De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 36]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Viktortje, 14 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Astu ;)

2. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij je 2e punt al gestopt met lezen...

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Hé, wat jammer nou.

Punt is, dat ik vorig seizoen met 100+ doelpunten niemand hoorde over de Ajax cultuur.
    Nu gaat het slecht en wordt het als argument aangehaald om Jol de laan uit te trappen.

Beetje vreemd i.m.o. dus daarom vraag ik of je de Ajax cultuur kan defineren

4. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Even mijn opstelling delen:

---------Steek--------
    Greg--Toby--Jan--Daley
    ---Enoh----Bonevacia-
    -----------------------
    Luis---Eriksen---Mickey
    ------Hamdaoui--------

Jozefzoon als vervanger van Luis en Urby als vervanger van Mickey. Urby staat niet in de basis omdat die toch aan het eind van het seizoen weg gaat. Dan kun je beter nu al zijn vervanger(s) opstellen. Demy kun je afwisselend op de plek van Bonevacia of Eriksen laten spelen. In wedstrijden tegen kleinere tegenstanders kun je prima Demy op een controlerende plek zetten. In andere wedstrijden zou ik gewoon voor Eriksen of De Zeeuw in de punt naar voren (op 10) kiezen. Mijn voorkeur gaat uit naar Eriksen. Luis kan overigens ook als vervanger van Hamdaoui fungeren. Dan komt Jozefzoon gewoon op de plek van Luis en gaat Luis naar de punt.

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  5. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als je wint heb je vrienden, als je verliest niet. Zo gaat het gewoon in de voetballerij. Vorig jaar speelden we niet groots, maar vonden we makkelijk het net omdat er een aantal spelers in een grootse vorm verkeerde, dat is nu niet het geval en daardoor worden alle zwaktes blootgelegd waar Ajax al een aantal jaren mee kampt.

6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dat kan ik wel voor je invullen hoor. De Ajaxcultuur is aanvallend met buitenspelers, zeer verzorgd positiespel met goede instroming van jeugdspelers.

Het is volkomen logisch dat vorig jaar een stuk minder werd gewezen naar het achterwege laten van de clubcultuur, de resultaten waren redelijk tot goed. Dan is het een heel normaal gegeven dat er niet heel veel geklaagd wordt, dat zou bij geen enkele club zo zijn. Daar is dus niets vreemds aan. Dat wil niet zeggen dat de supporters niet liever gewoon 4-3-3 spelen en de club kunnen herkennen aan de speelstijl die sinds een jaar of 10 is veranderd. Persoonlijk verlies ik liever op mijn manier dan verliezen op de manier van een ander, maar goed, ik ben niet Ajax........

Kijk naar het Nederlands Elftal, met on-Nederlands voetbal de finale halen, het echte gezeik begon pas nadat we verloren hadden in de finale. Als we hadden gewonnen was het gezeik een stuk minder geweest en had het "resultaat"voetbal geheten.

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Je slaat de spijker hiermee op de kop. Ik heb het al eerder gezegd: met 0-4 thuis verliezen is onacceptabel. Maakt niet uit tegen wie je speelt, wat voor budget je tegenstander heeft en wat voor sterspelers er zitten. Als Ajax zijnde mag je je gewoon niet zo naar de slachtbank laten leiden als gisteren.

Natuurlijk heeft Real vele en vele malen meer kwaliteit dan Ajax. Ik zal wel de laatste zijn die dat zou ontkennen. Maar de gehele attitude waarmee de wedstrijd is gespeeld zit mij dwars. Steek zij van tevoren dat ze ''ervan zouden moeten genieten''. En de hele tijd was het gewoon puur ontzag voor de tegenstander. Dat kan je toch niet menen? Je speelt voor Ajax verdomme. Ga het veld op en kijk je tegenstander aan: ''Kom maar op dan, wie zijn jullie dan?''. Wees brutaal, toon lef. Toon geen respect omdat je directe tegenstander elke maand tien auto's meer kan kopen dan jij. Intimideer ze, irriteer ze en maak ze helemaal gek. Geen rode kaarten pakken of enkels breken of dat soort onzin. Maar gewoon erop klappen. En als je dán verliest, dan kan je alsnog met een goed gevoel op terugkijken omdat je er alles aan hebt gedaan. En dan verlies je echt niet met 0-4.

:lol:

Kom op Iker, je doet nu niet eens je best om een goede smoes te bedenken.

8. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ajax accepteert toch de straf. Had ik zoals ik al eerder zei, niet verwacht.

4 februari komt Suarez pas weer in actie in de competitie.

9. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Kan hij lekker op vakantie. Laat hem ook maar thuis voor Milaan. Vanuitgaande dat Real verder zijn sportieve plicht doet tegen Auxerre.

Geldt de schorsing trouwens ook voor de beker?

10. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  11. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Het geldt ook voor de beker.

Hij moet inderdaad even lekker weg. Zijn hoofd leeggooien. Het is toch doodzonde dat zo'n geweldige speler zich op zo'n manier laat kennen. Ik vind het jammer.

12. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat iedereen het wel zag aankomen dat zijn frustratie een keer zo ver zou komen dat hij iets enorm stoms zou doen. Begin van het seizoen ging nog wel aardig, scoorde hij ook zijn doelpuntjes en leek er in principe weinig aan de hand. Maar als je al zag dat Suarez na drie minuten wedstrijd al het gezicht van een oorwurm trok dan voelde je al aan dat het niks zou worden de hele wedstrijden.

Zijn doelpuntendroogte, constant de lat en de paal raken, een team om je heen dat volledig uit vorm is, en hij die op het veld de leiding kwijtraakt zijn hier debet aan. Kan zijn dat hij veel meer had verwacht van dit seizoen. De stijgende lijn van vorig seizoen doortrekken en nog beslissender zijn. Dat lukt allemaal niet, en dan gaat hij een keer uit zijn kanarie.

Hij heeft overigens vijf daagjes vrij gekregen, maar doe maar minstens anderhalve maand ofzo. Boek een ticket naar een tropisch eiland zoals hij in 2009 deed en maak je hoofd leeg, geniet van je kroost en kom weer terug als vanouds.

13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kan ik op de een of andere manier nou ook die quote in mijn post krijgen? :+ maakt het makkelijker reageren.

Over de kwestie Suarez. Eens dat hij nu eens gewoon zijn hoofd moet kunnen legen en 2-3 weken helemaal niets. Had gehoopt dat hij sowieso al wat meer gespaard was gedurende dit seizoen. Nu is hij enkel een negatieve factor in het elftal. Wel jammer dat dan net Josefzoon geblesseerd is, al moet ik nog zien of hij het nu al aankan.

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  14. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    De voorzetten van Jozefzoon zijn sinds MVV anders legendarisch:+

15. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik denk alleen maar beter, twee egoïsten werkt niet. :+

[yt]LS1TgoF8htg[/yt]

Heerlijk om te zien hoe ze voetballen, thanks Rydan :cool:. Hier kan ik écht van genieten.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Copy paste? ;)

17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Zeven westrijden schorsing is trouwens wel terecht. Écht mooi, had niet verwacht dat het er zo veel zouden zijn :cool:.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het persoonlijk wel veel net zoals bij die gast van Vitesse. Die kreeg ook 5 dacht ik.
    Weet niet of dat minder erg was dan die van Suarez volgens mij waren ze even erg. Dus ik snap niet echt waarom nu 7 en eerst 5.

19. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Sansoni 'probeerde' (denken we) Beerens te bijten in zijn neus, maar had hem niet. Suárez beet echt in Bakkals lichaam. Sansoni was een combinatie tussen hoofdstoot en bijten :+.

20. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    En Suarez had nog een voorwaardelijke straf uitstaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina