Ik wil gewoon wat promotieplannen als voorbeeld, voor M&O moeten we een PO inleveren. Ik moet als opdracht een promotieplan opstellen voor elPicu.
Beschouwing Tekststructuur: voor- en nadelenstructuur Inleiding: Mag WikiLeaks wel blijven bestaan? Middenstuk: - VOOR: Democratie (openbaarheid) - VOOR: Nieuw soort informatie - VOOR: Controle op macht - VOOR: Kent hun grenzen - VOOR: Anonieme vrijgave - VOOR: Concept blijft - TEGEN: Enorme schade; communicatie - TEGEN: Ruwe documenten vrijgave - TEGEN: Internationale coalities - TEGEN: Kan zorgen voor oorlogen en doden. Slot: Conclusie Kan je hier iets mee?
Moeilijk, want een beschouwing moet vooral objectief blijven toch? Dan zou ik vooral iets prikkelends nemen, iets waarin je weinig prijsgeeft. Verder zou ik -maar dat is mijn mening- de titel breder houden dan Wikileaks. Iets à la "informatie anno 2010", met het idee dat de hele manier hoe wij informatie vergaren totaal anders is tegenwoordig. Dan kun je je afvragen of nieuwe ontwikkelingen als Wikileaks wenselijk zijn. "De zegen van het weten" Of is dat te zweverig? Of "de verloren kunst van geheimhouding" (wat in het Engels een geweldig nummer van QOTSA is, maar dat terzijde).
Ik snap echt geen ruk van wiskunde, dus graag hulp. Dit is wat er in mijn boek staat: Bij wortelvormen vergelijken is het soms handig om de wortelvormen als één getal onder het wortelteken te schrijven. Zo kun je bijvoorbeeld 2√3 schrijven als 2√3 = 2 x √3 = √4 x √3 = √12. En nu krijg ik dus als som, schrijf deze vormen ook al één wortel: En dan een paar sommen: a. 7√6 b. 2√5 c. 3√7 Kan iemand mij dit uitleggen...
Je wilt dus 1 getal onder de wortel overhouden, dus bij 2√5 bijvoorbeeld vertaal je eerst het getal voor de wortel naar een wortelvorm 2 = √4 dus dat wordt √4 x √5 en dat is dan √20
Wie heeft de stuwdam bedacht? en in welke rivier werd deze stuwdam voor het eerst gebouwd? Want op wikipedia kon ik niks vinden, en op google krijg ik alleen maar 1 bepaalde dam terwijl dit over dammen in het algemeen gaat.
Ik zag de uitleg van hierboven en ik dacht. Dit klopt niet. Maar klopt het wel wat ik had Nerrion. Anders typ ik het overnieuw. Edit: Uitleg?
Metal Mark, held! Nou ja, op het eerste gezicht werkt het bij alle sommen, heb hier het antwoorden boekje liggen.
Door het met zichzelf te vermenigvuldigen. 2x2 = 4 dus 2 = √4 3x3 = 9 dus 3 = √9 4x4 = 16 dus 4 = √16 etc
Te vroeg gejuicht . Nu kom ik bij de volgende som. ''Vermenigvuldig en schrijf zo kort mogelijk.'' De som: 2 x √3 x √3 = En dan het antwoord: 2 x √3 x √3 = 2 x 3 = 6 Hoe komen ze aan het antwoord?
de wortel van drie maal de wortel van drie is wortel drie kwadraat. Een kwadraat heft een wortel natuurlijk op, dus wordt het 3.