Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik heb een vraagje voor jullie. Wat is eigenlijk effectiever om je biceps te trainen? Met dumbells of met zo'n arm curl machine?

2. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Probeer niet teveel te zoeken naar wat andere mensen doen. Bij fitness heeft iedereen toch een andere mening. Ik zou doen wat je het fijnste vind. Op lange termijn is afwisseling van oefeningen namelijk altijd beter dan telkens dezelfde oefening doen. (omdat je op een gegeven moment gewoond raakt aan de oefening) Dus na 6-8 weken met hetzelfde schema kan je eens een aantal oefeningen wisselen.

Persoonlijk vind ik dumbells veel fijner. :)

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Losse gewichten vind ik nicer, maar of het beter is is de vraag.
    Het voordeel van losse gewichten is dat je allerlei spiertjes meetraint die je niet zou trainen op een machine doordat je moet corrigeren om de oefening goed uit te voeren. Een machine focust zich alleen echt op de biceps, waar dus ook een voordeel aan zit.

Ik zou kiezen voor losse gewichten, maar het heeft allebei voordelen.

4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Oooooooh ik dacht al :+ Onze schijven zijn max. 20kg. Heb vandaag eindelijk 70kg (me BW) gedrukt en ben blij :p

Hahaha geweldig toch. Anti fitness lichaam? Je moet ze niet geloven en die opmerkingen juist als motivatie gebruiken. Een anti fitness lichaam lijkt me een beetje sterk. Gewoon veel eten, keihard trainen en slapen!

Hahaha geweldig :thumbs:

Losse gewichten. Machines forceren je in een bepaalde houding en je kan er niet zoveel gewichten opdoen als je wilt. Zeker met losse gewichten trainen!

5. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik bedoelde dat ze juist zeiden dat ik vooruit was gegaan. Anti fitness lichaam is me eigen mening. Ben bijna 2 meter en al die kleine #%*U_^(#_ dwergen krijgen veel sneller resultaat :+;)

6. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Oh ok :p Als je klein bent zie je er ook eerder breder uit.

7. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Shit, als ik dit allemaal lees krijg ik echt weer zin om keihard te gaan pompen, was echt lekker bezig tot ik ging studeren. Woon nu in Groningen en heb daar geen abo op een sportschool.

Spieren heb ik eigenlijk altijd wel behouden, maar wel veel kracht verloren.

@Kevf: Waar train jij in Groningen?

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Klopt, ik ben zelf 1,95 en het voelt soms wel oneerlijk.
    Til je veel zwaardere gewichten, maar zie je er minder breed uit...
    Sommige oefeningen zijn trouwens wel zwaarder voor lange mensen, zoals front raise en side raise voor schouders door de hefboomwerking.

9. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ben je geen student? Je kan voor €60,- per jaar bij de ACLO trainen.

Zelf ben ik net verhuisd naar Groningen en train bij Kelderwerk en de ACLO, niet echt geweldig en state-of-the-art, maar ik heb weer andere redenen.

10. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ja ik ben student, maar die sportschool bij Zernike vind ik er echt niet uitzien, volgens mij ook heel klein.

11. Hermaniak

Hermaniak Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    U mirin' ?

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    meer!?! Ben er eigenlijk retetrots op :+

Het houdt een keertje op he met het toevoegen van gewichten. Een vergissing die veel mensen maken. Ten eerste zit je na een tijdje gewoon aan je natuurlijk grens, veel mensen denken maar dat je alsmaar sterker wordt. Over tien jaar train ik 20 jaar met ws min of meer dezelfde stats. Echter als ik ze dan post krijg ik ws de reactie: 'wtf zulke lage stats met zoveel jaren training! Je doet wat fout.' Maar die redenering klopt voor geen meter.

En ten tweede is elke 5kg erbij steeds moeilijk om te bereiken. Sure relalatief gezien is de stap van 140 naar 145 kleiner dan die van 100 naar 105. Maar 140 zit al zoveel tegen die max aan dat die 5kg wel ERG moeilijk gaat worden.Die stats van jou zijn redelijk bizar hoor. Er zijn bij ons op de sportschool en alle tientallen andere sportscholen maar erg weinig naturals die even 120kg benchen. Die 140 kan ik op dit moment ook vrolijk vergeten.
    Daarnaast gaan bij veel mensen (bij mij wel iig) die zware gewichten op een gegeven moment gewoon pijn aan je lijf doen.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Haha en terecht, zijn ook mooie stats, alleen ik had gewoon meer verwacht eerlijk gezegd.
    Kan me die foto die je pa gemaakt heeft(die grijs/wit dat je die bicep oefening doet nog wel herinneren samen met die foto van je rug en je wekt gewoon een sterke indruk op.
    Maarja, dat is het nu eenmaal als je droog bent:+

14. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    mirin' Zyzz all day, every day (no homo)

Hoe heb je dat gedaan :eek:

@ Kefv nooit eraan gedacht om te gaan kuren?

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik heb nu exact hetzelfde, zat enorm lang te sukkelen rond de 60 kg benchpress, maar opeens druk ik na ruim een maand 80 kilo en maak ik nog steeds grote stappen iedere week. Benieuwd hoelang het duurt voor ik de 100 aantik, zal natuurlijk niet zo snel gaan als het nu gaat maar dat is toch wel een beetje m'n doel.

16. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je x-benen hebt, maakt dat dan uit voor squaten? Of moet je dan gewoon extra goed zorgen dat je je knieen naar buiten drukt?

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik zal het jaar maar eens goed beginnen. Op naar de sportschool!

18. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Op zondag? Dan is de gym bij ons dicht.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee hoor, hier tot 3 uur open.

20. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hier ook tot 3 uur :+ Wie traint er bij de Pellikkaan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina