Easy betekend dat het makkelijker als normaal is hard is moeilijker als normaal. Dat is naar mijn mening hoe het systeem werkt. Natuurlijk moet een spel een stijgende lijn bevatten en steeds moeilijker wordt hoe verder je komt. Er zit altijd een leercurfe in, anders is er niets aan.
Daarom kan alles ook niet "even" simpel zijn in het spel.
Als je een shooter speelt is een later level ook altijd moeilijker als een eerdere. Probleem van RPG's is dat het niet uit traditionele levels bestaat, maar uit 1 wereld. Als jij op stukken in die wereld komt waar je later pas hoort te komen (denk latere level shooter) dan ben je daar nog niet klaar voor en overleef je het dus niet.
Maar uiteindelijk zit er door de leercurfe altijd moeilijkheid verschil in een spel. 1 omdat je beter wordt en meer skills krijgt en 2 omdat je betere gear krijgt. In RPG word de leercurfe meestal vertaalt naar sterkere tegenstanders. Als jij de eindbaas van een shooter an aankan met je pistool die je in je eerste level gebruikt is het niet leuk. Je moet wat skills opbouwen, sterke wapens vinden en uiteindelijk kan je hem verslaan.
Laatst bewerkt: 26 dec 2010