1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Mooi verhaal, goed geacteerd, boeiende personages, geniale soundtrack en mooie beelden uit de natuur. :)

2. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat ik toch die film maar nog eens ga kijken!
    Misschien kan ik hem daarna wel waarderen.;)

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Het gevoel van vrijheid en het ontvluchten van het standaard leventje waren wat mij vooral aangreep. Vrij zijn in alles: je slaapplaats, je voedsel, je sociale contacten, je doel. En de wijdse shots van de omgeving dragen natuurlijk enorm bij aan dat gevoel.

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dit ook echt een gevalletje: het boek is beter dan de film ;)
    Ik heb het boek gelezen en het was zo goed geschreven, het verhaal zit heel sterk in elkaar. Vond het wel een beetje vreemd dat ze er een film van gingen maken, want het is niet echt filmmateriaal. :confused:

5. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was inderdaad een goede en leuke film,ben benieuwd naar het laatste deel !

6. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    The Truman Show (1998 ) Top 250 #231
    het begin was een beetje vreemd maar na een half uurtje komt de film wel echt los. Wat een Krankzinnig verhaal :D en een mooi einde :)
    Toppertje 8+ / 10

Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  7. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    LOL dat is een grapje toch

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    ^Dat

Maar de film sleurt je ook zo langzaam en onopmerkzaam mee, zodanig dat je op het eind plots zo meeleeft met Chris. Ik bleef na het einde nog een paar minuten haast versteend naar de credits staren.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ligt er maar aan wat je van zijn egoïsme vind, maar die kerel was wel écht een egoïst hoor. ;)

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Haha wtf ik dacht precies hetzelfde als Aernhem toen ik dat bericht van Jeffer las...
    WTF dude?

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Shutter Island

Ziekelijke mindfuck!
    Maar toch..2 vragen die ik moet stellen:
    Is ie nou echt gek? En wat gebeurt er met hem aan het einde van de film?

9/10

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Mijn interpretatie:

DiCaprio begrijpt zijn zieke geeft en aanvaardt deze, hij geeft toe dat het zo is. Maar met die kennis wilt hij niet leven, dus doet hij net alsof hij nog wel gek is. Dan zullen de dokters 'lobotomy' op hem uitvoeren, waardoor hij die nare herinneringen kwijtraakt / doodgaat.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik vermoed dat hij zichzelf de schuld geeft van de dood van zijn gezin en daarom het einde speelt. Vandaar zijn vraag: sterven als een goed mens, of leven als een monster? Hij kiest voor het eerste en speelt dat hij nog steeds niet genezen is

14. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zie zijn laatste zin. 'It's better to die as a good man than to live as a monster'. Hij wist dus dat hij gek was maar wilde niet zo verder leven en koos ervoor om er een einde aan te maken(via die lobotomy ofzo). Die psychiater vloekte omdat hij een voorstander was van het 'behandelen' van de patient en het herstellen van de patient(dmv het rollenspel) wat zijn laatste redmiddel was en die andere psychiaters(die Duitser etc) waren juist voorstander van het lobotimisen in de vuurtoren.

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Hmm oke, maar heeft ie nou ook zijn eigen kids vermoord of heeft zn vrouw dat gedaan?

16. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Fuck man, niks van die spoilers klinkt me bekend in de oren, behalve die vuurtoren. Mijn geheugen is niet wat het geweest is =(

17. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn vrouw, die leed aan manische depressie. Hij heeft haar daarna vermoord en raakte zo gestoord(mede door het schuldgevoel want hij wist van haar mentale ziekte) dat ze hem naar dat eiland stuurden.

18. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    O ja, nu weet ik het weer. Eigenlijk is dan de uiteindelijk uitkomst m.i. best wel lame...

19. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het was gewoon een egoist. Uit de film haal je 't misschien niet helemaal, maar hij heeft bijvoorbeeld die oude man op 't einde half gebroken achter gelaten. Tweede keer dat ie een "zoon" verliest (hij was toch z'n zoon verloren?). Een beetje een doorgeschoten idealist met weinig respect voor de natuur. Daarmee bedoel ik dat ie Alaska enorm heeft onderschat.
    Alsnog heeft ie 't wel lang uitgehouden en vind 't wel een mooie gedachte, maar die kerel zelf lijkt me niet al te makkelijk in de omgang.

20. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Gister Yip Man 2 gekeken --> http://www.imdb.com/title/tt1386932/

Hij begon onwijs goed.
    Pluspunten: Goed sfeertje, mooie beelden van een Hong Kong in de jaren '50, waanzinnige gevechten, met als uitschieter een gevecht tegen Sammo Hung op een tafel, goed overtuigend ingetogen acteerwerk van Donnie Yen als Ip Man.
    Minpunten: Na een goed begin eindigde de film in een beetje een standaard knokfilm helaas. En het acteerwerk van de Engelstalige acteurs was echt serieus zooo waanzinnig crap. Om maar te zwijgen van de nasynchronisatie...

7/10

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina