[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Oh, ik dacht dat het gisteren zou zijn.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

NASA Finds New Life Form

Hours before their special news conference today, the cat is out of the bag: NASA has discovered a completely new life form that doesn’t share the biological building blocks of anything currently living in planet Earth. This changes everything.

At their conference today, NASA scientist Felisa Wolfe Simon will announce that they have found a bacteria whose DNA is completely alien to what we know today. Instead of using phosphorus, the bacteria uses arsenic. All life on Earth is made of six components: carbon, hydrogen, nitrogen, oxygen, phosphorus and sulfur. Every being, from the smallest amoeba to the largest whale, share the same life stream. Our DNA blocks are all the same.

But not this one. This one is completely different. Discovered in the poisonous Mono Lake, California, this bacteria is made of arsenic, something that was thought to be completely impossible. While she and other scientists theorized that this could be possible, this is the first discovery. The implications of this discovery are enormous to our understanding of life itself and the possibility of finding beings in other planets that don’t have to be like planet Earth.

No details have been disclosed about the origin or nature of this new life form. We will know more today at 2pm EST but, while this life hasn’t been found in another planet, this discovery does indeed change everything we know about biology. I don’t know about you but I’ve not been so excited about a bacteria since my STD tests came back clean. And that’s without counting yesterday’s announcement on the discovery of a massive number of red dwarf stars, which may harbor trillion of Earths.

http://www.wired.com/wiredscience/2010/12/nasa-finds-new-life/

edit: Nasa link:
    http://www.nasa.gov/topics/universe/features/astrobiology_toxic_chemical.html

Laatst bewerkt: 2 dec 2010
  3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Oh noes, aliens op onze planeet!!!!

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Beetje jammer dat het niks nieuws was, maar dit zal toch wel een opstapje zijn voor de zoektocht naar buitenaards leven.

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Julian Assange, van Wikileaks, gevraagd naar eventuele ingestuurde UFO-files:

Komt uit z'n Q&A interview via The Guardian.

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik begrijp het niet helemaal. Mensen die vragen naar documenten over UFO's zijn weirdo's maar ze hebben bij Wikileaks nog wel documenten liggen die over UFO's gaan?

7. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, niet alle mensen die vragen naar UFO's zijn weirdo's, maar toevallig wordt WikiLeaks wel vaak benaderd door weirdo's. Zo bedoelt hij het.

Ik kan me herinneren dat ik hier ooit, lang geleden gepost heb dat als er buitenaards leven zou bestaan dat het waarschijnlijk zo fundamenteel anders zou zijn als het leven hier. Terwijl wij altijd onszelf projecteren op de beelden die we van buitenaardse wezens hebben in ons hoofd. Deze arsenicum-microben laten gewoon al zien dat zowat stap 1 in de evolutie al een andere weg inslaat. Erg fascinerend dat dat op Aarde nog gebeurt (niet zozeer verwonderlijk, maar gewoon interessant :)).

http://twitter.com/#!/ArsenicMicrobes

8. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die microben zijn niet zelf zo geevolueerd he. Die arsenicum verbinding hebben ze in het lab tot stand gebracht.

Bron

Nonetheless is het wel een interessante vondst. Het bewijst in ieder geval wel dat ons DNA niet de enige stap is naar leven op een planeet. Dat lag misschien al wel een beetje voor de hand, maar nu is er tenminste ook bewijs voor. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat DNA uberhaupt een voorwaarde is voor leven. Daar zullen we misschien wel achter komen als er sporen van leven op bijv. Mars, Europa of Titan worden gevonden. Maar dan heb je nog de theorie dat het leven op Aarde is begonnen door microben die op een meteoor waren meegelift. Dat zou dan ook weer ruimtepuin kunnen zijn van een impact met Mars waardoor we in principe van Mars zouden afstammen. Maargoed ik dwaal een beetje af.

Laatst bewerkt: 4 dec 2010
  9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Volgende stap is bewijzen dat er leven kan zijn zonder DNA. Dan weten we helemaal niet meer waar we naar moeten zoeken. :+

10. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Lame. :mad: Ik had in de korte tijd enkel wat headlines en korte stukjes gezien.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Huh inderdaad, ik dacht dat die arsenicum verbinding juist tot stand was gekomen door middel van processen in dat zwaar chemisch giftige meer?

Vriend van me zat weer te vertellen dat die meren zijn ontstaan door meteorieten en dat daardoor die bacteriën op basis van arseen hier terecht zijn gekomen, dat klopt toch helemaal niet?

12. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klinkt als een goed bullshit verhaal :9 Misschien dat die meren wel door meteoor inslagen zijn gevormd, maar dat die microben daarvan afstammen is gewoon onzin. Voornamelijk omdat die verbinding dus pas in het laboratorium tot stand is gekomen.

Als ze werkelijk hadden kunnen aantonen dat die microben met die meteoor zijn meegelift naar Aarde, dan was dat wel de headline geweest aangezien we dan kunnen gaan nadenken of we zelf niet de buitenaardse wezens zijn.

Laatst bewerkt: 5 dec 2010
  13. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ancient Aliens seizoen 2 vind ik een stuk minder dan seizoen 1. Ze zoeken volgens mij echt naar iets om wat anders te zeggen. In de laatste aflevering: "Als we enkele woorden in de bijbel veranderen, angel naar E.T., en
    Archangel naar leader of E.T.'s. dan wordt het ineens een stuk logischer" Right. Als ik van Engel, Orc maak en van Archangel, Warchief, wordt het er niet geloofwaardiger door... Beetje simpele argumentatie.

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ff een kort vraagje hoor, over dat artikel over NASA:

Waarom zeggen ze dat ze buitenaards leven hebben gevonden, terwijl het op deze aarde gevonden is? Dan is het toch niet buitenaards?

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ze zeiden dat ze een vondst hadden gedaan dat een grote stap was naar het vinden van buitenaards leven.

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Wel stom van de media dan, ''NASA vind buitenaards leven!"

17. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is gewoon een beetje uit z'n verband gerukt, maar ik heb ook nergens zo'n kop zien staan moet ik zeggen.

18. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
  19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Zo zo, het is hier wel een tijdje stil. Is iedereen gekidnapped door aliens? :+

Ik kwam per toeval dit kanaaltje tegen. Staat bomvol met oa. Ancient Aliens.

20. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Is er al een wikileaks over ufo's gelekt

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina