[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

  1. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    2de dlc uitgespeeld. Wat een game is het toch! Hoort zeker bij de beste van dit jaar. Wel erg open einde. Moet echt een vervolg komen! Spring een gat in de lucht zodra deze word aangekondigd. Zeker omdat deel 1 niet best is verkocht. Hopen!!
     
  2. praetorian

    praetorian Active Member

    Berichten:
    648
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Alan Wake een tijdje terug van de hand gedaan , nog voordat ik de laatste DLC kon spelen. Ik ben eigenlijk benieuwd hoe dat verhaal afloopt in de laatste DLC. Zou iemand een korte samenvatting in een spoiler kunnen neerzetten?
     
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    @ mensen die willen weten hoe 't afloopt:
    1) je kan kijken op wikipedia
    2) als 't goed is zal 't ook daar vaag blijven, een spel als dit zorgt er voor dat meerdere mensen zo hun idee hebben het over het einde. Dat vind ik juist leuk, het zorgt ervoor dat je erover kan speculeren.

    In het algemeen kan ik dit vertellen (zonder dat 't wat spoilt) is dat het voor een gedeele weer een goed vs kwaad gevecht is waarbij je zelf maar moet kijken wat de realiteit is en wat niet.......
     
  4. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    dit vroeg ik me ook af inderdaad :+
     
  5. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Vooral die bezeten mensen waren ongekend realistisch ja! :lol:

    Nee, ik heb precies het tegenover gestelde. Het was 1 van de saaiste games die ik ooit heb mogen spelen. Alles lijkt op elkaar, ik kon geen bos meer zien en veel dingen waren erg voorspelbaar. De sfeer was goed, maar omdat de game aan alle kanten rommelde kwam ik niet lekker in de sfeer die men probeerde neer te zetten. Ik vind het dan ook geen wonder dat ik afgelopen week de special edition bij de Media Markt zag staan voor maar 35 Euro.
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik heb m nog steeds in seal liggen. Lijkt me een lekkere game om in deze donkere dagen te spelen. :)
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.044
    Leuk Bevonden:
    9.604
    Haha ik heb precies hetzelfde! Alleen wil ik geen 2 games door elkaar spelen dus wacht ik ff totdat AC af is.
     
  8. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Je post getuigt van ongekend veel onzin:x

    Je verdraait mijn waardering voor het realisme trouwens wel lekker. Je snapt toch wel dat ik vooral op de setting doel? Een dorpje in het bos, de gesprekken, de relaties tussen de personen etc? Dat mensen door de duisternis worden bezeten is natuurlijk fictie, de manier waarop het overkomt is enigszins gezien het fictieve in de achtergrond meegenomen goed te geloven.

    Maar misschien heb je een ander idee voor het begrip realisme? Misschien denk je dat een spel als Flashpoint wel heel realistisch is? Terwijl ik weet dat het in het echt veel moeilijker schieten is dan dat het zelfs doet voorkomen in zo'n spel.

    Al die dikgedrukte dingen zijn rare uitspraken die gewoon nergens op slaan :)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  9. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel verstandig, ik weet nog dat ik toen Alan Wake was uitgekomen al in meerdere berichten had aangegeven dat het op dat moment niet de tijd was om het te spelen. Kort door de bocht: kinderen nog tot laat buiten, het is nog licht, nachten nog kort.

    Nu is er een periode waarin een spel als Alan Wake echt interessant is!
     
  10. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed onderbouwd! :)
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.044
    Leuk Bevonden:
    9.604
    Gast ze gingen vorige week voor 20 euro over de toonbank, 35 euro is veel te duur :+
     
  12. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zit je nou te stoken? er staat toch een uitleg onder?

    Ook nog even mijn mening over het einde (exclusief dlc's)
    Het kwaad heeft Alan Wake al een tijd in zijn controle gehad via de dromen, Alan Wake was in de val gelokt bij het huisje bij het meer. Het kwaad is aan het einde verslagen maar de prijs die Alan Wake er voor heeft betaald is dat hij daardoor in een andere dimensie is gekomen. De vrouw van Alan Wake is wel in de echte dimensie waar zij daarvoor nog in de andere zat.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  13. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb je gewoon ge-edit:F:
     
  14. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het ge-edit voordat ik jouw reactie had gelezen. Maar los van de edit, voeg je eigenlijk weinig toe. Voor de edit dacht ik er namelijk gewoon over om het zo te laten zijn gezien de hoeveelheid onzin en dat hij mij belachelijk probeert te maken door het verdraaien van het realisme... Later toch maar wat uitleg erbij gedaan.

    Maar jij vind 't gewoon leuk om hier wat olie op 't vuur te gooien ofzo:{
     
  15. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het, met het verkeerde been uit bed gestapt of zo? Nou, omdat jij er zo´n gezellige discussie van maakt, zal ik mijn mening ook maar even neerpennen (typen).

    Ik vind het maar een mwoah spel. De actie vind ik vaak goedkoop (dan zoomt de camera uit en zie je opeens 3 Taken achter staan) en het is meer intensiteit dan horror. Ik vind het niet eens ´eng´, dus dan wordt het gewoon een shooter met een twist die naar verloop van tijd erg saai word (richt zaklamp op taken, wacht, schiet, make even een coole move met (LB) en herhaal). Ook kon ik na verloop van tijd geen bos meer zien. Weinig afwisseling, en ook al heb ik gehoord dat je na verloop van tijd een verandering in de omgeving meemaakt, duurt dat dus te lang om nog verder te willen spelen (voor mij). Misschien komt het dat ik meer van Silent Hill horror hou, want zoals ik eerder al zei: het is voor mij gewoon een 3rd person shooter met een twist.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan mij voorstellen dat je op basis van mijn reacties denkt dat ik met het verkeerde been uit bed ben gestapt maar waarom ik zo fel reageer is omdat ik het altijd vervelend vind als users zomaar wat dingen neerzetten en dat presenteren als feiten. Ik vind het al niet leuk dat Alan Wake zo ondergewaardeerd is en dan zal dat niet beter worden als mensen zoals frangster dergelijke uitspraken maar zomaar verspreiden zonder onderbouwing. Als jij dan ook nog eens met sarcasme kom, tja dan hoef je geen vrolijke post te verwachten.

    Het inhoudelijk gedeelte van jouw post met betrekking tot het spel vind ik echter dusdanig goed onderbouwd dat ik nu begrijp waarom je frangster support en je niet kan vinden in mijn lovende woorden over dit spel. Blijkbaar is de setting van het bos niks voor jou, voor mij was het dus het tegenovergestelde. Spellen die zich in het bos afspelen hebben bij mij juist een streepje voor. Zal misschien wel komen omdat ik vlakbij een stad woon en zo'n bos voor mij heel erg tot de verbeelding spreekt. Echt eng? tja wat is eng? Ik vond het vooral een mooie duistere setting.... Later in het spel gaat het meer de richting op van actie dan eng. Alhoewel, er zijn wat locaties zoals een doolhof etc...

    Silent hill Homecoming is mijn laatst gespeelde Silent Hill game, ander soort horror en zeker een soort horror dat ik ook erg kon waarderen. Ik heb genoten van Silent Hill vooral het verhaal en hoe alles zich aan het einde ontpopt.

    edit verandering in omgeving is er imo niet, je blijft in Brightwood, binnen het bos heb je andere subgebieden maar je hoeft niet te verwachten dat je ineens door de woestijn gaat, of door de bergen of een drukke stad. Het is vooral bos... bos en nog eens bos.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  17. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Joh gast, doe rustig. Ik zit maar een beetje te dollen met dat realisme. Je hoeft niet gelijk uit je panty te schieten.

    Ik vind het een matig spel dat ik verschrikkelijk saai heb bevonden. Ik moest mezelf door de laatste levels heenslepen aangezien alle omgevingen met een uitzondering daar op elkaar leken. Dat je dat schijnbaar niet kan bolwerken, vind ik prima, maar reageer gewoon normaal.

    Jij vind hem goed, dat is je goed recht, ik zeg waarom ik het niet goed vind, dat is mij goed recht. Klaar. Ik presenteer trouwens niets als feiten aangezien ik in de "ik" vorm mijn post neerzet. Slaap nog maar even uit zou ik zeggen. ;)

    :) :D
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  18. praetorian

    praetorian Active Member

    Berichten:
    648
    Leuk Bevonden:
    0
    IK vond het bij Alan Wake nou eindelijk wel eens goed dat we te maken hadden met een anti-held die dus zoals de term al impliceert geen Rambo is maar gewoon een stuntelige schrijver in zijn scheerwollen jasje dat af en toe tijdens het rennen over zijn eigen benen struikelt. Hij voelde in tegenstelling tot 95% van de game characters naar mijn idee wél realistisch. Het is een normale metroman dat wordt uitgelicht door de tussenscenes waar je alledaagse dingen moet doen zoals koffie zetten, formulieren aangeven en gewoon de dagelijkse dingen moet doen. Alan Wake leeft in een normale wereld als dit hele gedoe hem overvalt en raakt daarvan in de war zoals ieder normaal denkend mens dat ook zou zijn. Hij maakt het normale psychologische ( realistische) proces van verwarring door terwijl in de meerderheid van de games die tegenwoordig uitkomen het plot over een zombie apocalypse wordt afgedaan met "OMG ZOMBIES!" in plaats van de verwarring en de ontkenningsfase. Want als jij een ufo ziet vliegen ga je immers ook op een gegeven moment jezelf afvragen of het niet gewoon iets anders was of dat je gek bent geworden ( althans weldenkende mensen doen dat).

    Tot zover het parade paardje van Alan Wake want de psychologische ontwikkeling van het verhaal is natuurlijk waar dit spel zich op heeft laten voorstaan. De veelbesproken setting schittert ook door eenvoud. We hebben niet te maken met cliché locaties waar wij tegenwoordig jammer genoeg te vaak komen in games. Ik refereer dan naar de geheime crypten van het pentagon, nucleaire basissen , labaratoria waar grensverleggend onderzoek naar klonen wordt verricht, olieboor platformen of noem maar op. Nee dit speelt zich af in een gewoon bos bij een gewoon klein dorpje. Hier heeft een game ontwikkelaar nou eens voor het eerst geprobeerd om het realisme er in te houden. Natuurlijk is een game gemaakt om je een fictief avontuur te laten meemaken en een vernieuwende manier om verhalen te vertellen. Laten we niet pretenderen dat games ook maar enigzins realistisch zijn, ze zijn gemaakt om ons iets on-alledaags of onmogelijks te laten beleven.

    Realistisch en saai zouden synoniem kunnen zijn bij games. Je stelt dat de game zowel saai is als niet realistisch. Je zult ook keuzes moeten maken op dat punt. Mijn persoonlijke mening is dat Alan Wake een mooie combinatie heeft gevonden.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  19. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    My bad, ik lees het nu nog eens, en ik heb je post inderdaad verkeerd gelezen. Door je verdraaiing van het woord realisme las ik alles daarna ook al negatief terwijl je daar juist duidelijk bij hebt gezet dat het is zoals jij het hebt ervaren. Prima... Geef ik dan ook gewoon eerlijk toe, heb ik geen probleem mee op het moment dat ik zie dat ik iets verkeerd heb geïnterpreteerd.

    Jammer dat het spel voor jou dan zo teleurstelde, maarja.
     
  20. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    :thumbs:
     

Deel Deze Pagina