[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

    JeePee Guest

    Ben ik het ook niet mee eens :9 Zowel Vettel als Webber (en eigenlijk ook de andere titelkandidaten) hebben erg veel fouten gemaakt en hebben totaal niet consistent gereden. De enige reden dat Webber zolang in de race kon blijven was door de mechanische mankementen van Vettel. Kubica en Rosberg waren constant. En Massa (constant langzaam). Webber zeker niet.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oja, Massa deed ook nog mee dit seizoen... vraag me echt af waar hij volgend seizoen is! Ik hoop in ieder geval heel hard, voor Ferrari, dat ze Massa verruilen voor een betere coureur.
     
  3. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Mechanische mankementen kunnen ook aan rijstijl te wijten zijn, hoewel dat natuurlijk niet hoeft. Feit blijft dat Webber de meest constante was van de titelkandidaten. Anders kán je er gewoon niet nog zo dichtbij staan als hij gedaan heeft. En van het hele stel is hij degene met de minste 0 resultaten, slechts 2. Kubica en Rosberg waren juist helemaal niet constant, de ene keer was het podium en 2 weken later weer opeens met moeite 8e of 9e worden.
     
  4. Steadyrabby

    Steadyrabby ***

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Kubica :):
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Laten we het hopen! Er is daar toch nog niets over bekend, of wel?
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Een falende bougie kan je niet krijgen door 'raar' te rijden. Dat is gewoon een productiefout. Mclaren gebruikte het ook als smoes met de boodschap richting Ferrari 'jullie moeten een tank bouwen voor Kimi als je wilt dat hij races uit rijdt'... Geen enkele keer een falende motor zover ik weet voor Kimi bij Ferrari. En de reden dat Webber mee kon blijven doen, kwam door de snelheid van de RB6. Ik zie het eerder dat door fouten van Webber de rest nog bij kon blijven, in plaats van dat door consistentie Webber bij de rest kon blijven. If you know what I mean.

    Kubica en Rosberg haalde beide constant het maximale uit de wagen zonder fouten te maken. Dat ze soms op het podium stonden kwam door fouten van de titelkandidaten. Niet door pieken in hun eigen presteren.
     
  7. Steadyrabby

    Steadyrabby ***

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Massa zit volgend jaar gewoon nog in de Ferrari :'-( Kan Alonso het weer helemaal alleen proberen te doen. Hij heeft niks aan Massa als teamgenoot!!
    Kubica heeft ook niks te winnen bij Renault :{ Koop die gozer weg bij Renault PLZ !
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Ik heb op Vettel gestemd.
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Massa is dé ideale teamgenoot. Kubica zou punten afpakken van Alonso. Massa geeft ze maar wat graag cadeau ;)
     
  10. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Jammer dat het niet Alonso is geworden. Ben geen fan van de man zelf, maar wel fan van Ferrari. Dat gebaartje richting Petrov was zeer triest, die jongen reed perfect en Alonso kon er gewoon niet voorbij. Gefeliciteerd Vettel, al had ik liever Webber zien winnen, mocht Alonso het niet lukken.
     
  11. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Door fouten van Webber kon de rest blijven meedoen? Dus ook Vettel? Dit is dus wat ik bedoel met ondergewaardeerd. Waarom komt het bij Webber nou door de snelheid van de RB6 en bij Vettel door zijn talent? Alsof Vettel bij Toro Rosso altijd voor de titel heeft gevochten. Zoals ik al zei, Vettel is de snellere van de twee maar ook Webber heeft vrijwel altijd zijn teamgenoten verslagen en vaak nog vernederd ook. Als hij nu een auto krijgt waar die mee kan winnen, laat hij het ook zien. Daarnaast beweer jij dat het alleen maar pech was wat Vettel had, maar ik heb Vettel ook gewoon domme dingen zien doen die hem de overwinning kostte of zelfs überhaupt een puntenfinish. Dat heb ik Webber toch minder zien doen en als die het had, werd ie gewoon nog 3e. Vettel viel meestal uit.

    Dit is gewoon niet waar. Kubica in Monaco en België heeft toch wel duidelijk gepiekt, ook in Melbourne gaf ie zijn tweede plaats niet af terwijl hij constant onder druk stond. Ook Rosberg begon zeer sterk, alleen werd de Mercedes later wat minder of de rest juist beter. En finishen achter Williams, Force India of Sauber noem ik niet het maximale uit de auto halen want ook dat is een aantal keer gebeurd.
     
  12. Steadyrabby

    Steadyrabby ***

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Elke coureur heeft wel ergens punten laten liggen, of dure foutjes gemaakt.
    2010 was een mooi jaar voor RedBull, ik ben blij dat het geen "walk in the park" voor hun geworden is, en dat er nog 4 coureurs tot de laatste race nog kans hadden op de titel. Om eerlijk te zijn Vettel was de snelste van de klas het hele jaar door, 10+ pole-positions veel ronden aan de leiding. soms de RedBull wie er de brui aan geeft als hij weer een aan de horizon was verdwenen.

    Dit is pas het begin van Vettel, hij is nog jong, ik zie hem nog wel 5+ jaar in F1 zitten, sta er niet raar van te kijken dat ie er nog een paar titels bij pakt.
    Als de RB7 :p iets meer betrouwbaarder is, dan wordt hij de te kloppen man de volgende jaren.....

    Alonso blijft echt geen 3-5 jaar meer in de F1, als hij volgend jaar weer met Vettel in de slag moet, en het weer niet voor elkaar krijgt dan zie ik hem Stoppen !!! Alonso heeft bereikt wat hij wil bereiken, Kampioen worden, en Schumacher 2x (bijna 3x vandaag) verslaan om de wereldtitel.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Nee. De rest kon Webber bijblijven door zijn fouten en Webber kon Vettel bijhouden door Vettel's fouten én zijn mechanische problemen. Vettel heeft meer stomme fouten gemaakt en is vaker ongelukkig kapot gegaan. Toch is hij de kampioen.
    Ik vind Webber niet slecht. Maar hij is geen talent en geen geboren wereldkampioen. In mijn ogen ook niet ondergewaardeerd. De RB6 is ook geen auto die races kon winnen. De RB6 is een auto die het kampioenschap MOEST winnen. In Hongarije hadden ze de Ferrari van 2004 nog kunnen vernederen.
    Plus Webber zit toch redelijk aan het toppen van zijn kunnen. Vettel groeit nog en als 'ie de eigen fouten niet of minder maakt wordt het een tough nut to crack.

    Ja oké, Kubica had wat geweldige races. Maar ik heb Rosberg en Kubica los van wat uitstapjes in de vrije training amper fouten zien maken. Laat staan crashes.
     
  14. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Bulshit, na die teamorder zag je aan alles dat Massa eigenlijk Alonso het liefst op zijn bek zou slaan en die hele ferrari aan gort zou trappen. En de overduidelijke manier waarop hij Alonso langs liet was volgens mij ook expres. Hij had ook gewoon kunnen doen alsof hij een foutje maakte. Massa geeft niet graag punten weg maar dit jaar was gewoon zeer zwak.
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Dat 'wat graag' was natuurlijk sarcastisch, maar ik bedoel het meer op een manier dat er genoeg rijders zijn die 'the message' niet kunnen 'confirmen'. Vettel zou in dat deel van het seizoen vast een kapotte boardradio hebben gehad bijvoorbeeld ;)
     
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ik kijk eigenlijk nooit echt naar de GP's maar zo'n jaarclip is toch wel ff heerlijk om te zien zeg. _O_
     
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik trouwens de enige die vind dat het Alonso siert hoe hij reageerde op Petrov? Een sportman van het puurste ras. Het lukt niet, dus is hij boos. En dat gooi je er uit, helemaal met zo'n Spaans karakter. Exact dezelfde reden waarom ik fan ben van een Suarez of een beter voorbeeld hier, van Montoya.

    Je hoort pissig te zijn als je verliest. Als dat niet het geval is, kan je beter stoppen.
    Natuurlijk is het professioneler om je tegenstander te feliciteren, maar er mag best een halfuurtje tussen zitten vanaf het vallen van de vlag totdat je hem feliciteert, waarin je bloed chagerijnig iedereen uit loopt te schelden. Dat is alleen maar mooi. Imo.
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Yup je hoort idd pissig te zijn maar niet op andere rijders en zeker niet op diegene die niks fout deed. Hij had uit de auto moeten stappen na de race zijn helm weg moeten gooien en het verder afreageren op zijn team. Want die enige die het fout hebben gedaan is Alonso en Ferrari.
     
  19. Remco

    Remco Guest

    Wat Hybrid zegt, hij kon Petrov gewoon niet baas, go Renault! \o/
     
  20. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en omdat hij Petrov niet de baas kon, is hij pissig op Petrov. Waarschijnlijk heeft hij vanaf het moment dat hij achter hem zat, de hele tijd tegen de binnenkant van z'n helm zitten schelden waarom hij er niet langs kon. En dat komt er dan uit. Heerlijk :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina