1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De motoren, scooters en brommers thread [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha inderdaad ik kan me nog herinneren idd dat Dahouseman dat ook af vroeg:p
    Maar zoals die zelf al zegt ook dat het met een wat zwaardere motor rustiger rijden is wat op den duur gewoon wat fijner voor jezelf is:)
    600 is echt continu vol in de toeren om een beetje vermogen te hebben bij 1000 heb je het gewoon:D

    Weet je uit je hoofd hoeveel PK die gsx heeft op het achterwiel?:p
    Al moet ik echt zeggen het verschil daar in merk je ook niet echt meer als zo hoog is haha dat verschil zie ik hier eigenlijk alleen als me buurman met zn busa burnend voorbij komt terwijl ik dan druk schakelend m probeer bij te houden:p
    Haha die burned echt op alleen gas gewoon heel de straat uit dat gaat me hier niet lukken ook:mad::p
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, de gsx-r zit volgens mij ergens tussen 180 - 190 en de zx10-r tegen de 200 toch? :p Zal je niet zo heel gek veel merken. In deze regio's is de kwaliteit van de rijder meestal belangrijker als de pk's.

    Deze winter komt er een andere luchtfilter, powercommander(of alternatief) en dual akrapovic set op. En daarna laten afstellen.

    Al laat mijn portomone het nog even niet toe :+
     
  3. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Mooi akrapovic zou ik hier ook wel van voor naar achter willen compleet:D
    Echt wel netjes ook:D
    Maar jij hoef verder niets af te stellen toch je injectie gebeuren en computer regelt dat toch allemaal?
    Of zie ik dat verkeerd?:D
    Hier met injectie motoren echt totaal helemaal niet bekend.
    Ik moet hier kutten met me carbs,heb het wel eens gedaan lang geleden proberen goed af te stellen maar er toch al snel achter gekomen dat je dat wel gewoon echt beter door iemand laat doen die er gewoon goed mee bezig is anders kan het echt een eindeloos verhaal worden haha:p
    dat zijn dus echt de enigste dingen waar die hier ook voor weg gaat:p
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    Schijnt dat je een injectie ook moet afstellen. Mijn kennis over injectie is ook niet heel groot :+ Hoorde dat er betere alternatieve voor powercommander bestaan, al ben ik natuurlijk zo handig om gelijk de naam te vergeten.

    Ik moet er nog eens goed induiken. Ik wil er in iedergeval bij zijn wanneer het wordt ingebouwt en afgestelt, misschien leer ik er nog wat van.
     
  5. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Aan het afstellen valt voor ons leken weinig te leren volgens mij,of je moet een dyno bank in je achtertuin hebben staan:p
    Hun zien precies op de uitdraaien van je vermogen en blablabla waar het fout gaat en wat er groter kleiner meer of minder moet hebben dat is voor ons bijna niet te doen omdat je dan heel de dag bezig ben met ding in en uit elkaar halen en de straat aan het op en neer rijden ben in de hoop dat tie het eindelijk doet goed:p
    Ik ga hier wel binnenkort ook is ff rustig er voor zitten om de carbs te synchroniseren dat moet wel te doen zijn volgens mij:D

    En power commander maakt je 2e versnelling wat langer toch ofzo,of kan je totaal aanpassen?
    Haha gelukkig zit met carbs echt simpel in elkaar dat is eigenlijk gewoon een brommer in het groot(H)
    Als het allemaal electrisch zou zijn zou ik me eigen er denk ik niet zomaar aan wagen haha zou geen lang leven hebben dan denk ik:p
     
  6. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Ik heb destijds nog een proefrit gemaakt op de BMW S1000RR en dat was inderdaad gekkenwerk. Prima te berijden hoor, ik was niet bang, in tegendeel, de fiets gaf enorm veel vertrouwen. Maar ik denk ik binnen de kortste keren m'n rijbewijs kwijt te zijn.

    M'n oude 998 was eigenlijk nog erger. Die ging pas lekkerder rijden als het echt hard ging. Alles langzamer dan 80/90 was drama. Dat gezegd hebbende, ik ben wel sneller op m'n 1100 Monster, veel handelbaarder.
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Die BMW lijkt me ook wel een super motor maar daar heb ik de knaken echt niet voor ;)
    Ik ga dan toch zeker die proefrit maken! Ben heel erg benieuwd!

    Het weer is alleen wel echt kut.. dus misschien even wachten tot het voorjaar..
     
  8. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou zeker ff wachten idd tot het weer een beetje lekker weer is,
    Maar zou zeker met een 600 en een 1000 ff proefritje maken en dan ook echt ff stad in met beide ofzo dan zie je wel rap genoeg denk ik dat je wat lekkerder rustig op zwaarder rij:)
    Dan doe je zeg maar rustig 4k toeren draaien inplaats van met een 600 richting de 10k ofzo om beetje vooruit te komen:)
     
  9. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    als je jezelf in kan houden is een 1000cc sportmotor prima, echter als je af en toe weleens de motor wil horen krijsen en toch het gas open te gooien dan kan je beter die daytona 675 nemen. Een ZX10R gaat tot de 178km/h in de 1ste versnelling en de Daytona 100km/h. Ben je net iets minder snel je rijbewijs kwijt zeg maar ;). Ook in de bochten kan je wat sneller het gas er weer op gooien zonder risico dat je achterwiel je in wil halen. En wil je echt hard dan kan de Daytona ook nog de 270 aantikken ;) Daytona is ook nog iets zuiniger met benzine en banden als een zx10r. Zelf vind ik een 1000cc sportmotor met 170+ aan pk's meer een verlengstuk van je jongeheer dan iets waar je wat aan hebt. Owja nog een reden, Daytona 675 met open uitlaat klinkt 20x beter dan een standaard 4 in 1 lijn :D


    [yt]jkKLL1IRXrA[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  10. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap jullie hier echt niet met dat snel rijbewijs kwijt raken blablabla dat doe je net zo snel op welke fiets dan ook,is alleen net hoe je zelf met dat ding doe:confused:
    En ik snap uiteraard dat je wil zeuren op ss omdat je zelf sm rij en ss niets vind maar dat is meer een kwestie van voorkeuren:)
    Ik denk dat ik hier met een 600 mss zelf wel eerder me rijbewijs kwijt zou zijn omdat je heel de tijd aan het jenken ben:p
    En tja sorry maar je 170+ pk verhaal en achterwiel inhalen enzo daar ben je zelf bij,dat ding doet niets vanzelf...
    Heb nog nooit in een bocht gehangen dat tie ineens uit zn eigen gas gaf ofzo haha of komt dat omdat ik maar 140 pk heb ofzo:mad::p

    Haha ook maar ff zeuren nog dan haha sm is leuk voor erbij om rap ff 5 km verderop naar bas van der heijden te blazen door de woonwijk met alle drempels en spelende kinderen niet om mee op de rijksweg te hangen:p
    Of je moet er naast door de berm heen jakkeren dan weer wel:p
    Hier verder geen ervaring met de offroad dingen alleen met de kawa 250 die ik hier met een ander maatje had haha zal zo is kijken of ik daar nog ergens fototje van heb slingeren,
    Die is alleen helaas overleden ook die kon niet zo goed tegen 70 cm water:mad:
    Na revisie is die ook verkocht:mad:
    [​IMG]
    Haha hier was die zojuist overleden op de maasvlakte:D
    Kawasaki 250 uit 2002 ,toch nog 50 uur lol mee gehad ofzo in totaal:p
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  11. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    @Jorrit: Qua geluid ben ik het helemaal met je eens zo'n triple klinkt errug lekker! maar ik denk zeker dat ik mezelf in de hand kan houden en wat dat betreft ben ik het met vandalzzz eens dat dat helemaal aan jezelf ligt.

    (alleen maar wheellien schijnt ook slecht voor je rijbewijs te zijn :+)

    Moet trouwens wel eens op en neer naar rotterdam/almelo (tot mn vriendin bij me woont) en de naked heeft me altijd tegengehouden door dat geklapper in de wind.
    Denk dat ik op een SS dat veel sneller zou doen.
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2010
  12. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik snap niet waarom jullie over een SM beginnen of wat dan ook? Ik heb in mijn post het alleen gehad over de Daytona en de ZX10R, geen woord over een SM of naked bike. Ik heb op een Daytona 675 gereden (2 dagen als leenmotor mee gehad) en een vriend van mij heeft een R1 uit 2008 waar ik regelmatig op zit en een R1 is wel te vergelijken met een ZX10R.

    En dan begint Vandalzz erover dat ik wil zeuren omdat ik zelf SM rij? Flikker een eind op en leer eens lezen, als je zelf geen normale reactie terug kunt geven hoef je die van mij ook niet te verwachten. En je wilt ook nog antwoord geven omdat jezelf toevallig een CBR900 uit de jaren 90 hebt? Dat ding komt niet eens in de buurt van een zx10r dus ervaring met 170+ pk's heb je niet.
     
  13. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    die schoen matched wel mooi met de motor...:+
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ho Ho mag ik me even distantiƫren, ik heb het daar niet over gehad en om even mijn bescheiden mening te geven SM vind ik echt ReteGave Hooligan machines! dat dat er even uit is :D

    Laten we hier aub niet gaan moddergooien zonde van zo'n schitterend topic :b:
     
  15. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Eens :thumbs:


    Over je rijbewijs kwijt raken: Dat kan op elke motor ;). SS misschien op snelheid, maar SM leunt iets meer naar een artikeltje 5.

    Ik ga vanmiddag nog eens fijn van mijn motor genieten :cool:
     
  16. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan zeggen wat je wil maar je weet het hoe dan ook altijd op sm of 2 cillinder te brengen wat beter is dan al het andere,maar mensen hebben eigen voorkeuren:p
    En tja zoals ik al zei dat me achterwiel me niet in haalt heeft te maken met maar 140 pk denk ik:mad:
    Veel plezier met offroad naar de supermarkt jenken:p

    Daarbij denk ik idd dat ik wel durf te zeggen dat het hier qua ervaring wel iets verder gaat dan alleen de 900 waar ik hier op gezeten heb haha heb de laatste 10 jaar zo,n beetje wel met alles rond gejenkt op ss gebied van maatjes familie,kennisen haha maar nog nooit met iets boven je 170 pk of 200 pk dat me achterwiel me ineens vanzelf voor bij kwam:p
    Maar jou ervaring zal zo te lezen bijzonder rijk zijn als ''je wel eens'' op en r1 zit:p

    Haha en niet om heel lullig te doen als je hier en daar specs kijk zie je dat bijv de cbr die her staat uit de jaren 90:p
    Op bijv de quarter mile nog steeds explosiever is dan jou r1 uit 2008:p
    Blijft een oud ding maar bij houden doe ik je wel hoor haha:D
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Huillie, ik was niet eens begonnen over een SM of 2 cilinder. Zoals ik in mijn vorige post al schreef, ik had het puur over de daytona en zx10r, of moet ik mijn post hier nog een keer neerzetten in lettertype 20 aangezien je niet hebt gelezen wat ik had gepost. Owja laat maar weten wanneer je een dragrace wilt doen tegen die R1. Nooit dat dat ouwe hok van jouw sneller is :')

    En verstand van motors heb je al helemaal niet zo te lezen, mijn motor is totaal geen offroad en niet te vergelijken met die ouwe crosser van jouw. Durf zelfs te stellen dat ik met mijn "offroad supermarkt crosser" jouw stuk tupperware eruit trek op de 250 meter. Maargoed dat is aardig offtopic aangezien het hier om een Daytona en ZX10R ging.
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
  18. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha duidelijk dat je wel rap op je verlengstukkie getrapt ben,ik zou een ss kopen om m wat meer te verlengen:p
    Maar met de juiste berijder erop doet de cbr dat in 10.2 en de r1 in 10.5 kom dan in ieder geval met een gsx gewoon:p
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Vandalzzz, ik zou het zelf zeer op prijs stellen als je iets meer in ABN je teksten neerzet......Even buiten de discussie om.
     
  20. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    Kom op hoor...
    Ik gebruik hoofdletters,puntjes,en coma,s hier en daar wat wil je nog meer:)

    Nou schijnbaar lastig om aan te geven waar het fout gaat...
    Licht ff toe als je wil,ik hoop niet dat je doel op dingen zoals ''verlengstukkie'' ofzo of gemiste letters hier en daar,dan zou ik het weer zeer op prijs stellen als je gewoon terug achter je 360 gaat om daar spelfoutjes of dingetjes in spelletjes ofzo te gaan ontdekken:)

    Als je snap wat ik bedoel uiteraard:D
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina