Hij is inderdaad waardeloos, maar imo moet je als Tim de Cler echt wel een 17 jarig ventje wat net komt kijken in de eredivisie (als die speelt zondag) de baas kunnen zijn.
Ja, maar dat kan hij niet. Wat wil je nou zeggen, want je zegt zelf ook al dat Tim de Cler gewoon waardeloos is.
Okee, laten we maar ophouden want dit is weer eens zo'n kansloze discussie met jou. Wat is dat dan ook voor een uitspraak. Tim de Cler is gewoon een langzame, oude slak geworden, en dan kan je wel van hem verwachten dat hij een supersnel talent bij gaat houden, maar denk niet dat het veel zal uitmaken. Hoezo moet Tim de Cler dan in jouw ogen een 17-jarig snel talent de baas kunnen zijn, hij doet zijn best en kan niet nog 'beter' presteren hoor.
Denk nou eens normaal na jongen. Die gast heeft echt wel spelervaring van hoe die een verdediger moet afstoppen. Dan mag je nog wel zo kut spelen, maar als je gewoon op de goeie plek gaat staan, slim tegen een buitenspeler aan gaat staan (dicht tegen hem aan of hem juist een actie laten maken) dan kan je echt wel een buitenspeler goed verdedigen. Die lukoki zal vast een paar keer langs hem gaan, maar ik bedoel meer in de zin van dat Tim de Cler niks in te brengen heeft tegen die Lukoki en dat denk jij, maar dat denk ik dus niet.
Tegen Lukoki gaat Tim de Cler het niet moeilijk krijgen. Want zoals AG al zegt. Met positionering kan je aardig ver komen. Vooral tegen een zeventienjarige, want die heeft nog niet de zelfvertrouwen om wat anders te doen dan wat de trainer zegt.
Dan ga je er vanuit dat Frank de Boer hem instructies meegeeft waarin hij geen gebruik van zn snelheid moet maken? En de positionering van De Cler komt toch meestal neer op OF ergens halverwege het middenveld OF met zn reet op de achterlijn zodat hij buitenspel opheft
Jawel, maar met goede postionering van Tim de Cler is de kans klein dat hij er langskomt. Want hij mist het zelfvertrouwen, om een keer naar binnen te kappen en zelf te schieten. Hij wil gewoon doen wat er van hem gevraagd word en dat is hoogstwaarschijnlijk: 'Probeer er met een actie langs te komen en geef voor. En bij balbezit blijf je rond de zijlijn'. Dit zag je ook bij Ozbilliz en Ebicillio. Uiteraard komt hij er wel langs, maar niet zoals hier word gezegd dat hij voorbijgelopen gaat worden. Niemand weet hoe goed Lukoki is. Ik ben benieuwd.
Voetballen jullie uberhaupt zelf? Positionering geeft je een voorsprong, maar het is niet zo dat je dan gelijk de overmacht hebt tegen een sprintertje... Echt de meeste kansloze discussie van het jaar dit ook, echt he.
In het amateurvoetbal kan je er dan nog langskomen, maar als Tim de Cler gewoon tegen hem aan gaat staan, beetje intermitterende teksten en hij is uit de wedstrijd.
Ik ben zelf verdediger dus ik weet echt wel hoe ik wat voor soort buitenspeler moet stoppen. Ook beetje kansloos om Amateur voetbal met de Eredivisie te gaan vergelijken.
Wait wut? Om heel eerlijk te zijn ben ik het nog steeds niet met jullie eens - omdat Tim de Cler er gewoon totaal niets van bakt. Okee, misschien pakt hij een paar keer de bal af, maar ik weet zeker dat dat een zeeeer zwak punt is in je verdediging - maar omdat deze discussie kansloos is, en over De Cler gaat , stoppen we wel gewoon en gaan over écht voetbal praten.
Dit bewijst maar weer eens dat jij echt naar de vorm van nu kijkt en niet naar de vorm die die laten we zeggen 2 jaar geleden had en hoeveel spelervaring die wel niet heeft opgedaan bij AZ.
Feyenoord gaat zowiezo niet veel ruimte achter de verdediging weggeven en gaat denk ik erg compact spelen. Ze hebben tegen PSV hun lesje wel geleerd denk ik. Dan heb je als buitenspeler helemaal niet veel ruimte om een sprintduel te winnen en als De Cler zich goed positioneert en gewoon erg kort en fel dekt dan moet het geen probleem zijn.
Om heel eerlijk te zijn heb ik Tim de Cler altijd al een pannekoek gevonden, maar dat doet er even niet toe nu. Het gaat er toch ook om welke vorm hij nu heeft? Niet welke vorm hij 2 jaar geleden had. Het gaat over de komende wedstrijden, tegen Ajax etc. Wat boeit mij dat nou weer hoe hij 2 jaar geleden was, misschien wel ietsje beter, maakt mij geen zak uit?
Een beetje buitenspeler zal geen enkele moeite hebben met De Cler in zijn huidige vorm. Verdedigend is hij zo ontzettend zwak, ik snap werkelijk niet wat hij nog in het eerste doet. Bij gebrek aan beter waarschijnlijk, al lijkt het me sterk dat er in de jeugd niemand loopt die beter is dan De Cler. Elke wedstrijd wordt hij er vierkant uitgelopen, hij verdedigt standaard op 3 meter van zijn man, die hij ook continu laat lopen. Echt de zwakke schakel in een over het algemeen goede verdediging.
Dat bedoel ik dus ook te zeggen, dat hij gewoon waardeloos is. Maar dat willen ze blijkbaar niet aannemen, misschien wel van nog een feyenoorder. Je kan wel heel simpel zeggen dat Tim de Cler de baas zou moeten zijn over zo'n debutant, maar dat kan hij niet. En zeker niet in deze vorm. Ookal heeft hij 'zoveel' ervaring, hij is gewoon een zwakke verdediger.