[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Er is nog meer. We hadden een PVV'er die loog over haar CV, we hadden een PVV'er die van de kandidatenlijst is gehaald omdat hij werkte voor de geheime inlichtingendienst van Israël.
    We hebben Martin Bosma, na Geert Wilders de belangrijkste PVV'er, die zich eerder dag en nacht inzette voor het bestaansrecht van de multiculturele samenleving door middel van de zender Colorful Radio http://www.youtube.com/watch?v=0k71A2gzIaI maar inmiddels helemaal de weg kwijt is http://www.youtube.com/watch?v=MDngrO5D_ts .

En zo zijn er ongetwijfeld meer, maar die ben ik dan of even vergeten of moeten nog aan het licht komen.

Deze comment heeft dus 15 thumbs up op YouTube:
    Dat mensen het daarmee eens kunnen zijn.=(

Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Lol, en die mensen hebben stemrecht :emo: Democratie =(

3. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Als 15 mensen van de 11.000 dat vinden, dan wordt ik er nog niet zo bang van ;)

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.

5. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Churchill toch? Vind 'm wel sterk.

6. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Yep. ;) Zeer toepasselijk op de huidige situatie.

7. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    en zo voelde mensen die niet met de pvda eens zich ook toen zij regeerden. Of mensen als de VVD regeert.

Het enige verschil is dat die mensen niet jouw mening delen. Het hele idee van de democratie is dat de mening van de massa geldt en niet van een paar excentrieke. Nu niet alles gaan bashen omdat een groot deel van Nederland het niet met jullie eens is he.

Of een paar stemmers van de PVV gelijk stellen aan alle PVV stemmers. Het is niet alsof er geen idoten op de PvdA stemmen om totaal de verkeerde redenen.

Tegen de democratie zijn lijkt mij een nog slechter zaak als alles wat Wilders ooit in zijn leven voor elkaar kan krijgen.

8. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik weet niet of democratie nodig is, eerlijk gezegd.

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Zo slecht doet China het toch niet bedoel je? :+

Maar economische groei is ook niet alles. Burgerlijke vrijheid vind ik ook belangrijk. Ook al is het tegenwoordig een heel stuk minder als vroeger. :mad:

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Nah, kijk als er een grote overheid is - zoals in China of Nederland, en waarschijnlijk elke staat - is misschien democratie wel het minst erge alternatief. Maar een als de macht van de overheid beperkt is, en die beperkingen gehandhaafd kunnen worden, dan maakt het niet uit wie die overheid is, zo lang het maar enigszins capabele mensen zijn. Als er een kleine overheid is, dan hoeft niet constant beleid, rechtspraak etc. aangepast te worden.

11. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    De macht moet toch ergens liggen. Waar zou jij die dan willen plaatsen?

Wie moet het recht handhaven als de overheid het niet doet? Wie zorgt voor openbare voorzieningen (scholen,wegen/spoor,politie,brandweer,musea).

Of we zouden terug moeten naar stadstaatjes, al zie ik dat zelf niet echt zitten.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Het recht mag door de overheid gehandhaafd worden, maar het recht moet heel erg verkleind worden. Openbare voorzieningen privatiseren.

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Kleine overheid en weinig democratie zou natuurlijk kunnen. Neemt niet weg dat ik persoonlijk niet in kleine overheden geloof. Het klinkt ook als een onstabiel kapitalistisch land. Burgers raken gefrustreerd(vanwege grote verschillen in welvaart) maar kunnen geen invloed uitoefenen op de overheid. Als je zo'n land zou hebben, heb je om de 10 jaar een revolutie.

"Every generation needs a new revolution" Thomas Jefferson

Thomas Jefferson zou het iig met je eens zijn ;)

Laatst bewerkt: 15 nov 2010
  14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    In deze wereld is het sowieso nauwelijks mogelijk. Staten zijn gebonden aan verdragen... en het huidige systeem zit diepgeworteld. Maar ach, leuk om over te dagdromen :eek: :p

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Tegenwoordig gaan we exact de andere kant op. Europese wetten staan boven de Nederlandse wetten. In de toekomst hebben we straks 3 wereld overheden! :thumbs:

:emo:

16. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Het merendeel van die 11.000 zullen niet-ingelogde gebruikers zijn en van de mensen die wel ingelogd zijn zal er een deel de comments niet lezen/raten.

Bron: http://www.nu.nl/politiek/2379515/eric-lucassen-blijft-pvv-kamerlid.html

Zero tolerance, zoals je dat kunt verwachten van de PVV. :emo:

Laatst bewerkt: 15 nov 2010
  17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    PVV gaat de goede kant op :D

18. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet dat ik tegen democratie ben. Ik geef alleen aan dat de huidige situatie de gebreken van de democratie aantonen. Ik bedoel: hoe kan het dat een partij die o.a. het gelijkheidsbeginsel wil afschaffen, een beginsel dat essentieel is in de democratische rechtsstaat, op een democratische wijze aan de macht kan komen? Dat is een kwalijke zaak, maar goed, democratie blijft wat mij betreft de beste bestuursvorm.

19. dahouseman

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de trias politica er bij pakt waar nederland op is gebaseert is dat inderdaad vreemd.

Waarom ik het trouwens nog enigsinds voor de pvv opnam is mij nu ook een vraag (het is sowieso geen partij waar ik op stem).... Als je ziet dat vandaag weer de volgende joker is op gestaan.

Speciaal voor wilders wil ik graag het nummer stuck in the middle van garry rafferty/stealers wheel.

20. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    :F:

Deel Deze Pagina