De M16 is een beest wapen voor long- en mid range, maar close range is de M16 niet ideaal. Ikzelf gebruik de M16 met een Red Dot, maar als je ACOG fijner vind moet je die gebruiken
.
Mijn M16 Class:
Primary: M16
Secundary: (die laatste pistol, weet zo de naam ff niet)
Perk 1: Hardline
Perk 2: Steady Aim
Perk 3: Marathon
Als je graag met een M16 speelt raad ik je allereerst aan om deze niet op kleine maps zoals Summit en Nuketown te gebruiken, maar puur op maps met veel plekken waar je overzicht hebt over grote gebieden, want de M16 is heel accuraat, hoge damage en heeft weinig recoil. Perfect voor mid- en long range dus
. Je moet niet teveel rond gaan rennen, en eigenlijk veel kijken waar je teamgenoten zijn en ze proberen te dekken als je ze ziet rushen. Ook goed opletten op de radar, en van te voren ergens de tegenstander opwachten. Het is namelijk heel lastig om met een M16 van andere guns te winnen als je rushed.
Ikzelf kwam vandaag trouwens nog een interessante M16 gebruiker tegen. Hij had een Suppressor + Ghost op zijn M16, en ging op Villa op slimme plekjes zitten en kreeg er veel kills mee. Ik weet dat veel mensen een hekel hebben aan campers, maar ik kon zijn manier van spelen wel waarderen. Hij weet de zwaktes van z'n wapen en gaat dus niet run en gunnen, maar gaat lekker afwachtend spelen. Volgens mij verliest de M16 ook niet veel range door zo'n Suppressor, want hij killde alles in 2-3 burstjes.
Klik om te vergroten...