[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja, maar met jou is de kern een hele andere discussie. Jij vindt dit geen overheidstaak, net zoals heel veel dingen niet omdat je waarschijnlijk behoorlijk liberaal bent. Ik ben ergens ook wel liberaal, maar ik zie hier wel een taak voor de overheid weggelegd.

Laatst bewerkt: 7 jan 2011
  2. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Dat is een vrij beperkt beeld van kunst wat je daar hebt. Muziek, film, dans, theater, fotografie vallen ook onder kunst. Ik kan nog wel een waslijst geven van verschillende dingen als je dat wil.

Bovendien bestaat er al zoiets als je noemt; namelijk Business-art.

Design is iets ontwerpen, dat is wat anders dan kunst.

/edit: ik ben trouwens niet per se tegen de bezuinigingen op kunst, want ik begrijp dat er op elke sector bezuinigd moet worden. Ik word er alleen heel boos van dat het onevenredig is ten op zichte van andere zaken, en ook zo ontzettend willekeurig geregeld lijkt te zijn.

3. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik richtte me ook niet zo zeer tot jou (we hebben het er immers eerder over gehad), maar was meer benieuwd wat je entourage erover te melden zou hebben.

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ook, ik ben all for natuurlijke energieopwekking. :thumbs:
    Die stoel is overigens echt lelijk.

Maar wat Henrive zegt, kunst is meer hé ;)

5. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Hé, don't mess with Henrive's entourage!

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Haha, 'mijn entourage'. 8) wtf :+

Als ik moet kiezen tussen investeren in duurzame energie en kunst dan kies ik ook voor het eerste. Als ik moet kiezen in investeren in een JSF of kunst kies ik voor kunst. Als ik moet kiezen tussen investeren aan meer asfalt of kunst kies ik voor kunst (en dan kun je de rest investeren in gratis (of in ieder geval veel goedkoper) en verbeterd openbaar vervoer, er is dan namelijk nog genoeg over want in kunst investeren kost niet veel geld).

Maar we hadden het hier over bezuinigingen. 8)

7. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Fuck deze discussie, we gaan het hebben over de JSF. Kan iemand mij uitleggen WTF wij moeten met zo'n kut vliegtuig?!

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik weet het ook niet.

9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dat is de echte achterkamertjespolitiek volgens mij. Zo'n miljardenorder, was hevige concurrentie tussen US en EU, NL kiest voor US... wie weet wat daar tegenover staat. Maar ja, jullie willen allemaal van die machtige overheden die kunnen subsidiëren en bezuinigen enzo :+

10. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja ik ook. Totdat ik op youtube zag wat het precies was. Dat ding is zo cool!!!

[yt]xTSRbXTh-_A[/yt]

stealth fighter! \o/

12. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Hmm, heel leuk en aardig allemaal, maar wat moeten WIJ ermee? Ik kan me niet herinneren dat Nederland in een staat van oorlog verkeert...

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nederland is een Westers Kapitalistisch land. We zijn altijd wel ergens in een flut oorlog. Deze krengen worden minder snel neergehaald waardoor ze niet steeds vervangen moeten worden. Dat zal hopelijk weer geld schelen. Daarnaast zijn die dingen gewoon cool. :cool:

14. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ik heb afgelopen jaren ook nog nooit gehoord dat er een Nederlandse f16 is neergehaald

15. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ja, want die 3 dingen die wij aan kunnen schaffen zullen opwegen tegen die 80 miljoen die de USA er heeft.:+

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik heb een vriend die F16 piloot is. En ik was er ook sceptisch over eerst.
    Maar hij vertelde dat we heel veel F16's hebben en die F16 gaat al een lange tijd mee en is al redelijk oud. De JSF kan veel meer dan de F16, dus je hebt er maar een paar nodig ipv shitload aan F16's die oud zijn en heel veel onderhoud nodig hebben dat nog meer kost dan een paar JSF"s.

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Om vervolgens Amerika achteraan te kunnen hobbelen om oorlogen te kunnen voeren onder valse voorwendselen.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is een ander onderwerp. Waar ik het ook mee eens ben.
    Maar het ging nu even over de JSF.

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Meningen?

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Komen die JSF's lekker van pas.

Ik ben natuurlijk tegen. Westerse landen hebben daar helemaal niks te zoeken. We verschillen te veel in cultuur. Gelukkig gaat dit ook niet gebeuren denk ik.

Deel Deze Pagina