[Algemeen] Harry Potter [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik heb ook beide versies gelezen en vond de Engelse versie toch echt beter. Daar komt de humor gewoon beter uit omdat er typische Engelse humor inzit die niet goed te vertalen is. Verder had ik gewoon veel meer met de Engelse versie.

2. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    huh ik had het toch alleen over de covers. :confused:
    ik heb ze in beide talen gelezen en ik heb niet echt een voorkeur qua taal.
    zo'n box staat wel mooi, maar dan moet het wel een mooie zijn ;)
    en ik heb ze allemaal los, dus een box hoeft niet zonodig.

maar die waren er toch allang?
    is er nu een nieuwe editie uit ofzo?

edit// misschien heb ik toch wel een voorkeur. maar zoals Dulle zei, het is zo goed in het Nederlands vertaald.
    sommige stukken vind ik beter in het Nederlands dan in het engels (kan atm geen voorbeelden noemen ;))
    de namen zijn af en toe beetje slecht, maar als je alleen de nederlandse boeken leest merk je het niet.

Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  3. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Ik heb zonet gekeken naar deel 2 op tv. xD Zo'n gezellige film. Deel drie vind ik leuker though, dus volgende week weer kijken. xD

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Kon me dit deel bijna niet herinneren, dus ik vraag me af of ik deze ooit wel gezien heb. Gedeeltes kende ik wel, though.

5. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Ziek! zo vet :D
    net de relieken van de dood uit gelezen.
    Nooit gedacht dat ik ooit nog eens een boek zou lezen :+
    maandag gekocht :p
    wat een verhaal he :9

Maar wat ik niet snap aan de film is
    waarom ze in godsnaam de ontzichtbaarheids mantel nooit gebruiken
    die komt in het boek zo vaak voor en is fucking reliek !
    vind ik beetje vreemd net zo als ze gewoon zonder wisseldrank naar gorderic eind gaan
    ???

verschillen de boeken allemaal zo van de film of is dit de enigste ?
    anders ga ik ze allemaal maar eens lezen :p

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ze verschillen best wel veel vind ik. Komt ook omdat er minstens 3 of 4 verschillende regisseurs zijn geweest.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Deel 3 vind ik persoonlijk de beste film , die sfeer is zo perfect grimmig neergezet daar.

8. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Deel 4 vind ik de beste film.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    2 dingen vraag ik me af:

Had JK Rowling eigenlijk al heel het verhaal van 1 t/m 7 bedacht voordat ze begon met het eerste boek?

Zijn er eigenlijk alleen tovenaars in Engeland, Rusland (of waar Klamfels ook ligt) en Frankrijk? Want je hoort nooit iets over Nederlands sprekende studenten op Zweinstijn. En ik geloof dat er alleen die 3 scholen zijn?

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Whut? Hoop dat je sarcastisch bent, veruit de slechtste (zeker ivm het spannende boek).

11. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Klein beetje, ze heeft alleen het einde van deel 7 geschreven voordat ze aan deel 1 begon.
    En er zijn tovenaars uit de hele wereld, kun je op maken uit het
    Wk zwerkbal uit boek 4
    En er zijn idd maar 3 grote scholen.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb laatst Harry Potter 7 nog een keer geluisterd (ben te lui om te lezen, zo kan ik ondertussen Xboxen, Skate 3 ftw), en nu ben ik weer begonnen aan HP1 en dan merk je toch wel dat het echt heel raar loopt. Dan denk je de hele tijd: "Dat zeg je nou wel, maar later trouw je er mee" en "Die gaat dood, die gaat dood, die gaat dood" en "Dat kun je nu wel denken maar dat is dus helemaal niet zo". Op zich best grappig. :p

Maar 3 grote scholen en nog meer kleinere scholen, of gewoon alleen 3 grote scholen?

Die spoiler lijkt me overigens niet echt nodig. :+

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja dat heb ik ook als je die boeken opnieuw leest.
    maar bij sommige stukjes (als je een beetje tussen de zinnen door leest) kun je toch ook wel zien dat het uiteindelijk de bedoeling was ;)

volgens mij zijn er 3 grote ('europese' hoewel dat niet bestaat in hp wereld) scholen. in een van de boeken (volgens mij 4) zegt hermoine ook dat er nog veel meer scholen zijn in andere landen. maar dmv van toverkracht zijn deze verborgen, dus weten ze nauwelijks van elkaars bestaan af, maar ze bestaan wel degelijk. (zoiets kan ik me vaag herinneren, dus correct me if i'm wrong)

14. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Beauxbatons, Klamfels en Zweinstein zijn de drie scholen waar Hermelien het over heeft. Die zijn inderdaad verborgen, omdat, in tegenstelling tot Zweinstein, die scholen geen bezoekers willen. Ze kunnen wel raden waar die scholen zitten vanwege het accent van Beauxbatons en de kleding van Klamfels.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Uh, Zweinstein is ook verborgen hoor. Beauxbatons ligt in Frankrijk, en Klamfels ergens in het oostblok. Er werd in deel 4 iig gewoon gezegd waar ze liggen.

16. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Ja, Zweinstein is ook verborgen voor Dreuzels. Alleen ik bedoelde dat Klamfels en Beauxbatons geen tovenaars-bezoekers willen. Perkamentus zegt in deel 4 zelf: "Vanwaar al die geheimzinnigheid, Karkarov." Gaat dan ook voornamelijk om Klamfels omdat die school bekend staat om hun educatie over de Zwarte Kunsten.

Al zal een beetje tovenaar Klamfels alsnog wel kunnen vinden, maar toch. :+

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat is inderdaad iets wat ik in Harry Potter ook zo vaag vind. Is Voldemort een gevaar voor de heel wereld? Beetje mager dat dan alleen de Britten hem proberen te stoppen. :+

18. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Vanavond:

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die ga ik zeker kijken! :)
    beste film van de serie so far.
    het was in mijn ogen ook de eerste film waarbij ze van het kinderfilm imago afstapten, en het wat duisterder maken.
    en harry potter is hierin ook niet meer zo'n kindje ;)

20. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Als het goed is wel, maar daar treden ze gewoon tijdig op itt wij Dreuzels bij Adolfje:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina