[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik blijf erbij dat het de spelregels veranderen is terwijl de wedstrijd nog bezig is...

2. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
  3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Het is eigenlijk heel grappig. Maxime Verhagen heeft zelf 11 (!) jaar over 1 studie gedaan. En Marja van Bijsterveldt jongens, heeft enkel een Verpleegster-A diploma, wat nu neerkomt op mbo 3/4. Dat is dan onze minister (van Onderwijs notabene, als ze nou nog bij Volksgezondheid zat...).

Over protectionisme: ik studeer economie, dus het is nogal voor de hand liggend dat ik voor volledige vrijhandel ben. Boeren in Nederland redden het dan niet meer? Boeiend, gaan ze iets anders doen. Ik denk dat het in deze wereld, met organisaties als de UN, WB, IMF, WTO of Nederland dan afhankelijk is van andere landen.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    lol, in tijden van oorlog gaan we dan zand eten?

5. Nacer Chadli

Nacer Chadli ____________

Leuk Bevonden:
    0
    En ik niet

/Mod Knip. Reageer dan niet.

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    nvm

Laatst bewerkt: 13 dec 2010
  7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Wat is er met jullie aan de hand 8)
    Hou eens op met aftrekken op mijn naam...

8. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Maar het is wel een érg mooie naam he...

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Dat zeker, maar volgens mij heb ik al 10x gezegd dat je niet mn gewone naam hoeft te gebruiken.

Hoe Chadli aan mijn naam komt is me ook de vraag..

10. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, niet iedereen die economie heeft gestudeerd is voor vrijhandel van de economie. Je zult ook wel geleerd hebben dat die barrières daar voor een reden zijn. Als je opeens alles vrijgeeft gebeurt er veel meer dan alleen in de agrarische sector. Even snel hele simpele voorbeelden: Als afrika hier vrijspel krijgt krijgen we goedkoop eten en zijn veel mensen dus economisch afhankelijk van Afrika. Het wordt goedkoper en boeren verliezen banen. Bedrijven verhuizen naar Afrika, immers de arbeid is goedkoper daar en nu ze toch geen import heffing meer hoeven te betalen is het alleen nog maar aantrekkelijker. Veel meer zal worden uitbesteed, geen macht meer om bepaalde markten in de hand te houden (ivm criminaliteit) aangezien het onder een andere wetgeving valt, vrij financiele markt? -> geld wordt naar het buitenland gesluisd etc.

11. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Even een quote, ben toch nog razend benieuwd waar dit plan zich nou precies bevind :)

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    In de 1ste kamer zijn ze minder enthousiast over de plannen. Dat had ik gelezen op de nieuwssite van Fontys.

Ook krijgen HBO'ers en WO'ers recht op 1 jaar uitloop.

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Het is dus al goed gekeurd door de 2de kamer maar moet nog door de eerste?

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik dacht van wel. Zo'n beslissing is snel gemaakt in de 2de kamer. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

15. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n vervelend vermoeden had ik ook wel, hmmz das wel klote, maarja. Ik had 't gisteren hierover met een vriend van me.

Goede dingen hiervan (ja relatief gezien)
    - druk op hoge scholen/ uni's om tentamens makkelijker te maken
    - je haalt je studie sneller/ minder collegejaren/ netto misschien dus even duur

Nadelen hiervan (relatief gezien)
    - als een 5 een 6 wordt betekent dit dat de mentaliteit nog slechter wordt
    - algemeen niveau van afgestudeerden gaat nog meer naar beneden

Conclusie: dit hele plan moet van de tafel worden geveegd

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    weet ik, weet ik, je hoort me niet zeggen dat het van de een op de andere dag moet. Ik zie ons niet zo snel meer in een wereldoorlog belanden, omdat de kosten en gevolgen daarvoor veel en veel te groot zijn, dus verwacht ik ook niet dat afhankelijkheid van anderen een heel groot probleem is. Tarieven afschaffen moet natuurlijk wel geleidelijk gaan, en daar is de WTO inmiddels al decennia mee bezig.

Ik ben wel van mening dat dit sneller kan dan het de afgelopen decennia is gegaan, vooral omdat we nu veel kleinere politieke verschillen hebben dan 40 jaar geleden (in principe geen kapitalisme vs. communisme meer enz). Iedereen heeft elkaar nodig. Daar komt nog bij dat wanneer het zover is dat er geen tarieven meer zijn, het misschien wel zo is dat wij zwaar afhankelijk worden van anderen... Maar anderen dus ook van ons, van landen die ons te vriend zijn, enzovoorts. Dan krijg je wereldwijd het effect dat de EGKS had in Europa, de waarborg tussen Duitsland en Frankrijk, de economische verworvenheid waardoor opnieuw oorlog voeren minder waarschijnlijk werd.

17. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Mee eens, is op de man spelen. Is best een edit waard me dunkt. :)

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Een wereldoorlog wilt niemand maar als het zou gebeuren wil je de schade zoveel mogelijk beperken. Ik denk niet dat Nederland in staat is om de hele bevolking van voedsel te voorzien wanneer Rotterdam wordt plat gegooid. Als we geen landbouw meer hebben.

Handel is natuurlijk niks nieuws. Ik kan nu geen object in m'n kamer aanwijzen dat niet uit het buitenland komt. Omdat we in staat zijn om goedkoop grondstoffen in te kopen(persoonlijk zie ik dit als stelen, maar dit is slechts een mening) kunnen we een mooi leven lijden. Dit wilt niet zeggen dat alles wat in Nederland geproduceerd wordt erg duur hoeft te zijn. Meer automatisering in onze landbouw zou mogelijk zijn. Alhoewel dit lastig is voor de vleesindustrie.

//

Ik ken trouwens weinig verhalen van vrijhandel en globalisatie die armoede hebben verholpen. Als ik schoenen koop van Nike met een prijs van ongeveer 100,- euro. Hoeveel geld gaat er dan naar (*trekt schoen uit om te checken) Vietnam? Volgens mij iets meer dan een paar euro cent en de rest gaat allemaal naar distributie, reclame campagnes en naar de grote corporaties zelf. Het eiland Taiwan heeft internationals zoals ASUS opgebouwd en is een voorbeeld van een arm land dat welvarend is geworden. Helaas is Taiwan een heel klein eilandje en het enige voorbeeld dat ik kan noemen. De overige landen worden gewoon leeggeroofd door het Westen. Vergeet niet dat het echte geld gewoon naar de Internationals gaat. Loonarbeiders zullen nooit veel kunnen verdienen omdat ze makkelijk vervangbaar zijn.

19. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Dat is alles behalve een voordeel. Makkelijkere tentamens is niets anders dan afbreuk niveau.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik denk dat het meer cynisch/optimistisch bedoeld was. Mensen die gratis diploma's willen kunnen altijd nog Inholland gaan doen. :cool:

Moet zeggen dat op m'n eigen school ze er ook wel wat van kunnen. Gratis studiepunten wanneer je biertjes gaat tappen op een opendag... :emo:

Deel Deze Pagina