-bovenstaande nummers zijn prachtig, alsmede natuurlijk de ending theme
Toen ik dit zag
Wist ik al dat ik aan het begin stond van een mooi en prachtig avontuur. Zulke muziek en een voor die tijd ongekend leuke manier om je game in te luiden via een vrije camera. Van de gevangenis aan het begin tot het einde, een prachtig spel. Ik heb het jaren later met veel plezier meerdere malen overnieuw gespeeld in de co-op mod van Unreal voor UT99.
Unreal heeft zoveel prachtige muziek, woorden schieten tekort
neem het volgende nummer
Ik vond dit prachtig, stevig tempo en door het melodieuze in combinatie met de steeds herhalende beat van het begin, het geeft echt het gevoel dat je op een verlaten planeet bent als de enige overlevende en dat er elk moment een leger skaarj op je af kan komen.
Mag gewoon niet ontbreken, volgensmij hoorde ik dit in een soort van azteken achtige tempel waarin ik nog verdwaalde enzo. Maarja dat was geen ramp, betekende langer genieten van dit soort mooie muziek stukken!
Verder commentaar is in de quote verwerkt
Edit 2: Unreal is denk ik ook de eerste games ost die ik heb kunnen vinden waar ik echt veel geld voor had willen betalen. Via via kwam ik er een jaar of 8 geleden aan ofzo, misschien eerder en ik wist niet hoe snel ik 't op cd moest branden. En die cd heb ik echt in de auto gedraait
Edit 3: (ook de laatste), ik denk wel eens erover wat Unreal bijvoorbeeld zo geniaal maakte. En naast dat het voor die tijd ongekend prachtig was op het audio visuele vlak, was het spel ook erg "nuchter". Eenzaamheid was een belangrijk onderdeel en daardoor kwam het spel op zijn eigen manier realistisch over. Daar ben je dan alleen op die planeet? Waar ga je naartoe, hoe zou het eindigen? De wapens zorgen ervoor dat je lekker alles overhoop kon knallen, maar toch, er was altijd een bepaalde beklemmende sfeer. Deze elementen zaten ook goed verwerkt in bijvoorbeeld Metroid Prime. Van dat spel heb ik dus ook erg kunnen genieten.
Zuur is het natuurlijk hoe erg Unreal 2 niet leek op Unreal 1, grafisch had het voor mij een soort plastic fantastic look, de wapen voelde als plastic pistooltjes en het was het gewoon allemaal niet zo. Dat hele werken in een team via het ruimteschip vond ik niet bij Unreal passen en ach, het zegt wel genoeg dat ik het na een paar uur spelen maar op zij had gelegd. Unreal 2 was het gewoon niet!
Laatst bewerkt: 18 dec 2010