[Sport] Snowboarden & Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 24 apr 2008.

1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ben ondertussen ook begonnen met het fixen van m'n eigen gear.
    Ga dit jaar beginnen met eerst m'n eigen boots en dan komt volgend jaar wel eigen board+straps.
    Vanmiddag ff bij Two seasons geweest in De bilt. Hadden ze wel mooi spul hoewel ze alleen maar Burton hebben. Verder zijn ze redelijk prijzig.

Kent iemand nog wat winkels die echt de moeite waard zijn om langs te gaan. Liefts ergens in het midden van Nederland.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Meer voor Freestyle.

Alle merken hebben het ineens, de bladen staan er vol van, op internet wordt het bejubeld en jij wil nu ook wel eens weten hoe het zit. V-Rocker, Chilly Dog, P-Rocker, Flatline, HighRize Rocker, LowRize Rocker, Flying V, Banana Rocker, Reverse Camber, oftewel een andere manier van spanning in je snowboard.

We zullen je de meeste technische details besparen en proberen een overzichtelijk verhaal voor je neer te zetten. Kom je er dan nog niet uit, kom dan eens langs in Den Bosch en we leggen je het rustig uit en zoeken samen de perfecte plank voor jou.

Wat is wat?

Camber

Camber is de traditionele manier van spanning op je snowboard. Waarschijnlijk is het snowboard wat je nu hebt een snowboard met deze voorspanning. Het board komt in het midden iets van de grond, sta jij op je snowboard raakt het grootste deel van je kanten de sneeuw. Voordeel is dat je je bochten lekker makkelijk in kan snijden en veel grip hebt op een ijzige piste, of in de halfpipe.

Bij Down Town zijn bijvoorbeeld de Burton Mayhem, Forum Scheme, Ride Society en Rome Graft snowboards met camber.

Reverse Camber / Rocker

Rocker, of reverse camber is het tegenovergestelde van camber. De nose en tail van je snowboards staan nu het verste omhoog, waardoor je een sort banaan-shape krijgt als je tegen de zijkant van het board aan kijkt. Sta je op je board raken je kanten alleen van binding tot binding de sneeuw. Hierdoor heb je het voordeel dat je gemakkelijker kan draaien, omdat je board minder weerstand biedt. Gevolg is dat je een heel speels gevoel hebt tijdens het snowboarden, een 180 is zo gemaakt!

Je zal bij Down Town dan ook veel freestyle, park en jib planken vinden die uitgerust zijn met rocker. Bijvoorbeeld de Burton Blunt, Forum Scallywag, Burton Lipstick, K2 Parkstar en Libtech Skate Banana.

Op freeride gebied heeft rocker een ander voordeel, namelijk dat je nose al automatisch een beetje omhoog staat. Rij je in de poeder, dan zul je merken dat je snowboard zich minder snel ingraaft. Voorbeelden hiervan zie je op de Ride Slackcountry en K2 Turbodream.

Maar voor offpiste heeft het dus ook voordelen. :)

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Mijn board:

Burton Sherlock 160 Flying-V + Burton Cartel EST Restricted Special Dark

Anon Hawkeye Vintage

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik hoop echt dat mijn gekneusde pols volgende week weer beter is, dan ga ik naar Zoetermeer. :D

5. Remco

Remco Guest

Allebei freestylers, tof! :)

Ik ben zelf meer van het downhillen, gewoon lekker ontzettend stomme dingen doen :+

6. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    +1 ( ik namelijk ook 8) )

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Beginnende hè :p. Beetje jibben is ook lachen :p

8. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ben meer van het Off-piste, dus heb ook een redelijk stijf (belachelijk oud) board.
    Maar wil toch ook wel leren springen van schansen en misschien 180's leren.
    Alleen heb nu een knieblessure, dus het gaat er komende vakantie nog niet van komen denk ik.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ieder zijn ding toch? Voor de echte poeder rijders heeft burton nu ook een nieuw soort plank. Bij dit board gaat het vlak voor de achterste binding schuin omhoog

__________------------------------------/

Hierdoor sta je automatisch wat meer naar achteren waardoor het poeder rijden nog makkelijker is. Je board graaft zich minder snel in.

10. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Ben een complete allrounder zelf, al ben ik het liefst zo ver mogelijk van de bewoonde wereld te vinden op de plekken waar je niet mag komen. Afgelopen 4 jaar elke keer het geluk gehad dat het sneeuwde op de dag van de heenreis, dus prachtige sneeuw op de gekste plekken. Lekker ook om mee te beginnen :D

Funparcs ga ik niet meer heen, 2 keer arm gebroken (1x eerste dag :F) in het begin van de vakantie. Kon erna alleen nog maar voorzichtig boarden (ja, ik board ook met een gebroken arm.. kan ook zonder te vallen van alle pistes af). Zal nooit een backflip leren dus, helaas. Andere zaken lukten meestal wel eigenlijk..

En als klap op de vuurpijl mag ik dit jaar met een heli mee richting prachtige gebieden met een gids. Hebben met z'n 4en als het goed is een heli voor 3 uur, hoop dat het genoeg is, hehe.

Probleem blijft dat de gebieden meestal niet uitdagend genoeg zijn, en echt meer snelheid is ook niet altijd te maken om het spannend te houden. Achja, ben een verwend kind, and I love it! haha.

11. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me dus zo vet! Met een heli naar alleen maar maagdelijke poedersneeuw gebracht worden, heerlijk. Over het springen: het beste lijkt het me als je zelf een schans maakt op een goede positie, in de poedersneeuw, zodat je nog enigszins zacht valt. Maar eigenlijk vind ik in de poeder rijden zoveel vetter dan die funparks

12. Remco

Remco Guest

Ga ik ook doen \o/

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Heb je dan ook al het materiaal enz?

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Super vet!!! Mijn board geeft licht in het donker! Haha.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  16. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand nog tips voor leuke winkels voor ski kleding in of in de omgeving van amsterdam?

Heb hier even een rondje centrum gelopen, maar als ze al wat hebben is het complete bagger. :{

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als je een keer een dag de tijd hebt moet je Camping sport de wit checken. Is niet echt omgeving amsterdam maar echt een walhalla voor ski kleding. Over snowboard spullen ga ik niet over praten, is daar echt triest.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag ff m'n eigen boats gescored.

Burton Moto's.
    Zijn echt super dingen hoe ze in de winkel voelde.
    Ook heel erg geneigd om al m'n eigen board te scoren omdat ze erg mooie prijzen hadden.
    Ze hebben echt super kortingen bij Wim Jaque nu in Amersfoort.
    M'n oom heeft ski's gescored voor 600 eu die normaal 1200 zijn.

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wim Jaque? Dat klinkt niet bepaald als een snowboardwinkel. :+ Meer als een of andere bekakte skiwinkel.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ze hebben iig wel burton. En nitro enzo. Goede merken!

Deel Deze Pagina