[Algemeen] Harry Potter [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht eigenlijk dat ze die hele serie op sbs6 uit zouden zenden, zodat vanavond de tvpremiere was van deel 6. Zo is het een beetje suf, dat ze de hele serie gaan doen en dan pas veel later 6 (aangezien dit soort films meestal op sbs komen ga ik er vanuit dat ze de rechten van de HBP gaan kopen ;)). Ach, verder heb ik niet te klagen hoor ^^

Laatst bewerkt: 24 dec 2010
  2. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ja, gisteren was het toh de Order of the Phoenix? Want ze zeiden: Het laatste deel van het Harry Potter verhaal!:mad:

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Gister naar Deathly Hallows geweest, eindelijk. Kan wel zeggen dat het de beste HP tot nu toe is. Vond hem echt fantastisch, volgt het boek ook zwaar goed zover ik me alles nog kan herinneren. Zat zoveel in dat echt precies hetzelfde eruit ziet zoals in mijn fantasie, einde was ook erg mooi gedaan. Wat mij betreft bleef ik nog zo'n drie uur zitten en keek ik meteen part 2 erachter. :+

4. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Ja dart had ik ook bij de film! Dejavu gevoel:+ Super Weird soms, dan denk ik, huh, dit heb ik al eens gezien:D

5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Vanavond ga ik naar Harry Potter, zijn er dingen waar ik op moet letten ofzo? Waarschijnlijk niet, want heb de boeken ook gewoon gelezen, dus zal het allemaal wel snappen.

Zin in!! :D

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je boek 7 hebt gelezen is er no problem :)

Zag trouwens dat bij de ako het boekje 'Vertelsels van Baker de Bard' maar 5 euro was. (Tales of Beedle the Bard) Is dit boekje de moeite waard om te lezen? Staat natuurlijk wel mooi bij mijn collectie :)

7. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet voor mijn plezier gelezen, ben na twee verhaaltjes gestopt. Het staat natuurlijk wel leuk op de boekenplank ;)

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik heb een vraag over de film jongens, even kijken of het klopt:

Ze hebben nu toch 4 van de 7 gruzelementen, en moeten er nog drie. Zijn deze drie dan de Relieken van de Dood, die ze nog nodig hebben? :)

Vond de film weer top, echt zitten genieten. Mooi om te zien hoe het begon als kinderfilm, en zogezegt eindigt als een totaal andere film. Komt ook door de kwaliteit natuurlijk, want die was top. Prachtig om te zien hoe scherp alles is, niet normaal. Mijn minder leuke momenten:

Dobby: kom op zeg, wat een lief beestje was dat weer in deze film en dan gaat hij zo dood :'-(.
    Hedwig: wordt totaal geen tijd aan zijn dood besteed.. :'-(

Harry wordt wel steeds ouder, jammer :+, goed dat dit zijn laatste films zijn want had niet langer door moeten gaan hiermee. Emma Watson was weer leuk om naar te kijken.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik heb bijna het eerste boek uit! :cool:

:+

10. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Goedzo!
    Eerst koop je Mass Effect 2, nu lees je HP. What next, interview? :+

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nee, HP las ik voor ME2. Wel even de feiten goed opsommen, he!

Oh, en het interview komt voodat Detox uitkomt. :+

12. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    :mad:

13. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gruzielementen zijn anders dan de Relieken van de Dood. De Relieken (steen, mantel, stok) hebben niks te maken met de gruzielementen ;) Ze zijn een zogenaamd 'fabeltje' waarin voldemort niet gelooft (alleen in de stok) en maakt van de steen (=ring) een gruzielement.
    Sowieso hebben ze er pas 3 (dagboek, ring, medaillon) en ze moeten er eigenlijk nog 3 omdat ze niet weten dat er een 7e is.

14. Fiasco

Leuk Bevonden:
    5.856
    Wat ik trouwens niet snap van de Relieken in de film
    Die pa van Luna vertelt leuk het verhaaltje, over het onzichtbaarheid mantel en dergelijke. Maar niemand die opvalt dat Harry die al heeft. Zal natuurlijk wel komen in deel 2, maar vond het zo raar in de film.

En hoe zat het ook alweer met de Elder Wand:
    In het boek ging Voldie dood puur doordat hij niet de rechtmatige eigenaar was van de staf. Draco was dat uiteindelijk door zijn expelliarmus op Perkie toch? Uiteindelijk werd Harry de eigenaar door Draco te verslaan in Malfoy's huis. Maar in het film hebben ze toch helemaal geen duel gehad tussen die, of ben ik het alweer vergeten? :+

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je, niemand die het opvalt? Ik kan me dat gedeelte van de film ook niet meer haarscherp herinneren, maar in het boek wordt het in ieder geval wel duidelijk gemaakt.

Daar weet ik ook niet precies meer hoe het zit. Het kan doordat Draco Expelliarmus heeft gebruikt. Maar volgens mij wordt daar in het boek niet over gesproken. Draco was al maanden bezig met een plot om Perkamentus te doden en doordat plot een succes werd, was de Elder wand zich in die periode zich al aan het 'nestelen' met zijn overwinnaar: Draco. Ook al heeft hij Perkamentus uiteindelijk niet overwonnen, hij was wel het brein achter de dood.
    Harry en Draco hadden inderdaad geen duel, maar Harry Potter trok de 3 toverstokken (waaronder die van Draco en VanDetta) uit de handen van Draco. In principe heeft hij hem zo overmeesterd. ;)

Boek 7 is echt het verwarrendste boek ever. Vooral in die laatste paar hoofdstukken volgt alles elkaar echt heel snel op. (niet dat het erg is hoor :))

16. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Was het niet zoiets?(kan zijn dat ik dingen(lees: alles) herhaal, maar ik wil het ook even voor mezelf op een rijtje zetten):
    Perkamentus had de Elder Wand, en zn staf werd ge-Expelliarmus'd door Draco waardoor Draco de eigenaar van de Elder Wand werd. Voldie dacht dat Sneep de eigenaar was omdat hij Perkie vermoord had, maar omdat Perkie zich liet vermoorden en dus niet verslagen werd telt dit niet. Sneep doden heeft dus geen zin, maar dit weet Voldie niet en doodt hem alsnog.
    Anyway; De stok was 'officieel' van Draco, en maanden later 'versloeg' Harry Draco, door de staf van Draco af te pakken.
    De vraag was dus of de Elder Wand(Zegevlier klinkt echt zoooo lame:+) wist dat Harry de echte eigenaar van de Elder Wand is. Verder staat er niks over in het boek(ik heb het maar eventjes gepakt), maar ik gok dat de Elder Wand niet zijn eigen meester wil verslaan, en daarom niet sterk genoeg was tegen de Ontwapeningsspreuk van Harry. Hoewel ik nog steeds niet snap waarom hij per se Expelliarmus gebruikte tegen Voldie maargoed, dat past natuurlijk mooi. Nogmaals sorry als ik nu echt 30 open deuren in trap 8)

Ja mooi boek :)

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja zoiets was het ;)
    Komt bij dat Voldemort natuurlijk niet wist dat Draco Perkamentus had ontwapend en daarmee de eigenaar werd. Dus of Perkamentus zich nou 'liet' vermoorden of niet, de toverstaf was op het moment van zijn dood toch niet meer van hem. Expelliarmus was Harry's lijfspreuk :+ Vond het ook wel een beetje suf, maar welke spreuk had hij anders moeten gebruiken? avada kedavra is een beetje 'too much' voor zijn karakter.

18. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Deadly Hallows Pt 1 eindelijk gezien, net terug uit de bios. Kan niet wachten op deel twee en dat zegt genoeg over de film. Vond hem erg goed!

Ennuh:

Hermelien kwijl kwijl kwijl! :)

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Draait Part 1 nog steeds in de bioscopen? Vind het namelijk tijd worden dat ze eens met de promotie van Part 2 beginnen. :+ Ik wil trailers!

Moet een heerlijke actie film worden.

20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    De trailer van beide delen is allang uit, denk dat ze het daarbij laten en 2 maanden voor de release van Part 2 nog een nieuwe uitbrengen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina