Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Pfoe, ik ben ook weer thuis aan het trainen sinds anderhalve week. Eerst maar alleen pushups en buikspieroefeningen, maar wou er nog wat bij. Ik vind dumbell oefeningen niet zoveel thuis, omdat ik de juiste apparaten niet heb, dus ben maar eens verder gaan zoeken.

Uiteindelijk kwam ik voor een redelijk allround training, welke ook nog leuk is, uit bij zon pullupbar die je tussen in de deurpost kan hangen. Heb er ook zon dvdtje bijgekregen met de oefeningen. Dus ik die eerst ff kijken, en gelijk het beginschema gekeken.

Dat begin schema vertelde mij dat ik 10 pull ups, 10 chinups en nog een gelijkmatige oefening moest doen. Ik denk: Chris, je bent een sterke jongen, traint al wat extra, doet redelijk zwaar werk, dit wordt een koud kunstje. Nou, ik kwam niet verder dan 2 pullups. Heerlijke workout.

Nu maar zo vaak mogelijk zoveel mogelijk doen, beetje aan wennen ofzo, en daarna diversificeren.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het is wel kut om zelf te posen, en een foto te maken
    Maar nog een try, na 6 weken thuis zitten.

3. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Je hebt niet veel nodig voor DB oef., een bankje is wel handig. Ik ben ook begonnen met zo'n bar en DBs. Je kan ook een DB tussen je benen doen en dan chinups, als je dat aan kan :p

Maar heb je gewichten thuis of niet?

Ja is inderdaad lastig, mislukken ook vaak :p

Hoelang trainde je voor je blessure?

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    6 maandjes. Vanaf april, tot aan mijn operatie. Beetje wisselvallig, helaas. Ook niet op m'n eetschema gelet. Heb dadelijk 8 maanden vakantie. Wil dan weer volle bak gaan trainen. En dan ook meer op m'n voeding letten.

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ok, ja voordat ik begon met trainen in een gym lette ik ook helemaal niet op mijn voeding en had ik geen schema, eigenlijk wel zonde.

Idd gewoon vanaf het begin gelijk goed doen, je hebt iig genoeg tijd om een goed trainings- en voedingsschema te maken :p

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Trainingsschema had ik wel. Elke 8 weken een nieuwe. Die schema's die de begeleider daar maakt zijn wel goed. Alleen let ik totaal niet op mijn voeding.

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik moet ook een training plus voeding schema hebben. Morgen maar even vragen. Echter fitness ik waar niet echt begeleiding wordt gegeven tenzij ik het zelf vraag.

8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ja ok, voeding is juist het belangrijkst :p

Kan ook wel ff een schema maken, wat zijn de doelen en hoe vaak wil je gaan?

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Gdrz: Sta je zelf niet in je eigen avatar? :+ ;)

10. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik gebruik dit schema en erbij wordt aangeraden om 2 setjes van 15 te doen. Is dit wel het beste? Ik merk namelijk dat ik dan wel (logisch) een flinke stap terug in gewicht moet doen. Kan ik niet beter 3 x 10 of 4 x 8 ofzo doen?

11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    12+ reps = uithoudingsvermogen, dus weet niet wat je doel is? En je post alleen veel oef., wat doe je per dag?

12. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Dat doe ik per dag, ik train 3 keer per week dus leek me het beste om een full body schema te nemen (heb ik btw van bodynet). Doel is om massa aan te komen, heb ook een goed voedingsschema erbij. Daarnaast doe ik nog 2 keer per week Krav Maga.

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Haha wat een fail ja.

14. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ja ik heb wel gewichten thuis, dumbells. Tsja, een bankje kan ik niet plaatsen in mijn kamer, misschien als ik uit huis ben eens. En nu gaat dat nog totaal niet.

Maar is dat gewoon goed trouwens wat ik doe? Net zovaak doen tot het me lukt?

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zo'n training is veelste lang en dus vermoeiend om effectief te doen!
    Daarnaast train je door 2x 15 geen massa maar juist om droog te worden.

Mijn advies:
    Splits het in 3 dagen op en ga 3x 10 reps doen met wat hoger gewicht.

16. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Das toch anders dan wnnr je gewoon op de foto zelf staat, lijkt mij?

Zijn er ook oefeningen die je thuis kunt doen en waar je niet breder van wordt? Ik wil namelijk meer gaan sporten, maar ik wil er echt niet breder van worden. XD Ik wil een slankere taille..

Scarlett Johansson heeft een mooie body:

Laatst bewerkt: 17 dec 2010
  17. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    QUa aantal oefeningen vind ik sowieso prima. De laatste 2 oefeningen gaan soms wat minder, maar daarom zorg ik ook altijd dat ik niet dezelfde als laatst doe. Maar ik zal is kijken of het schema ook goed werkt met 3 x 10.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja heel leuk en aardig dat je het prima vindt, maar effectief is het niet.
    Als ik al die oefeningen zou doen, dan zou ik zo'n 2 uur bezig zijn. Dat werkt gewoon niet.

Verdeel het desnoods in 2e.

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Veels te veel. Als ik dat doe kan je met wegdragen. Veel bullshit staat op bodynet. Als je voor massa wilt gaan moet je tussen 5-12 zitten, rond de 8. Ik weet niet veel van een full body. Bij een full body schema denk ik gelijk aan Rippetoe en Bill Star, maar die zijn puur om kracht te gainen. Die schema's zijn goed om veel kracht te gainen vooral in het begin, dus het is ckr een aanrader. Verder kun je ook bv. een split schema doen. Hoelang ben je al aan het trainen?

Je kan wel weighted chinups, dips pushups crunches etc. doen dus opzich kan je wel wat trainen.

Las ook ergens dat een te lange training inderdaad niet veel effect meer had.

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Veel cardio en een klein beetje krachttraining denk ik. Maar dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen waarschijnlijk. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina