De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 36]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Ten Cate.
    Bracht prachtig aanvallend voetbal naar Ajax.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Rijkaard en Ten Cate, die 2 vullen elkaar perfect aan!

3. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me dus echt uitgesloten he. Ten eerste geeft hij al aan te stoppen na Bayern. En als hij nog eens langer doorgaat is het omdat hij een groot land op een WK kan coachen.

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wat een walgelijke avond gisteren.

5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    heb de wedstrijd deels gekeken, was eigenlijk niet om aan te zien 8)

6. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Op Ajax netwerk staat de lijst en volgens mij staan ze er beiden niet bij:)

7. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Leuke is wel dat ze nu 2 wedstrijden op rij verliezen maar als ze tegen PSV de 3 punten pakken is het ineens allemaal weer koek-en-ei :emo:

D'r moet wat gebeuren bij Ajax. Ik betwijfel alleen of dat binnen nu en 20 jaar gebeurd. Het Ajax wat ik ken is al een tijd verdwenen. Jammer.

Laatst bewerkt: 16 nov 2010
  8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Het was echt met afstand de slechtste derby die ik in jaaaaren gezien heb. Milan kwam vroeg voor en ging in alle rust counteren en zwaar verdedigen (wel komisch dat wij daarvoor zijn zwart gemaakt door datzelfde Milan :lol:) en Inter was echt veel te zwak en tactisch te dom om kansen te creëren. Met dit als gevolg. Echt een dramatische pot en een nog veel dramatischere uitslag :'-( Wel een terechte winnaar, want Milan speelde het slim en creëerde meer kansen.

9. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Dat zijn volgens mij ook ere-leden en maken niet deel uit van de ledenraad.

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Klopt, verkeerd gelezen inderdaad. Alleen maar onbekende lui bij die ledenraad.

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Gelul. Heb je al tig keer duidelijk gemaakt dat dit al het hele seizoen gaande is. Dat het nu pas terug te zien is in de resultaten, doet daar niets aan af.

12. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Voor deze 2 weken was wel alles koek-en-ei, althans toen deden ze niet zo dramatisch als nu. Ergens heeft Rampage wel gelijk.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Misschien bij de niet zo kieskeurige supporters, maar de rest van de Ajacieden die niet lijden aan het Stevie Wonder syndroom , zagen allang dat dit de verkeerde kant op ging.

14. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    Incluus, vorig seizoen, alleen toen was er echt duidelijk een meerderheid die zich scorebordjournalistiek aanmat:)

15. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Natuurlijk speelde Ajax niet zoals Barcelona, maar ze waren gretig. Ze wisten precies wat ze moesten doen om nog mee te doen om het kampioenschap: alles winnen en met grote cijfers ook. Je ging naar het stadion met de wetenschap dat Ajax minstens met drie of vier doelpunten verschil zou winnen. Ik kan me geen wedstrijd tegen PSV herinneren bijvoorbeeld waar ik zó relaxt naar het stadion ging.

Nu is het een compleet ander verhaal. Vanaf de allereerste officiële wedstrijd tegen PAOK had ik al het gevoel dat het heel moeilijk zou worden dit seizoen. Dat werd even teruggenomen toen Ajax een paar weken bovenaan stond, maar het voelde vanaf het begin gewoon niet goed. En dat blijkt nu, wanneer Ajax binnen vier weken het kampioenschap compleet uit handen geeft.

16. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    Oke ik kan er inkomen dat het erop leek om een goed tussenjaar te worden om eerst resultaten te behalen om financiën op te krikken en vervolgens naar een Ajax speelstijl te gaan werken, maar afgezien van de vele goals was het geen Ajax. De Jong was al dramatisch in alles behalve afmaken en Pantelic wordt nu opgehemeld als iemand die we nooit hadden mogen laten gaan, omdat hij 'aanspeelpunt' was terwijl hij meer balverlies leed dan een Leonardo of een Cvitanich om maar wat te noemen, alleen zijn bewegingen zonder bal waren soms wel ok. Maar als men zich zo laat verblinden dat matige spelers worden opgehemeld tot de nieuwe helden en er geen poging wordt gedaan tot Ajax-spel, maar vooral tot snel resultaat, is dat toch het verkeerde doel imo.

17. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Pantelic was ondanks zijn assists en doelpunten inderdaad vervangbaar, en zie daar: we hebben een geweldige speler als El Hamdaoui ervoor terug. Het kan en mág ook niet zo zijn dat het vertrek van één speler alles veranderd. Cvitanich en Leonardo konden overigens louter als ''nuttig'' beschouwd worden.

Maar laten we eerlijk zijn: Ajax zit nu al zes jaar, en met een beetje pech zeven jaar zonder landskampioenschap. Terwijl elk seizoen er een selectie is die dit zou moeten kunnen klaren. Ik heb er inmiddels vrede mee dat het spel niet altijd zo mooi is als we mogen verwachten. Wij snakken allemaal naar een landskampioenschap. De status van Ajax staat inderdaad voor mooi aanvallend spel. Maar ik maak een uitzondering. Na al deze jaren van droogte wil ik gewoon Ajax weer met die schaal op het Leidscheplein zien staan. Dat het met wat minder spel zal zijn, okay. Het zal dan wel.

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Eens. Maar het probleem is dat dat mindere spel de resultaten schaadt en we dus geen kampioen worden dit jaar. Ik zal wel weer als dom of voorbarig worden betiteld, maar met deze spelers gaan we gewoon nog meer puntverlies lijden. En we staan verdomme weer dik achter op de nummer 1, dus al komt er straks een inhaalrace(die altijd tevergeefs is), we schieten er geen reet mee op.

Volgend jaar weer een berucht opbouwjaar, denk dat dan iedereen vertrekt, jaar daarna weer een kans om kampioen te worden. Dan is het dus 2013 op zijn vroegst om weer kampioen te kunnen worden en dat is nog niet eens zo pessimistisch gedacht. Bijna 10 jaar het laatste kampioenschap.

Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  19. Dragonmaster

Leuk Bevonden:
    2
    Begrijpelijk en ik snap natuurlijk ook wel dat niet ineens de sterren van de hemel gespeeld kunnen worden, maar ik merk dat het me dit seizoen steeds minder interesseert als Ajax verliest, omdat het vrij weinig met Ajax te maken heeft afgezien van de naam en kleuren.
    En je lijkt het niet te mogen zeggen, maar ik vond v. Basten nog veel meer getuigen van een idee of streven qua spel dan Jol. Jol doet alleen maar waar hij directe winst mee denkt te kunnen halen terwijl je bij Marco wel kon zien dat hij heel erg aan het zoeken was, maar niet goed wist hoe en waar en met wie, naar een speelwijze. En imo brengt de eerste daarmee meer schade toe aan de club en spelers dan laatste (afgezien natuurlijk van de financiële kant) en zie ik veel liever een opbouwend elftal dat geen titel pakt dan deze bagger die met alle mazzel van de wereld kampioen zou worden.

20. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Rusland - Belgie na 2 minuten 0-1 :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina