Zorgverzekering 2011

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Majin, 17 nov 2010.

1. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Daar zit ik ook wel aan te denken om me eigen risico gewoon flink te verhogen. Hoorde bij editie nl dat als je naar de dokter gaat dat het daar niet vanaf gaat. Heb pas 1 gaatje dus de tandarts is ook nooit duur en ben daar wel aanvullend voor verzekerd. Volgens mij kan je nu op de Consumentenbond site kijken waar je het goedkopst uit bent.

2. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mijn werkgever betaald mijn zorgverzekering gelukkig.:cool: Ik vind het niet normaal hoe die zorgkosten zo ongelofelijk stijgen. Van mij mogen ze al die managers eens aanpakken in de zorg die heel goed voor hunzelf zorgen...

3. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk best krom systeem idd. Als je ziet hoeveel huisartsen, tandartsen, fysio's, doktoren verdienen aan salaris :9 (en dan nog de verzekeringsmaatschappijen zelf)

Maar niet verzekerd zijn wtf 8) je mag in Nederland blij zijn dat je voor slechts 1200 euro voor van alles verzekerd bent eigenlijk. En wat mr.Bubbels zegt..bij het hoogste eigen risico ben je misschien 800 per jaar kwijt.

en je krijgt toch ook zorgtoeslag van de belastingdienst?
    ik krijg elke maand 61/62 euro per maand op m'n rekening gestort :)

4. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Vergeet je de chirurgen niet die binnen het ziekenhuis een bedrijfje oprichten en maar declareren en declareren? Dat er tandartsen zijn die 500.000 euro per jaar verdienen hoor je niemand over, of al die onderzoeken die plaatsvinden binnen ziekenhuizen onder het mom van medische wetenschap. Dat zijn vooral de dingen waarom we zoveel betalen. Medici zijn ondernemers geworden die over de rug van hun klanten steenrijk willen worden.

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik ook, maar volgens mij is dat voor mij dit jaar voor het laatst. Ben 23jr en geen student meer.

6. RvQ

RvQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe geen verzekering nemen, idee van de dag. Wettelijk verplicht zoals eerder al genoemd. Heb je enig idee wat het je gaat kosten als je met je fiets omvalt je been breekt en met de ambulance naar het ziekenhuis moet? Neem dan gewoon een goedkope verzekering (Zekur van unive) zonder aavullend en max eigen risico. Dan is het ongeveer evenveel als de zorgtoeslag.

7. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    dacht dat die zorgtoeslag gebaseerd is op een bepaald inkomen

toen iemand uit mn voetbalteam met de ambulance moest worden afgevoerd kreeg ie later de rekening thuis, was volgens mij 700 of 900 euro 8) (en dat is alleen nog maar het vervoer :9 )

8. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Klopt, zorgtoeslag kun je gewoon het beste stopzetten, dan krijg je het aan het einde van het jaar in 1x. Anders is de kans vaak groot dat je weer moet terugbetalen oid omdat ze je inkomen te laag hebben ingeschat.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Zorgtoeslag ging ook omlaag dacht ik gelezen te hebben, gezellig. Iedereen in de klas bij me vandaag bezig geweest, iedereen wilt wat lager omdat ze het toch nooit gebruiken + verzekering gaat wel weer lekker omhoog. :+

10. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Dat moet je dan ook gewoon zelf doen....

11. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Nou ben blij dat ik bij FBTO zit. Eerder vanavond mijn nieuwe premie berekent en dat valt me alles mee. Ik ga nu in totaal €97 per maand betalen. Daar zit een basisverzekering in en een aanvullende module :thumbs:

12. Gainesis

Gainesis Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zit nu bij CZ voor 101,75 per maand en dat wordt in 2011 rond de 120 euro per maand. Ben op zoek naar wat goedkoper, maak verder alleen gebruik van evt brillen/lenzen vergoeding.

13. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Voor mensen die een HBO of Uni opleiding doen is National Academic een goedkope keus!
    Basispremie is 87,95 euro
    Aanvullend 6,90 euro
    Tandartsverzekering vanaf 10,50 euro

14. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik denk dat je echt serieus moet overwegen om geen aanvullende verzekeringen meer te nemen. Daar verdienen verzekeraars volgens mij altijd nog het meeste aan.
    Ga maar na, je betaalt premie, overkomt je iets kun je zelfs met een aanvullende verzekering alsnog de helft betalen. Tel daarbij de maandelijkse extra premie op en je ziet dat het over een enorm bedrag gaat.

15. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Voor de grap eens gekeken wat ik dan kwijt zou zijn, want 120 leek me ook wel veel inderdaad. Bij FBTO ben jij dan €103,95 kwijt per maand.

Dat hangt wel af van wat voor aanvullende verzekering je hebt natuurlijk. Bovendien kun je de aanvullende verzekering er toch gewoon weer af halen op moment dat je 'em nodig hebt gehad. Ik heb dat laatst nog gedaan met boeken van vakantie heb ik vaccinatie nodig. Kan elk moment aanvullende verzekering aanzetten, dus je betaald een paar keer die premie en als je vaccinatie hebt gehad en gedeclareert zet je em weer uit in januari. Tis wel zo dat je sommige dan maar om het half jaar om kunt zetten, maar hangt er vanaf welke aanvullende je hebt dan. Je hebt wel gelijk dat je voor sommige aanvullende verzekeringen uiteindelijk meer betaald dan als je die niet had gehad. Puur omdat je maandelijks die kosten betaald en de korting die je krijgt daar niet tegen opweegt.

Laatst bewerkt: 28 nov 2010
  16. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    er komt nog 2 euro nog iets bij elke maand aan een of andere vage kosten als je bij national academic gaat. lees de kleine lettertjes :p

17. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Ja dan wordt het ipv 88, 90 euro. is het nog steeds een van de goedkoopste.;)

Deel Deze Pagina