[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Is m.i. niet aan de overheid om dat te faciliteren.

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Kunstenaars konden er sowieso maar 4 jaar gebruik van maken, dus zo veel stelde het toch al niet voor.
    Vooral waarschijnlijk om startende kunstenaars te stimuleren. Best goede regeling, maar ja in tijden van bezuinigingen en 'linkse hobby's' ;)..

Laatst bewerkt: 18 dec 2010
  3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik ben ook benieuwd hoeveel kunstenaars er daadwerkelijk dankzij die subsidie er weer bovenop zijn geraakt. ik denk de meeste alsnog afgestroomd naar andere beroepen.

4. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ja dat klinkt heel mooi, maar een kunstenaar die dus niks verkoopt krijgt een (aanvullende) uitkering. Als ik mijn werk niet goed doe vlieg ik de laan uit en krijg ik ter compensatie een uitkering + sollicitatieplicht.
    Het lijkt me heel makkelijk, een kunstenaar kun je gewoon zien als een ondernemer. Verkoopt ie niks dan is er kennelijk geen vraag naar.

Er was vandaag in het nieuws dat de overheid op elk verkocht kaartje in het theater 165 euro bijlegt om het rendabel te houden. Jij en ik betalen dus mede het kaartje waar je buurman van geniet. Laat ze dat maar naar amerikaans systeem aanpassen. Sponsoring van bedrijven die iets met theater hebben, of de acteurs/spelers zelf sponsors laten zoeken/met minder salaris genoegen laten nemen.

5. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Eens, opbokken met het theater. We hebben hier wel ergere problemen.

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Totaal niet dus, 4 op de 5 blijken na de uitkering een winstgevende beroepspraktijk te hebben. Het helpt dus wel degelijk. http://www.kunstenaarsenco.nl/wwik/wwik-onderzoek/

Ja allemaal mooi en aardig, maar nu moeten ze dus de (duurdere!) bijstand in en gaan solliciteren. Wat bespaar je dan? Het gaat om 2600 mensen die hiervan gebruik maken. In tijden van 'de grote bezuinigingen' vind ik dit een beetje een bezuiniging met weinig effect op die heilige 18 miljard.

Hier staat zelfs dat het afschaffen meer geld kost dan oplevert: http://www.joop.nl/politiek/detail/artikel/kabinet_schaft_wwik_in_2012_af/

Ook gezien die reacties op bovenstaande site, is deze regeling echt geen cadeautje voor elke niets uitvoerende kunstenaar.

Hier wordt het allemaal een beetje genuanceerder uitgelegd: http://www.binnenlandsbestuur.nl/‘duurder-uit-zonder-de-wwik’.427774.lynkx

Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Hier wil de PVDA, althans hun eerste man, in Sneek een theater van 10 miljoen euro neerzetten. Komt ook een hele grote boog/loopbrug over het water. Het is ook nog eens op de slechts denkbare locatie, een kerk, naast een theater wat al redelijk bekend staat om geluidsoverlast. Kerk kunnen ze beter afbreken en er een pakeerplaats neerzetten. Dat te bedenken dat er eerst appartementen in zouden komen voor 220K per stuk. Waren van de 8 ofzo nog maar 2 verkocht. Theater is echt in het Noorden een drama. Leeuwarden roepen ze ook al dat het misschien failliet gaat. Groningen schijnt nog wel mee te vallen. En dan willen ze in Sneek een van 10 miljoen met exclusieve loopbrug, omdat het anders omlopen is naar de parkeerplaats ofzo. Staat er namelijk nog een aan het einde van de straat, maar die is niet gratis. Je kunt je echt de tyfus ergeren aan de politiek soms. Vooral in Sneek op moment. Twee van die teringlelijke bruggen. De grootste alleen al kostte ruim 1,7 miljoen. Daar komt de nieuwe rondweg, aquaduct en weet ik wat allemaal nog bij. De gemeenteraad is veels te ambitieus. De laatste 5x Sneekweek is hun naar het hoofd gestegen kennelijk. :mad:

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Goh, dat zal ons veel centjes opleveren. :9 :b:

Ik ken Sneek natuurlijk niet. Hier in Eindhoven hebben we het best goed. Concertzalen, theaters en zelfs een groot voetbal stadion. Wonen in Eindhoven is erg aantrekkelijk en bedrijven willen zich hier ook vestigen omdat ze een goede keuze uit personeel hebben. De gemeente van Sneek wilt dit waarschijnlijk ook en zal daarom investeren in een theater.

Het ging mij er meer om dat het theater gewoon niet zo belachelijk duur hoort te zijn. Zeker niet voor de belastingbetaler in tijden waarin er bezuinigd gaat worden.

Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  9. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
  10. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Bah, als D66 fuseert met GL heeft nederland geen enkele liberale partij meer over.

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Alsjeblieft niet!! Die treehuggers hoef ik er echt niet bij..

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    D66 is niet liberaal.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat hij bedoelt dat van alle partijen D66 nog wel "het meest liberaal" is.

14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Is D66 dan zo veel liberaler dan GL? Zou kunnen hoor, maar ik dacht dat dat wel meeviel.

15. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Perfect verwoord _O_

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Sterker nog, economische belangen is juist de vijand van een goed en mooi leven. O-)

17. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Graag inhoudelijk reageren..
    Of reageer gewoon niet?

18. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ik reageer wel even inhoudelijk voor Tyrant, want ik denk dat we een beetje dezelfde mening hebben:
    Ik denk dat GL te ver af staat van D66 wat betreft mening over milieubeleid en klimaatvisie.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik zeg toch dat GL niet met D66 hoef te fuseren? Dat is inhoudelijk lijkt mij.
    Of post je dit gewoon omdat ik het ben en je mij wilt irriteren?
    Zo komt het een beetje over...

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Interessante docu over Jullien Assange:
    http://player.omroep.nl/?aflID=11858463

Na dit gezien te hebben ga je wel heel anders kijken naar Wikileaks. Ik ben nu wel erg pro-wikileaks geworden. Normaal had ik enorm schijt aan Irak. Maar nu ik alle beelden achterelkaar terug zie is het enorm confronterend en verafschuw ik de mensen die deze oorlogsmisdaden goedkeuren. Militairen zijn vaak verschrikkelijke geïndoctrineerde beesten.

Deel Deze Pagina