Elle s'appelait Sarah
Hmmjah juist. Gaat over Sarah, een meisje in de tweede wereldoorlog, en een journalist die in de huidige tijd er helemaal obsessed over is. Zij wil uitzoeken wat er met haar is gebeurd. Meer:
2 verhalen lopen dus door elkaar. En eigenlijk on alleen het deel met Sarah zelf, tijdens WO2 me boeien. Ze is namelijk Joods, en samen met haar broertje en ouders woont ze in Parijs, en wordt opgepakt door de Duitsers om naar een werkkamp te gaan. Echter, vlak voordat de Duitsers binnen vallen gooit ze haar broertje in een kast, en doet hem op slot.
Het broertje belooft haar dat ie zal blijven zitten tot ze terugkomt. De Duitsers vinden het broertje niet maar de rest gaat naar het strafkamp. Het lukt Sarah met een ander meisje om te ontsnappen, om zo haar broertje weer te bevrijden, want tsjah..die zit nog steeds in die kast. En elke keer nadat deze WO2 scenes kwamen is er een een of andere journalist die helemaal obsessed over die Sarah is. Samen met een team is ze namelijk bezig om een groot artikel te schrijven over wat er allemaal in die tijd is gebeurd. De journalist heeft ook een man, en ze wordt zwanger. De man wil dat ze abortus pleegt, maar zij weet het niet..ze is helemaal obsessed door die Sarah. Ze gaat zich met die hele familie bemoeien en vraagt zich af wat er met Sarah is gebeurd. Eind: het jochie in de kast is al dood als Sarah hem vindt (inmiddels zijn er al nieuwe bewoners in dat appartement, die wisten van niks),
Sarah pleegt uiteindelijk in 1966 zelfmoord. Omdat ze te laat was om haar broertje te redden. De journalist komt in contact met de zoon van Sarah (ja, ze krijgt na de oorlog nog een vriend), en die zoon wist totaal niet wat er met Sarah is gebeurd. Dit werd even verteld door z'n pa. Verder gaan de journalist en haar man uit elkaar, en de journalist neemt geen abortus. Uiteindelijk noemt ze haar nieuwe kind..yeah, ofcourse: Sarah.
Zoals ik al zei, alleen het gedeelte wat er gebeurde Met Sarah in de WO2 kon me boeien. Voorderest escaleerde het verhaal enorm in de tweede helft van de film: wtf waarom is die journalist er zo obsessed over? Ook de zoon van Sarah vond ik een beetje ongeloofwaardig.
6.5/10
Harry Potter and the Deadly Hallows: Part 1
Deze was zeer nice! Tot nu toe zwaar de beste in de serie..volgde voor zover precies het boek. Eindelijk volwassen. Op sommige stukken misschien toch ietwat langdradig, maar in het algemeen echt zwaar te doen. Meteen weer in de Potter-vibe. Zoals iedereen al zei, deel 2 mocht er van mij wel meteen achteraan geplakt worden..
8/10
Vanavond wil ik een poging doen om
Shutter Island te gaan kijken. Is die een beetje goed?
Klik om te vergroten...