze toen hebben neergezet.

Natuurlijk mag je kritiek hebben op het beleid en de beslissingen van Jol. Maar als Ajax speelt, moet dat opzij gezet worden. Als spelers worden uitgefloten worden door het eigen publiek gaan ze echt niet beter spelen.

Nu snap ik dat frustratie en ergernis ook een rol speelt en niet alle supporters het zo bedoelen. Het lijkt nu net of ik Ajacieden als pessimistische supporters zie, maar zo bedoel ik het niet.

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dan is het goed ;)

Je praat ook echt niet alleen onzin hoor. Dat bedoel ik niet, maar ik denk dat je niet een heel bestuur kan wegwerken als publiek. Tenminste, dan moet het wel heel ver komen.

Kiev zat ik in het stadion en het was prachtig om daartussen te zitten, maar laten we eerlijk wezen. Erg goed was het nog steeds niet. Veel meer dan toevalsvoetbal bleek het niet. En dat ben ik nu zat, want als ook het resultaat eronder gaat lijden is het pas echt pijnlijk. Dat is tevens ook wat mij betreft een moment om die kritiek door te voeren, want dan heb je de feiten aan je zijde.

6. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ben het ontzettend eens met de woorden van Muhren!

7. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Maar als je je kritiek opzij zet op de enige momenten dat het impact heeft, kunnen die stomkoppen hun vernieling achteloos voortzetten.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus het is volgens jou al zeker dat die cultuurshock de druk wegneemt?
    Als je het mij vraagt neemt die druk juist toe.

Ik geef toe dat Jol niet altijd de keuzes maakt die ik zou maken, maar ik denk dat als ik elke dag met die gasten werk en elke dag zie in welke situaties ze welke beslissingen nemen, ik waarschijnlijk een aantal keuzes beter begrijp.

Ik wil niet zeggen dat ik er dan mee eens ben, maar waarschijnlijk begrijp ik zijn keuze wel.

Wij zien niet of Blind door de mand valt op de training, wij zien niet of Alderweireld uit vorm is op de training. Wij zien niet wat Suarez en El Hamdaoui presteren op elke training.

En op de training baseert een trainer zijn elftal voor de wedstrijd i.m.o.

Dat die kuttenkoppen dan tijdens de wedstrijd niets laten zien, dan ligt dat niet aan Jol.
    De reactie daarop dan weer wel en daar laat Jol soms wat steekjes vallen.

9. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ligt wel deels aan Jol, want hij is de motivator. Zijn enige rol is de pionnen op de juiste plaats te zetten en ze tevreden/gemotiveerd te houden tijdens de wedstrijden. Als ze dan collectief als een stel dooie mussen op het veld staan, ligt de schuld bij beide.

En je elftal baseer je niet volledig op de training. Wanneeer Ooijer 3x op rij een fout maakt, kan hij nog zo goed trainen, maar dan moet je concurrent er gewoon in. En als die dan een degelijke wedstrijd speelt vind ik het raar als hij er de volgende wedstrijd weer naast staat.

En op je vraag, nee dat is niet zeker, maar het lijkt me logisch als je na een kampioensjaar een grote ommekeer maakt dat het niet perse direct in soevereiniteit wordt uitgedrukt. Daar moet je dan wel geduld voor hebben als supporter, of dat ook gebeurt kan ik niet inschatten, maar ik hoop het wel.

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Hier los je toch niets mee op? Het bestuur blijft gewoon zitten.

En een leuk gerucht:

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Haha ja toch.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    WTF waarom zou Arsenal Walcott laten gaan?
    Volgens mij echt ENORME bullshit. Ten eerste speelt hij echt goed..
    Maar vooral, met die komende homegrown regel is er een enorme run op Engelse spelers.. En aangezien Arsenal al zoveel Engelse spelers heeft (sacmark), lijkt het me sterk dat ze dan hun beste Engelsman laten gaan.
    Daarnaast, mochten ze hem kwijt willen kan Ajax nooit opbieden tegen de Engelse clubs, ivm homegrown regel.

Waar heb je dat gerucht vandaan eigenlijk?

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    En no offence, dan nog zie ik hem echt niet naar Ajax gaan. Is wss toch bullshit.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Oja ten derde: de club moet CL spelen. Dan is Ajax dus al bij voorbaat niet geklassificeerd voor Walcott.

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ok... :emo:

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    ?

Of denk jij dat Ajax nog wel even de 2e plaats veroverd? 8)

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als laatste wil ik vragen of iemand de feiten heeft gespecificeerd t.o.v. de financien en de resultaten?

Face it: We zitten nog steeds met de puinhopen van Marco en met de oudjes van Jol. Atouba had niet gehoeven, Pantelic had van mij mogen blijven.
    Daarintegen is het prestatie contract van Mido wel weer een goed idee.

Daarnaast weet ik de processen van Slop niet, dus ik kan niet oordelen over de financiele huishouding. Echter vind ik de huidige berichten daar over positief. Het negatief resultaat van vorig jaar was onvermijdelijk en kwam immers niet als iets nieuws de hoek om.

Ik ben meer benieuwd naar de processen die Slop in gang heeft gezet om de Financiele huishouding weer op orde krijgt.
    Slop zit er i.m.o. wel erg lang als CFO zijnde en hij leegt nu zijn eigen potjes die elke CFO maakt binnen een bedrijf. Het vreemde is dat de potjes van een CFO pas worden geleegd als er een nieuwe wordt aangesteld.

Afijn, we zullen zien hoe dit jaar uitpakt, ik ben in ieder geval niet zo enorm kritisch als veel Ajacieden.

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Dit is een grapje neem ik aan?

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik niet snap?
    Walcott zegt dat hij alleen voor een club wilt spelen die Champions League speelt. Nou neem ik aan dat Ajax nog 2 wedstrijdjes CL speelt en het dan ophoudt. Dus dan lijkt mij dat Walcott niet naar Ajax zou willen maar naar iets groters?

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vanavond naar Ajax-Veendam, ben benieuwd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina