Prima
, ik heb het zelf ook geleerd van anderen en ik vind het leuk om het weer aan andere te leren. Houd er wel rekening mee dat het gewoon snel verloopt en dat je je in het begin een beetje een slaaf voelt in de zin van dat ik meteen zeg wat er moet gebeuren. Dan zeg ik bijvoorbeeld dat we nu een rondje moeten rennen, of de laatste zombie in leven dienen te laten. Dat dient dan ook echt te gebeuren omdat we anders allemaal verliezen!
Ik zal hieronder alvast wat belangrijke technieken/ handelingen onder elkaar zetten zodat je al voorbereid bent....
Wave 1 t/m 3
Dit zijn naar verhouding slappe zombies, ze zijn langzaam en ze hebben nog niet zoveel hp. Knifen dus, een knife kill geeft 130 score, een headshot geeft maar 100 score en een andere kill (geen idee). Je bepaart ook ammo. In het begin heeft iedereen van het team (als je met zijn 4'n speelt) één raam dat hij bewaakt. Laat zombies binnen komen, kill ze (wellicht droppen ze items) en repareer vervolgens het raam. In wave 1 t/m 3 dien je te overwegen of je met het pistool blijft spelen of dat je al een M14 koopt. In een goed team kan je bij je pistool blijven en 2 deuren verder voor een mp4 gaan.
wave 4 t/m 8
Het wordt nu ook belangrijk om verder te gaan, laat verschillende team leden elk een deur openen en koop een lekker wapen. Probeer ook geld op zij te zetten om een wapen uit de weapon box te halen.... In wave 6-7 komen vaak ook "honden" langs. Hiervoor is het handig om de mp4 te hebben of de shotgun uit diezelfde kamer. Met betrekking tot beide wapens zeg ik dat je het beste op zo'n beest kan richten, snel op LT drukken om vervolgens te schieten. De honden forceren een soort van auto aim als je op LT drukt. Een salvootje is vervolgens genoeg voor de kill. Schiet je gewoon maar wat op de honden, dan rennen ze vaak langs je.
Vanaf wave 8
Nu gaat er na een tijdje veel op je af komen, de stroom gaat aan, wardoor je ook nog kruipende monsters hebt, zombies lopen sneller en nu krijg je eigenlijk een opgefokte zombie mode. Het is nu allang niet meer zo dat je blijft hangen in één kamer zoals bij de eerste paar waves. Je krijgt nu ook een paar technieken die ik even snel toelicht:
rondje rennen/ lap
Rondje rennen/ lap houdt in dat je met zijn allen (vaak tegen de klok in) een rondje rent, dit doe je omdat er veel zombies op je af komen en je zelf sneller loopt/ rent. Het spreekt voor zich, je loopt voor ze uit, draait je af en toe om en maakt wat kills.. Ren ook met iedereen mee anders komen er zombies van 2 kanten en gaan mensen down en vervolgens dood en dan is het game over. Ik ben heel vaak down gegaan op deze manier.
max ammo
Roep even dat je hem gebruikt zodat iedereen heeft herladen, vervolgens pakken.
atoom wapen item
Gebruiken als 't nodig is, pak hem niet als de laatste zombie van wave 4 hem laat vallen, wacht dan even tot er al wat zombies zijn in wave 5....
Ga niet down en revive ook niet meteen
Ach en zo zijn er nog wat dingen, mijn belangrijkste advies is sowieso, ga niet down en wees ook niet de held als iemand anders down is en er nog veel zombies zijn. Dan kan je beter een lap doen en het vervolgens proberen. Als je down gaat ben je je perks kwijt.
maak veel kills en bedenk goed wat je koopt
Veel kills= veel inkomsten, probeer de juiste lijn te vinden tussen het opzoeken van zombies en het voortzichtige spelen zodat je in leven blijft. Weet wanneer je risicos kan nemen. Qua kopen ben ik altijd een voorstander van Mp4 - weapon box- pack a punch voor je weapon box wapen (zodat hij dus veel sterker is) of mp4- juggernaut- weapon box...
Rest vertel ik nog wel in het potje
Klik om te vergroten...