1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Mja, als ze met een goedkoop bakkie aankomen, terwijl je een dure bike verkoopt. Foto is idd geen slecht idee, kopie van rijbewijs oid en als ie autosleutels oid afgeeft, kenteken checken. En eventueel borgsom laten betalen.

    Dacht zelf vanmorgen weer op de bike naar werk te gaan, kreeg ik hem niet aan de praat. Hoop snel opgegeven, geen zin in als ie 's avonds na het werken weer niet wil starten, en kon nou gelukkig auto nog pakken.
     
  2. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
  3. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Niet normaal dat verhaal!!

    De man die een proefrit komt maken is een bekende van iemand die veel in de MF draad waar ik zit post dus dat is al een stuk betrouwbaarder.
    Ik zal toch inderdaad iets vragen om achter te houden.. (rijbewijs oid)

    Leg em wel onder de scanner.. Wat sneu voor die gast zeg bah!
    Als je die vent te pakken krijgt zou k een burnout op zn gezicht maken.
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    wat een verhaal... Je zou die man wat aan doen, als dat kon.

    Een rijbewijs of paspoort achterlaten lijkt mij al een hele inkadering. Je kan ook vragen of hij ze beide wilt meenemen, dan kan je ze meteen vergelijken. Dan is de kans dat die nep is gelijk een heel stuk kleiner.

    Nog even en je moet voortaan een motoragent vragen om de proefrijder te escorteren. |:-
     
  6. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Aardig gek,daar zit ik vlak bij:|
    Ik moet zeggen ik slaap hier een heel stuk fijner nu die ver weg achter een zooi sloten en goed op slot in de schuur staat:p
    Maar ik denk dat ik bij een eventuele verkoop ook gewoon lekker achter op zou springen,jammer dan dat dat niet de ultieme proefrit geeft maar er kan in ieder geval gewoon gecheckt worden of het lekker loopt enzo zonder rare dingen:)
    Ik kwam ergens tegen dat die ''Eitje B'' ofzo,linkieee: http://www.peterrdevries.nl/nieuws/motordief-eitje-b.-slaat-direct-weer-toe/
    ook gewoon een echt rijbewijs achterlaat en er met dat ding vandoor gaat:confused:
    Alle 2 vragen heeft weinig zin ook denk ik als ze 1 ding kunnen vervalsen dan zal de rest ook geen probleem zijn.
     
  7. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Sowieso dat ik nooit achterop zou gaan bij iemand die ik niet ken. Liever een gejatte motor dan kans op fysiek letsel.

    Verder zou ik als ik het niet had voor de maand dat ik de motor aan het verkopen was / proefritten laten maken de motor all-risk verzekeren als ie dat nog niet was. Kost wat geld en bij diefstal krijg je nooit alles terug maar beter dan niets.
     
  8. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Beste lijkt mij gewoon meer dan de helft van het bedrag achterlaten voor de proefrit. Weet je gelijk of de bieder serieus is.
     
  9. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon een vriend van je hem laten volgen, zonder dat hij het in de gaten heeft:+,

    Misschien wat overdreven maar ja O-)
     
  10. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ja precies, daarom zei ik ook, de waarde kan wel in verhouding staan tot jouw motorfiets, maar dat maakt weinig uit als ie gestolen is :).



    Het makkelijkste is gewoon inruilen, je levert wat aan waarde in, maar dit omzeil je wel allemaal.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  11. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Kom op denk je dat de persoon meteen levensmoe is en jou proefrit wil gebruiken om zelfmoord te plegen ofzo?:p
    Dat achterop zou ik best wel zien zitten haha kan je meteen in de gaten houden of het niet ff een aftrap ritje word in plaats van proefrit:p
    Gelukkig ga ik denk niet in de verkoop positie komen door dat ik niets weg wil doen eigenlijk en er alleen nog maar bij wil hebben:D
    Mischien dat we hier gaan kijken in januarie of februarie voor nog een 900rr beetje van 2000 of 2001:D
    Dus mocht je iemand weten waar ik een proefrit kan maken(A):p
    Haha nee hier word eigenlijk alleen proefrit gemaakt als de interesse bijzonder hoog is en het al bijna 100% zeker is dat ik m koop haha en waarschijnlijk merkt de verkopende partij ook wel iets van het enthoussiasme wat uitgaat van een gewoon eerlijke koop,al kan je daar uiteraard erg goed in vergissen omdat die figuren die het er om doen waarschijnlijk ook met een erg mooi verhaal enzo aan komen:mad:

    Haha BTW spanningsregelaar van de gsx werkt perfect op de blade alle spanningen en weerspanningen zijn perfect weer:D
    Hoop deze week ook die andere van ebay binnen te krijgen haha vraag me eigen steeds meer af wat die gaat doen:D
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Niet iedereen kan rijden. Zou persoonlijk ook liever niet bij de eerste de beste achterop stappen.

    Ik zou zelf trouwens ook geen proefrit willen maken met de eigenaar achterop. Rijdt voor geen meter.
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Hahaha ik zie ook een zwaar overwichtige 40er voor me die dan bij je opstapt.
    Lekker die pens z'n motorjasje gestopt en dan lekker tegen je aankruipen.:b:
     
  14. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Tjah.. Of zijn oudste dochter.. We dwalen af.
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou ja, het beste lijkt me gewoon cold hard cash. De helft van het bedrag of iets dergelijks.
     
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat had ik idd laatst bij een proefrit op een kawa zx 1100(A):p
    Ben zelf maar klein ventje haha dus ze doen het er maar mee:p
    Of gewoon cash idd vraagprijs achter laten,nieuwe R1 of Blade voor de helft is nog steeds leuk:D:p
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  17. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Trouwens, heb het hier wel vaker gevraagd en ik weet dat ik het gewoon zelf is moet ervaren.

    Ik heb 2 motoren op het oog: Triumph Daytona 675 en een Kawa ZX10-R
    Allebij vanaf BJ 2006

    De Daytona 675 heb ik op proefgereden en binnen 5minuten was ik gewend en ging al vol vertrouwen door de bochtjes, was lekker mee door te gassen.
    Toch heb ik groen bloed en de gedachte aan die ZX10-R brengt mijn hoofd op hol.
    Heb echter nog steeds niet de kans gehad er een keer op proef te rijden (nog nooit op een 1000CC SS)

    Is dat ding een beetje goed te bereiden of is het gewoon gekkenwerk?
    @vandalzzz jij hebt aardig wat ervaring met 1ltr SS motoren.. help me out here ;)
     
  18. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb met beide motoren geen ervaring.

    Ik heb destijds getwijveld tussen een (gsx-r) 600 cc en een 1000 cc. Ik ben uiteindelijk voor de 1000 cc gegaan en heb er geen moment spijt van. Zolang jij je een beetje kan beheersen is de power goed onder controle te houden. 1liters zijn wel wat zwaarder en sturen hierdoor iets minder soepel, al vindt ik dit bij supersports best meevallen.

    Beide motoren hebben volgens mij wel een andere vermogenafdracht en daardoor andere manier van rijden. En zijn totaal anders als jouw naked. Of je zelf een supersport wilt is eerder een belangrijke vraag.

    Ik heb zelf heel lang getwijveld, maar toen ik eenmaal een 1000cc mocht proefrijden was het voor mij meteen duidelijk ;) Waarom:
    Een 1000 vond ik zelf raar genoeg rustiger rijden. Je hoeft niet altijd vol op in de toeren, maar als je het doet is het ook geweldig. Ik heb nooit met een driecilinder gereden en weet ook niet precies hoe die zich gedraagd ;). Een 600cc viercilinder supersport reed iig voor geen meter laag toerig. (denk dorpjes/files. Het is in het dagelijks leven niet altijd knallen.)
    Punt twee: ik wilde een motor voor de komende jaren en op de 600 ging alles te gemakkelijk en kon ik al snel het limiet opzoeken. Van mijn F'je naar een R was een verschil, maar toch ging het iets te makkelijk. Ik was bang dat als ik de 600r had gekocht dat ik een jaar later de 1000 zou willen.
    Edit: En bedacht net: De 1000 was beter voor mijn lengte. Jij moet een motor hebben die past bij wat jij wilt, maar jij moet ook bij de motor passen ;). Als groot iemand op een redelijk kleine motor zitten rijdt niet fijn en ziet er ook raar uit, omgedraaid natuurlijk ook.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Thnx goede reactie daar heb ik wat aan.

    De eerste vraag is heel duidelijk ik wil graag een supersport, ben het naked in de wind zitten wel een beetje zat.
    Af en toe moet ik toch ff de snelweg op en dat haat ik echt op een naked.

    Het voordeel van de daytona 675 boven een 600cc 4cyl is dat je ook wat meer koppel hebt in lagere toerentallen.
    De grootste drijfveer voor de ZX10-R is dat ik al sinds kinds af aan zo'n groene lelijkerd wil hebben ;) maar de "angst" voor de onvergefelijke power is ook aanwezig :+
     
  20. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Die angst had ik zelf ook voor de gsx-r1000 (al heeft die een paar pk minder volgens mij :+).

    Enige wat je daar aan kan doen is een proefrit. Het viel mij reuze mee en bevalt heel goed. Gewoon proberen, zal zonde zijn als je het niet probeert. En bevalt het niet dan is er nog niets verloren. Zolang je niet bij de dealer gelijk volgas wegrijdt 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina