1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Games muziek

Discussie in 'Algemeen' gestart door MetalSonic, 15 apr 2010.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh, mja dat wist ik niet. Ken ze alleen van naam, verder houd ik me niet zo bezig met al die awards.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.867
    Leuk Bevonden:
    2.062
    Dit is de song uit Shenmue die ik het mooiste vind (met vocals)
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik vind de instrumentale mooier.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Weapons of Mass Destruction: de stealth missie van Ace Combat 6. Scheren over de toppen van bergen om radar pulse te vermijden.


     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2010
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    "Fighting for Survival" in de Nashkel mines. De AD&D party staat daar nog heel wat te wachten in de schaduwen van de mijn...





    Heerlijk. De sfeer van de levels werd heel erg goed weergegeven door de muziek in BG1. :thumbs:
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    This topic needs more music.

    Rebel forces on the horizon...



    ... hope your defences can withstand.
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2010
  7. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    [yt]kb4U1GZQR-I[/yt] ik zie mezelf ook meteen weer door de assault mode gaan, heerlijk, _O_
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    M-Monster Kill! Dat spel was zo moeilijk op Gode Mode. Bots konden je door de muren heen zien en je werd van een kilometer ver overhoop gesniped. :cool:
     
  9. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet eerlijk zijn dat ik heel veel tegen bots speelde maar dat ik ze dan op average deed. Juist om bij maps zoals CTF Facing worlds lekker veel headshots en sprees te krijgen, ik kon dat uren achterelkaar doen. En genieten dat ik deed _O_...

    CTF- Castle ofzo, 2 kastelen aan beide kanten van de map, p-r-a-c-h-t-i-g...
     
  10. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals gewoonlijk lijkt het net alsof ik die posts van je zelf heb getypt. Heb precies hetzelfde gevoel bij precies dit nummer 8) Hoewel het echte assault gevoel ook sterk terug komt bij het nummer 'Mission Landing' (oa van assault on the frigate). Maar alle UT99 nummers zijn echt stuk voor stuk pareltjes. Ik ben altijd wel in de mood voor een bepaald UT nummer. 'Run' is bijvoorbeeld lekker opzwepend terwijl 'Forgone destruction' juist weer een relaxte sfeer heeft.

    Alexander Brandon blijft gewoon mijn ultieme muziek held _O_
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  11. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Vica versa hetzelfde, misschien moeten we maar trouwen:b:. Mission landing hoor je toch ook bij AS-frigate? Sowieso zijn de meeste Assault maps voorzien van heerlijke muziek. De muziek past er gewoon perfect bij. De benkende custom assault maps (die ook bij de leagues kwamen) hadden mooie muziek van onder andere Unreal 1!....

    Unreal Tournament heb ik echt lang en intensief gespeeld, er was een tijd dat ik elke dag gewoon weer weer aan de slag ging met de assault mode. Door UT99 heb ik het teamchatten, trainen in clans ook allemaal geleerd. Echt prachtig, zien hoe je een map eerst helemaal niet kan om later in record tijd de objectives te veroveren.

    [yt]i_0G6WPuss4&feature=related[/yt]
    Dit nummer hoorde ik altijd bij CTF facing worlds, heerlijk tijdloos muziekje. Beetje headshots maken, beetje rondlopen. Zo zorgeloos altijd :)

    [yt]VgkAkl2xd1k[/yt]
    Prachtig, misschien toch wel mijn favoriete CTF map, ik speelde dit op een relaxt tempo. Of ik bleef hangen in mijn kasteel om lekker veel kills te maken. Of ik trok erop uit, dat laatste deed ik vaak als ik geen zin meer had en dan had ik de bots het bevel gegeven om aan te vallen. Prachtig dat youtube, opnieuw genieten van dingen uit 't verleden _O_

    [yt]0R2Q7z48ImE[/yt]
    Deze map heb ik nooit leuk gevonden, of ik nou in een goed team zat of in een slecht team en uiteraard of ik goed of slecht speelde. Het waren rare potjes, was het aanvallende team wat beter dan het verdedigende dan was hij binnen 30 seconden voorbij. Aan de andere kant, als 't verdedigende team wat goede campers had met een shotgun dan kon het weer heel lang duren. Ik was altijd blij als de map voorbij was en ik As-Overlord kon spelen :D

    [yt]I_Z3xGYwMsY[/yt]
    Jammer dat ik de bijpassende muziek niet kan vinden, bij deze map, tja wat kan ik zeggen. Ik was sprakeloos, prachtig. Vond 't ook bijzonder om te vechten in een gebied uit de bijbel. Prachtig level =)
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  12. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Facing worlds was een fantastische map idd. Gek genoeg hebben de opvolgers daarvan in UT2003 en 2004 me niet echt kunnen boeien. Zowel kwa spelen als kwa muziek niet.

    Facing worlds is gewoon echt een klassieke map geworden kwa level design. Nog steeds zie ik in elke game waarin je zelf levels kunt bouwen wel een Facing worlds variant voorkomen. Laatst nog in Forge (halo).

    Het is heel lastig om te kiezen maar Unreal 1 heeft denk ik toch betere muziek. In ieder geval sfeervoller. Waarin UT wat meer opzwepender is.



    En dit nummer is intussen voor veel mensen ook een klassieker. Het symbool bijna voor Unreal

     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.486
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Heftige male bonding hier... O-)
     
  14. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog steeds zijn er geen games die UT99 of UT evenaren behalve half life (2) misschien. Ook niet kwa muziek. Maar misschien is het nostalgie die ervoor zorgt dat ik het mooi vind, misschien zijn de nummers ook echt goed.
     
  15. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    [yt]MR56UVKk-t0[/yt]

    Het was naar mijn idee echt een geweldig idee om Hans Zimmer naar de gameswereld te halen. Daar komen juweeltjes als deze uit :)

    [yt]2vgfaUkLK6Y[/yt]

    Een van mijn favoriete deuntjes van mijn favoriete spel

    En uiteraard ....

    [yt]a2Nj3hZy_uU[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  16. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    -bovenstaande nummers zijn prachtig, alsmede natuurlijk de ending theme _O_

    Toen ik dit zag

    Wist ik al dat ik aan het begin stond van een mooi en prachtig avontuur. Zulke muziek en een voor die tijd ongekend leuke manier om je game in te luiden via een vrije camera. Van de gevangenis aan het begin tot het einde, een prachtig spel. Ik heb het jaren later met veel plezier meerdere malen overnieuw gespeeld in de co-op mod van Unreal voor UT99.

    Unreal heeft zoveel prachtige muziek, woorden schieten tekort
    neem het volgende nummer

    Ik vond dit prachtig, stevig tempo en door het melodieuze in combinatie met de steeds herhalende beat van het begin, het geeft echt het gevoel dat je op een verlaten planeet bent als de enige overlevende en dat er elk moment een leger skaarj op je af kan komen.


    Mag gewoon niet ontbreken, volgensmij hoorde ik dit in een soort van azteken achtige tempel waarin ik nog verdwaalde enzo. Maarja dat was geen ramp, betekende langer genieten van dit soort mooie muziek stukken!


    Verder commentaar is in de quote verwerkt :)

    Edit 2: Unreal is denk ik ook de eerste games ost die ik heb kunnen vinden waar ik echt veel geld voor had willen betalen. Via via kwam ik er een jaar of 8 geleden aan ofzo, misschien eerder en ik wist niet hoe snel ik 't op cd moest branden. En die cd heb ik echt in de auto gedraait _O_

    Edit 3: (ook de laatste), ik denk wel eens erover wat Unreal bijvoorbeeld zo geniaal maakte. En naast dat het voor die tijd ongekend prachtig was op het audio visuele vlak, was het spel ook erg "nuchter". Eenzaamheid was een belangrijk onderdeel en daardoor kwam het spel op zijn eigen manier realistisch over. Daar ben je dan alleen op die planeet? Waar ga je naartoe, hoe zou het eindigen? De wapens zorgen ervoor dat je lekker alles overhoop kon knallen, maar toch, er was altijd een bepaalde beklemmende sfeer. Deze elementen zaten ook goed verwerkt in bijvoorbeeld Metroid Prime. Van dat spel heb ik dus ook erg kunnen genieten.

    Zuur is het natuurlijk hoe erg Unreal 2 niet leek op Unreal 1, grafisch had het voor mij een soort plastic fantastic look, de wapen voelde als plastic pistooltjes en het was het gewoon allemaal niet zo. Dat hele werken in een team via het ruimteschip vond ik niet bij Unreal passen en ach, het zegt wel genoeg dat ik het na een paar uur spelen maar op zij had gelegd. Unreal 2 was het gewoon niet!
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  17. Unrealist

    Unrealist A Real Unreal Fan

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wou net hetzelfde typen toen ik je edit zag staan. Laat nu maar, dit is toch precies wat ik wou zeggen :+

    Unreal 2 vond ik vooral vervelend om te spelen door de missiestructuur. Je wilt niet om de zoveel tijd uit de game worden gehaald doordat je opeens weer in je ruimteschip zit en het volgende moment weer op een totaal andere locatie staat. Daardoor raak je erg disconnected met de game zeg maar. Unreal 1 was gewoon: Je stort neer op een planeet en hoppa, zie maar hoe je het overleeft. Niks geen instructies, briefings, missies, teamgenoten, kaart of hulp alleen 1 lange mooie reis _O_. En de game uitspelen op de hoogste moeilijkheidsgraad is ook echt moeilijk. (Oeps, kogeltje gemist, meteen quick load :+)

    Ik heb Unreal 2 nog wel uitgespeeld uiteindelijk, zei het met wat tegenzin. Opzich zaten er nog geinige wapens in zoals die black hole generator. Ik snap niet dat ze daar bij Epic games, met de een van de best verkopende game engines, niet een geweldige Unreal 3 maken in dezelfde stijl als deel 1. Soms laten ze van die techdemo's zien van hun nieuwe engine en dan zie je vette tempels en basissen voorbij komen. Dan denk ik gooi die dingen nou in een game!! In unreal 2 zat niet 1(!) tempel. Alleen maar high-tech bases. Terwijl die vreemde combinatie het zo goed deed in deel 1.... (ook een reden waarom unreal 1 zich wist te onderscheiden van quake en doom)

    (heb ik bij veel games van tegenwoordig trouwens, waarin de game bestaat uit een aantal missies met telkens een eindbaas en omgevingen die niets met elkaar te maken hebben. Dat haalt je gewoon uit de game.)
     
    Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  18. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp de beweegredenen achter Unreal 2 wel, immers, in Unreal 1 was je al ontsnapt en in Unreal 2 wilden ze gewoon nieuwe dingen toevoegen. Dat is natuurlijk ook belangrijk. Echter de combinatie van de nieuwe grafische pracht die mij niet aan stond en inderdaad de missie structruur, maakten het voor mij tot een wanproduct. De missie structuur is wellicht inderdaad nog het vervelendste. Je wordt dan hier en daar uitgezet en je krijgt een niet samenhangend geheel. Hmm ik stop maar even met typen want nu type ik eigenlijk in misschien net iets andere woorden wat jij ook hebt getypt:eek:

    Maarja om onsamenhangend geheel erbij te pakken, dit is natuurlijk wel jammer. Wat dat betreft deed Castlevania het wel goed door je achterelkaar door verschillende gebieden te laten gaan, je ziet na een tijdje een kasteel in missie 4 en in missie 6 ofzo ga je ook echt door dat kasteel.

    Ik vind het ook wel leuk om te speculeren over de toekomst, straks komt natuurlijk dat Bulletstorm waar ik weinig interesse in heb en Epic Games is helemaal into Gears of War. Wat natuurlijk goed verkoopt, na het tegenvallende UT3 (xbox krijgt geen eens support wat ik echt belachelijk vind) vraag ik mij af of er nog een Unreal 3 komt. Of een nieuwe Unreal Tournament. Ik hoop het natuurlijk wel..... Ik zou best nog eens een keer een avontuur à la Unreal willen maken. En dan wil ik leuke shoot outs maar vooral ook veel stukken waarbij je rondloopt en je afvraagt waar je bent en waar je naartoe gaat. Muziek die versnelt, maar tegenstanders die dan ineens weer nergens te bekennen zijn.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Misschien moeten jullie MSN gegevens uitwisselen :D ;)
     
  20. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.484
    Leuk Bevonden:
    909
    Dat gaat een onwerkelijke bruiloft worden tussen MetalSonic en Unrealist......
     

Deel Deze Pagina