[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, het is wel een hoop gezeik, maar het is ook wel een heksenjacht op fouten van PVV'ers.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haha ik had niet gedacht dat het zootje als zó snel de LPF kan op zou gaan.
    In een opzicht vind ik het wel treurig voor Wilders zeg...

3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    James Sharpe heeft de kamer verlaten.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik ben nu officieel kandidaat voor de Provinciale Staten verkiezingen van Noord-Holland voor de VVD. Ik sta op 27 en dat betekend dat ik straks voorkeurstemmen nodig heb. Dus Noord-Hollanders laat je horen ;)

5. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Succes!
    Wie gaat er vanmiddag ook demonstreren?

6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn ze niet al een uur bezig?

7. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Maar dat is geen rede om niet te gaan!

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Moeten jullie niet studeren ofzo? 8)

Ik denk dat dit ook de reden is waarom we slachtoffer zijn van de bezuinigen. We zijn de zwakkere van de maatschappij. We kunnen ook moeilijk onze studie staken.

Ik heb geen problemen dat IK m'n studie moet terug betalen. Ik profiteer er van dus ik moet het zelf ook gaan betalen. Prima! Maar maak me wel zorgen om de kwaliteit van de scholen en hoe het zit met mensen die later niet gek veel gaan verdienen met hun studie. Want we studeren niet allemaal rechten, tandheelkunde of economie.

Laatst bewerkt: 30 nov 2010
  9. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dit gaat wel fucking taai voor mij worden ik zit pas in 2e jaar nu terwijl ik eigenlijk al voor me masters had moeten bezig zijn nu:p

Mja had een verkeerde studiekeuze gemaakt en heb er zeker geen spijt van dat ik de overstap gemaakt heb, hopelijk gaat die regeling pas over een paar jaar in want dit hadden we niet van tevoren kunnen voorspellen dat we opeens ~3k moeten gaan betalen...

mooi artikel trouwens nog..
    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686...n-kabinetskampioen-langstuderen-11-jaar.dhtml

stelletje viespeuken zijn het toch zo zie je maar weer...

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik vind dat ie het geld dat hij te veel heeft gekregen maar eens moet doneren aan de scholen. Niet dat dat veel uitmaakt maar dat is wel het minste wat ie kan doen.

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ik vind dat ze dat hele plan niet door moeten voeren.
    Sowieso niet voor de studenten die al studeren. Als je je nooit druk hebt hoeven maken en volgend jaar opeens 3k moet dokken gaat nergens over. Je moet toch van te voren weten waar je aan toe bent?
    Zelfs voor niet toekomstige studenten vind ik het een uitermate slecht plan. http://minimaalnominaal.nl//index.php

Ik neem echter aan dat VVD/CDA/PVV stemmers (ook hier) het trouwens geen probleem vinden. Mochten die gaan zeiken dan moeten ze eens in de spiegel kijken.

12. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    precies dat zou echt onmenselijk zijn, maar wss gaat het pas over paar jaar in zoals ook met de nieuwe stufi regeling, maar alsnog vind ik het dan natuurlijk een kutstreek voor toekomstige studenten die bijv een verkeerde studiekeuze maken. Het is wel de toekomst van Nederland waarmee ze nu aan het kloten zijn. Verhagen en Rutten zijn zelf voorbeelden ervan, dus vindt het nogal een kwalijke zaak als zij nu deze regeling zouden gaan invoeren. Zelf hebben ze er lekker van ge profiteert en nu ze er geen last meer van kunnen hebben deze regelingen gaan invoeren...

13. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Nou het plan was dat het al vanaf volgend collegejaar in zou gaan... Maargoed ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is maar ze schijnen er serieus mee bezig te zijn dit echt zo snel mogelijk invoeren zodat het volgend collegejaar al in kan gaan.

Voor mij persoonlijk zou dat betekenen dat ik binnen nu en anderhalf jaar mijn studie moet afronden. Vrij lastig moet ik toegeven gezien ziekte en persoonlijke shit die ik liever voor mezelf houd... en dat gecombineerd uiteraard met het feit dat ik tot nu toe er vanuit ging dat ik rustig op mijn eigen manier, met genoeg geld en energie de studie kon afronden. Als ik dit had geweten toen ik met mijn studie begon was het waarschijnlijk wel anders gelopen al kan je aan ziektes weinig doen.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Dan zouden het echt een stelletje duitsers zijn, maar ik neem toch aan dat ze bedoelen dat het volgende jaar ingaat voor studenten die dan gaan beginnen met studeren en niet voor mensen die al bezig zijn. het lijkt me namelijk sterk dat ze dat zouden mogen doen gezien niemand dit had kunnen voorspellen.

15. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Ja ik vind het ook tegen de rechtszekerheid in gaan.
    Studenten die langer dan een jaar studievertraging hebben opgelopen, zullen in het nieuwe studiejaar (2011-2012) een verhoging van 3000 euro van het collegegeld moeten betalen. Daarnaast zijn de zogenaamde langstudeerders het recht op een ov-jaarkaart ook kwijt. Onder de studenten is veel commotie ontstaan door de nieuwe maatregelen.

16. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Partijen zoals het CDA en de PVV wilden bijvoorbeeld wel de studiebeurs behouden. Daarnaast waren andere partijen ook streng voor studenten. Ik denk dat er in andere formaties nog kwalijkere zaken waren uitgekomen. Het heeft daarom weinig zin met het vingertje te gaan wijzen.

http://www.nu.nl/politiek/2389294/zorgen-gevolgen-kabinetsplannen-betastudenten.html
    Ha!
    Dit deed me zo denken aan de Elsevier-enquête van dit jaar: link (onderaan, Bachelor-rendementen in 4 jaar)

Ik heb het ook al op een ander forum gezegd. Wij kunnen wel op onze achterste poten gaan staan, maar natuurlijk zijn alle studenten tegen. De universiteiten en vooral de industrie moet gaan lobby'en. En ik weet dat ze er hier al mee bezig zijn en bij de protesten in Groningen sprak ook de rector.

17. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Dus jij denkt dat er met een links kabinet er kwalijkere zaken waren uitgekomen? :F:

Enige wat ik zeg is dat deze regering, dit kabinet ons kapot maakt en dat je niet moet gaan huilen als je op een van die partijen hebt gestemd en opeens zwaar moet gaan dokken aangezien je dan bij die meerderheid hoort die door de regering gerepresenteerd wordt.

Dus nogmaals: Ik neem echter aan dat VVD/CDA/PVV stemmers (ook hier) het trouwens geen probleem vinden. Mochten die gaan zeiken dan moeten ze eens in de spiegel kijken...

(eigenlijk hoop ik ook wel een beetje dat die studenten die daarop gestemd hebben studievertraging hebben, iets van "what goes around comes around").

18. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, ik zeg dat het kort door de bocht is om aan te nemen dat het met andere partijen ineens allemaal koek en ei zou zijn. Feit is dat het CDA en de PVV zich hard hebben gemaakt voor o.a. de studiefinanciering. Dan denk ik, dat als je een andere partij naast de VVD had gezet in het kabinet, de totale maatregelen nog zwaarder hadden kunnen uitpakken.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik denk dat ik het CDA en PVV niet meer serieus ga nemen. Oh wacht, dat deed ik al.

20. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    De VVD is uiteindelijk inderdaad degene die Nederland kapot wil bezuinigen.
    Zonder de VVD in het kabinet was deze maatregel nooit gekomen.

Deel Deze Pagina