[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Gast, WTF. Wat een onzin. De film werd in Amerika juist alles behalve goed beoordeeld door critici omdat de film zo Europees is als de pest. 8)
     
  2. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    net The Expandables gekeken, actie was wel top .. zeker het einde.
    Die gast met die dikke gun _O_
    Verder matige film natuurlijk, maar daar ging het ook niet echt om ;)
    6.8/10
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    *diepe zucht*
    Ik geef het echt op met jou. Serieus. Iets duidelijk maken voor je helpt schijnbaar ook niet. Heb een poging gedaan.


    Henrive, dat begrijp ik. Ik ken heel "The American" niet. Heb van veel mensen gehoord dat hij nogal schijt was maar dat sommige A-lijst critici de film toch hoog aanprijzen vanwege het gebeuren wat er in zit. Datzelfde dus ook met The Hurt Locker. Het is ook maar net welke film je aanspreekt. Zelf lees ik wat reviews en beslis ikzelf wel of ik een film leuk vond-of niet.

    Meestal ben ik het wel eens met IGN. Tegenwoordig is alles toch al verfilmt :+ Verbaast me dat we nog geen remake hebben van Star Wars. Critici tegenwoordig zijn hard en hun verwachtingspatronen zijn ongekend hoog. Dat is best jammer want dit afgelopen 2010 zaten er best leuke films tusen :)
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ik vind The Hurt Locker en The American totaal niet te vergelijken. Over The Hurt Locker heb je wel gelijk, redelijk patriottisch, maar The American is dat echt totaal niet!
     
  5. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Die 2 zijn daarin hetzelfde, voor het verhaal moet je het niet doen nee maar het gaat bij avatar echt puur om de nieuwe revolutie in filmtechnologie wat die film zo goed maakt.
    Het verhaal krijgt van mij een dikke 2/10 maar special effects, camera bewegingen en kadrering is echt goed over na gedacht, laat staan 3D! (want daar komt veel bij kijken om goed 3D te maken!)
    Als je avatar om het verhaal kijkt is het leuk voor 1x maar dat was het, ga je voor de beleving van een nieuwe revolutie in kwaliteit van SFX en 3D zit je met die film wel goed:)
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Avatar
    Verhaal: 2/10
    Clichés: 4/10
    Acteerwerk: 5/10
    Muziek: 8/10
    Beeld: 10/10
    Special effects: 10/10
    Geluid: 10/10
    Beleving: 10/10

    Daarom vind ik het een geweldige film.
     
  7. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Precies :)

    Het maar net met wat voor verwachting jij naar de film gaat. Wat ik probeerde te zeggen is dat mensen al vaak met een negatieve gedachte de film gaan kijken als ze maar iets negatiefs gelezen hebben.

    Sommige mensen hier laten zich daardoor ook beïnvloeden. Anderen, zoals Matrix, Willem en nog een handjevol hebben hun eigen-unieke mening. Vaak kan je je erin vinden ... soms ook niet.


    "Beauty is in the eye of the beholder"
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Haha, dankje Rampage. ;)
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Transformers 2
    Verhaal: 2/10
    Clichés: 2/10
    Acteerwerk: 5/10
    Muziek: 8/10
    Beeld: 10/10
    Special effects: 10/10
    Geluid: 10/10
    Beleving: 7/10

    Daarom vind ik het een geweldige film.

    Whopsakkee!
    8)

    @ Rampage, snap je helemaal. M'n pa is echt zo'n persoon, als de reviews niet goed zijn kijkt ie de film al gewoon niet.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2010
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja maar, hoe weet je dat nou? Nu is het net alsof je geen eigen mening hebt als je een film kut vindt en daar toevallig ook veel negatieve reviews over zijn geschreven. Misschien heb je dan wel dezelfde smaak als filmcritici. Dat kan ook nog natuurlijk.
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    lol idd

    En bij Transformers 2 is het toch ook heel normaal dat mensen negatief reageren. Ze verwachten gewoon hetzelfde als deel 1 maar als de film dan op elk vlak minder is zijn er gewoon veel mensen teleur gesteld
     
  12. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    I Saw the Devil (2010)

    Meesterlijke wraakfilm van Ji-Woon Kim (Bittersweet Life, Two Sisters) over twee rivalen die een kat-en-muis spelen in de buitenwijken van Zuid-Korea met onvoorzienbare gevolgen van dien. Min-Sik Choi (Old Boy) is ijzingwekkend als gewetenloze psyschopaat en de cinematografie is is ten tijden briljant (de face-off in de auto!).

    Somewhere (2010)

    Ik heb dit onderwerp van 'Hollywoodsterren in limbo' inmiddels al gezien van Mevr. Coppola, maar desondanks was het prettig om Dorff weer eens te zien in een fatsoenlijke film en Fanning is gewoon een ster in opkomst.

    Never Let Me Go (2010)

    Acht jaar heeft het geduurd voordat Romanek een tweede film uitbracht na zijn kleine maar prachtige debuut One Hour Photo. Dat de man een verleden in fotografie heeft is te zien, jammer dat er achter de mooie plaatjes niet een wat grootser verhaal zat, het materiaal m.b.t. klonen leent zich er wel namelijk voor. Prachtige rollen van alle drie de hoofdrollen wel trouwens, en Garfield blijft maar indruk maken. Samen met Gosling en Levitt wel dé acteurs van de nieuwe Hollywood generatie.
     
  13. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Gister Where The Wild Things Are voor de 2de keer gekeken dit jaar. De magie van 'voor het eerst kijken' was weliswaar weg maar wat blijft dit een ongelooflijk mooie film zeg. Dit keer kon ik de traantjes bedwingen :) Mijn favoriete film uit 2010 10/10
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2010
  14. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Goed om te horen, beide films staan op mijn TO WATCH LIST !
     
  15. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister La Haine (1995) http://www.imdb.com/title/tt0113247/ gekeken. Volgens mij had iemand op dit forum hem een keer aangeraden.
    Vind de film lastig te beoordelen. Visueel zat het wel erg goed in elkaar, kwam er denk pas na 25min achter dat het zwart-wit was ( 8) ) mooie beelden van zo'n Franse Bijlmer. Lekker rauw sfeertje.
    Maar een verhaal zat er nou niet echt in. Misschien geeft het wel de leegte en rottigheid mooi weer. Maar eigenlijk gebeurt er in anderhalf uur gewoon bijna niks. Misschien raakt de film je meer wanneer je zelf uit zo'n buurt komt.
    7.2 / 10
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    [​IMG]

    Serieus... :emo:
     
  17. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Die moppersmurf is wel baas.
     
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Volgens mij voldoet La haine aan alle vereisten van een verhaal. De gebeurtenissen lijken misschien vaak willekeurig, maar die zorgen er toch wel voor dat de spanning opbouwt en de karakters ontwikkelen.
     
  19. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ja karakter ontwikkeling was wel prima, maar het verhaal zelf tjah .. niet m'n ding denk.

    net Adams æbler (2005) gekeken. 8) wat een bizar verhaal is dit. Een neonazi moet voor straf wat weken in een klooster (o.i.d.) zitten. Waar een koster is die alles positief inziet. Hij moet een doel hebben daar .. 'een taart bakken'. Zit echt bizar droge komedie in de film en dat hoofd van die Adam was helemaal briljant. Hele vreemde film wel want het is nou ook weer niet echte een komedie.
    7,3 / 10
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    100% komedie, alleen een zwarte ;)

    1 van de grappigste films die ik ooit heb gezien, in mijn boekje ook zeker minimaal een 8-8,5 waard.

    Vanochtend Appleseed Ex Machina gezien. De 2e Appleseed film. Een genot voor de hd-tv bezitters en surroundlui. Damn wat een intense vette geanimeerde actie op het scherm. Verhaal is maar zo zo, maar verder echt genoten

    7

    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina