Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het moet inderdaad wel helder zijn. En zoals je ziet heeft een 200mm echt veel te weinig bereik om de maan er zelf mooi groot op te zetten. Minstens 400mm is wel echt een vereiste voor een goede maan foto

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Klopt, al maakt de afstand maan/aarde ook veel uit, zie volgende foto, die ook op 200mm gemaakt is

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb hem ook alleen mar verkleint, en niet gecropped.

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    En wanneer is die genomen?

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    25 oktober dit jaar. Is dezelfde foto als paar posts hierboven. Maar dan cropped en niet verkleind.

6. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Thanks voor de tips~

Ik heb alleen 18-55 lens D: Zou ik dan ook iets van detail kunnen meepakken zoals jij op je foto's hebt?
    Ik moet ook nog een statief hebben überhaupt. Ah, ik wil echt m'n loon! xD *nog niet zolang een spiegelreflex heeft*

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    dat gaat je nooit lukken met een 18-55mm. Die foto die ik heb gemaakt is genomen op 200mm. 1.6 cropfactor dus op 320mm.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Met 18-55 gaat het niet echt lukken nee, is toch net een te kleine afstand.
    Wat voor camera heb je eigenlijk?

9. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Nikon D5000

Ik wil wel een nieuwe, betere lens kopen, maar ik heb er niet genoeg geld voor en op dit moment liggen mijn prioriteiten bij andere dingen ^^" Ik denk dat mijn foto van de maan nog even op zich moeten laten wachten. xp

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Tja het geldprobleem is hier welbekend in dit topic :9

Anyway jongens heel misschien heb ik dit weekend al een 12-24 :D ik hoop het wel want anders zou het plan voor Tsjernobyl misschien kapot vallen en dat zou jammer zijn =(
    Krijg wel de 5D mee van mijn broer als 2e body (H)

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Mag ik niet mee in je bagage? :+

12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Tsjernobyl als in... Tsjernobyl!? Krijg je dan niet door de straling kinderen met drie hoofden en één been? o.o

Btw, wat fotograferen jullie het liefst? Werken jullie wel 'ns met modellen? =o

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Tsjernobyl als in Tsjernobyl ja, ik mag daar fotograferen 1 t/m 4 december d.m.v. een wedstrijd die ik heb gewonnen op zoom.nl
    De straling is er wel maar als je daar niet lang genoeg aan bloot staat is er niks ernstigs aan de hand.
    Je mag tot 50m van de reactor af komen als "toerist" en je mag max. 2 weken binnen het 30km gebied blijven en max. 3 dagen binnen het 5km gebied.
    (er zijn ook mensen die in de sacrofaag werken van de reactor en die mogen maar liefst 5 min per dag zo dichtbij zijn en daarna moeten ze uit het gebied 8) moet je maar eens bedenken wat je aan onderhoud kunt doen in 5 min 8))

Hmm ik heb wel een oplossing, we sprayen jou helemaal zwart, plaatsen een sticker canon op je voorhoofd en op je rechterschouder plaatsen we een sticker 1Dmk4 dan zeg ik gewoon dat je mijn 3e reserve body bent :+

edit: je kunt ook nog mee als super-tele lens, it's your choise :9

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  14. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Lekker , die Tokina + 5D ;)

Ik hoop dat er nog een positief mailtje vanuit Zoom komt, maar zal wel niet. Ook al was het wel zo eerlijk.
    Achja, als jij me nou die 60D van de portfolio reviews laat winnen? haha.

Ik zal ook eens een keer een foto van de maan maken, maar dan analoog. Pap heeft een oude 500mm lens van Pentax :D

15. Remco

Remco Guest

1. Ouwe bende vind ik het tofst, tot nu toe dan. Vervallen gebouwen ed.

2. Ja, m'n zusje van 3 8)

16. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Aangezien ik op wintersport ga en ik eerst een D7 wou aanschaffen om mee te nemen heb ik mijn plan gewijzigd. Ik wil nu een compacte camera, waarom: Ik ga daar toch wel vallen, feesten en noem het maar op wat te schadelijk is voor dat soort camera's. Nu zat ik te denken aan de Sony DSC-WX1, maar heeft iemand anders nog suggesties of aanraders? Het budget is niet heel belangrijk, als het maar niet boven de 350 +/- uitkomt want dan heeft het geen nut meer om een compacte camera te halen.

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Nou inmiddels de knoop door gehakt en heb toenet een tokina 12-24 F4 op gepikt 2e hands, wat een heerlijke lens!
    Morgen gelijk eerste clipshoot mee dus ben benieuwd!

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Lekker! Kan je die CA goed weg halen in lightroom?

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Het is effe pielen maar niet lastig weg te halen hoor;)
    Het bereik is goddelijk en de scherpte is fantastisch!
    Heb gisteren wat foto's van de erasmus brug gemaakt, zal ze zo even online gooien.

Ik hoop het ook nog, hij zou vandaag bericht krijgen of het nog zou lukken dus ik bel je vanavond nog even.
    En ik las gisteren om half 4 een mailtje dat ik ook mee kon doen met de portfolio's op zaterdag, maar was net te laat met foto's in sturen omdat ze die voor 3 uur nodig hadden gister 8)
    Anders kwam ik concurreren met jou :9 (en dan was de prijs mocht ik hem hebben gewonnen uiteraard gedeeld met jou :))

Tokina + 5D is lekker mee nemen ja maar de tokina past helaas niet op full-frame, dat is wel jammer.
    Had je mijn SMS gister nog gehad of niet?

Denk dat dit mijn set-up wordt voor Tsjernobyl:

Canon 7D + Tokina 12-24mm
    Canon 5D + Canon 50mm F1.4
    Tamron 70-300mm (kutlens maar wil toch een tele-zoom mee nemen)
    1 Tripod voor de 7D (5D kan met enorme ISO waarde werken zonder dat het storend is! damn wat een goddelijke camera is dat toch!:9 denk dat ik mijn broer maar eens om moet leggen zodat ik zijn camera erf :+)
    Fader-ND voor het water bij de reactor en een afstandsbediening (die ik nog moet halen) en dan ben ik wel good to go denk ik.
    Iemand nog ideeën die wel handig zijn om mee te nemen?
    Zit namelijk nog te twijfelen om de flitser van mijn broer mee te nemen...

Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Dubbelpost :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina