De Grote Voetbaldraad [Deel 30]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Boertje_PSV, 13 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag het meer als voetbal kijken en er betaald voor krijgen. Ik zou ervoor tekenen.

2. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    El Hamdaoui laat z'n irritatie wel gelijk blijken, toen hij moest invallen:
    http://nos.nl/l/tcm:5-859931/
    1:20.
    Maar goed, misschien denkt hij er na het gesprek wel anders over en gaat hij gewoon als linksbuiten spelen.

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Inderdaad, gelijk weer back to the reality. Niet normaal hoe iedereen hier reageert na de eerste wedstrijd van De Boer 8). Ik snap het wel hoor, na zo'n periode, maar toch.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Zucht.

Wat de uitslag ook word, ik vermijd dit topic toch wel weer. We gaan het wel zien of ze een betere periode ingaan, ik wacht het allemaal maar lekker af.

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Jij bent dan ook vaak degene die het andere uiterste opzoekt met je overdrijvingen en generalisaties :F:

6. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Sorry, ik zou vanaf nu af aan tussen haakjes zeggen wie het niet doet. Het spijt me ten zeerst.
    Kom toch op zeg, als je de laatste pagina's van dit deeltje leest zie je toch gewoon dat (bijna) iedereen zo blij reageert. Zie nu ook dat Nerra het zei, nja.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Blij reageren na een overwinning op Milan met redelijk goed spel had ik waarschijnlijk ook onder Jol gedaan. Ik zie echt niet wat dat met De Boer te maken heeft. Dat maken jullie er maar van.

8. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ricksen: 'Ik ga met Fortuna voor een periodetitel'

Door veel supporters word hij gezien als de redder in nood. Hij moet Fortuna Sittard van de laatste plaats afhelpen,maar zelf is Fernando Ricksen nog veel ambitieuzer. Hij wil met de Sittardse club voor een periodetitel gaan.

''Waarom niet?'', merkte hij scherp op. De 12-voudig international blaakt van zelfvertrouwen en ziet er afgetraind uit. Van de hoog gespannen verwachtingen is hij absoluut niet onder de indruk. Sterker nog: Hij wordt er allen maar gedrevener door. ''Bij alle clubs waar ik heb gevoetbald heb ik altijd onder druk moeten presteren. Bij Glasgow Rangers en het Nederlands Elftal moesten we ook elke wedstrijd winnen en altijd presteren. Ik ben niet bang voor te hoge verwachtingen. Het is aan mij om die waar te maken. Dat ben ik ook wel verplicht gezien mijn status.''

Zijn eerste doel is dan ook om Fortuna van de laatste plek af te helpen. Te beginnen maandagavond tegen het hooggeklasseerde RKC Waalwijk(13 december,20:45 uur). ''Een mooi duel om mee te beginnen. De belangen zijn groot en dat geeft een bepaalde druk. Ik ben speelgerechtigd, dus de kans is groot dat ik maandagavond op nieuw mijn debuut maak voor
    Fortuna.'' Dat deed hij zeventien jaar geleden ook toen hij in het kampioens seizoen 1994/1995 definitief doorbrak in Sittard. Een prachtig seizoen waarin de Sittardse club kampioen van de eerste divisie werd met louter jeugdspelers en een aantal ervaren rotten. Nu bijna twee decennia later is Ricksen de ervaren man die de ploeg op sleeptouw moet nemen.
    Hij ziet het als zijn plicht om Fortuna weer te helpen de weg omhoog in te slaan. ''Dit is zo'n mooie club met zulke trouwe supporters, die allemaal stuk voor stuk Fortuna mensen in hart en nieren zijn. Deze club verdient het gewoon om het sportief en financieel weer op de rails te krijgen.''

Periodetitel

Ricksen is dan ook niet bescheiden in zijn uitspraken. Nadat hij Fortuna van de laatste plek heeft afgeholpen, wil hij voor een periodetitel gaan. Hij beseft dat hij met deze uitspraak waarschijnlijk de lachers op zijn hand krijgt, maar deinst daar niet voor terug.
    ''Dit team is kwalitatief goed genoeg om mee te doen om een periodetitel. Waarom niet? Als wij een goede reeks kunnen neerzetten moet dat best kunnen. Er zijn nog twintig wedstrijden te spelen waarvan we er acht op rij moeten winnen. Dat lijkt me geen onmogelijke opgave. Dit team is kwalitatief niet minder dan andere ploegen in de eerste divisie. Ze missen alleen een beetje geloof en volwassenheid. Dat kun je de jongens ook niet kwalijk nemen.
    Het zijn allemaal jonge spelers die nog de ervaring missen. Maar in de situatie waarin Fortuna zit, is elk punt heilig. Als je met 1-0 voor staat, moet je niet willen proberen de voorsprong te vergroten, dan moet je zorgen dat het achterin potdicht zit. Dit team mist een leider en ik hoop dat ik die rol op me kan nemen.''

Op de trainercursus die Ricksen volgt, heeft hij het er vaak met FC Zwolle-speler Arne Slot over.,,FC Zwolle is kwalitatief niet per se beter dan Fortuna, maar daar weten de jonge jongens wat ze moeten doen en staat er een team. De spelers weten wat hun taak is en voeren die uit. Het zijn vaak hele kleine simpele dingen, maar die maken wel het verschil.''

Ricksen is een strever pursang. Hij wil altijd het maximale eruit halen. ,,Kampioen worden kunnen we niet meer, dat is duidelijk. Dan moeten we maar voor het eerst volgende hoogst haalbare gaan. Dat is een periodetitel. Ik ben in mijn carrière altijd voor het hoogste treetje gegaan. Bij elke club waar ik kwam wilde ik kampioen worden. Ik heb voor anderhalf jaar getekend bij Fortuna, dus wie weet.''

Ricksen hoopt dat iedereen vertrouwen houdt in een goede afloop en de club niet op voorhand al afschrijft. ,,Fans mogen absoluut morren over de resultaten. Daar ben ik ook niet tevreden over. Maar echte Fortuna-fans blijven altijd vertrouwen houden. Als ze dat niet doen, dan zijn het geen echte supporters. Wat mij betreft hoeven ze dan ook niet meer te komen hoor. Een echte Fortuna-man verliest namelijk nooit het vertrouwen.''

------------------------------------------------------------

Leuk die uitspraken, maar we staan verdomme 6 punten achter op de nummer 18..

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    [yt]HTnpv8csOIw[/yt]

n_n

Laatst bewerkt: 12 dec 2010
  10. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Eh? :+

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Sense, that post makes none.

Bewerkt 8).

12. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Volgends Jack bij studio voetbal, traint Jordy Lukoki komende week ook mee met de A-selectie van Ajax.
    Waar komen al die buitenspelers ineens vandaan, was Jol nou zo blind... :+

In ieder geval mooi voor die jongens, goed voor de doorstroming en houdt de anderen ook scherp omdat de concurrentie gewoon heel groot is zo.

13. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Lukoki, nice. Schijnt ook een aardige talent te zijn. Wat ik net lees:

Breaking nieuws over #Ajax zometeen bij studio voetbal. Gaat over van Gaal. Ben benieuwd!, aldus Michael Veltman (?)

Edit; Louis Van Gaal zou dus gezegd hebben in een interview aan NUSport dat hij zal 'nadenken' over een terugkeer als hij de gehele controle mag krijgen over Ajax, en er mensen die er in 2003 ook zaten dan weg gaan.

Laatst bewerkt: 12 dec 2010
  14. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Nou nou wat een nieuws!!!:+

Nee, het is niet het idee om 1 persoon de baas te laten zijn wat van Gaal dus zegt te willen. Het maakt niet uit of het van Gaal, Cruif, Jol, of weet ik veel wie (al is het god himself) is. Dat loopt geheid in de soep dan.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar met van Gaal zou ik het nog wel eens aandurven :+

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Net nu Cruijff wat (indirecte) zeggenschap naar zich toe aan het trekken is gaat Van Gaal ineens even roepen dat ie het graag nog eens bij Ajax wil proberen. Wat een kippenhok is het toch ook :+

Dat gaat natuurlijk niet samen.

17. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Echt we hebben gewoon veels te veel buitenspelers:+ F. de Boer heeft ook al laten doorschemeren dat hij Ricardo Kishna in de gaten houdt; speelt in B1 en schijnt een van de grootste talenten van NL te zijn en is buitenspeler.

18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Slechts 15 jaar oud, dus nog even geduld ;)

19. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je gek!
    Gewoon in de basis laten starten tegen feyenoord.:9

20. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Robben traint weer met de groep mee=)

Topicstatus: