De Grote Voetbaldraad [Tussenstanden,Uitslagen,Discussies] [Deel 38]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Boertje_PSV, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik kan echt genieten van em. Zo jong, en hij durft gewoon acties te maken en dn nog wel op zo'n manier. Damn.... Ook ongelooflijk gedreven en snel.

2. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Barca 0-1 voor bij Deportivo.

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    4-2 :cool:.

Ebecilio wel held.

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Inderdaad :cool:

Dat ze nog 4-2 spelen met een derderangs basisteam. :lol:

5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Doe normaal zeg, er stonden maar drie/vier niet-basis spelers in. :F:

Wel drie keer Ruudje trouwens \o/

Laatst bewerkt: 8 jan 2011
  6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Appelvlaai loopt warm. Zal ie deze keer wel de bal aanraken voor het laatste fluitsignaal? :+

Edit: In no-time van 0-2 naar 0-4! _O_

7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Prima 0-4 overwinning op Depor. Appelvlaai heeft ook nu niet veel bijzonders laten zien in dat kleine kwartier dat hij op het veld mocht staan. Beetje jammer.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Hij heeft vaker de bal verloren dan dat ie er wat goeds mee deed. Maarja, daarop kan je hem natuurlijk nog niet afrekenen in die 18 minuten totaal die hij nu gespeeld heeft.

Vond het heerlijk hoe snel Barca opeens van de 0-2 naar de 0-4 schoot met wat supersnelle combinaties.

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Als je met Lindgren en De Jong op het middenveld speelt dan weet je al bij voorbaat dat het een lange middag gaat worden. Deze wedstrijd toonde maar weer aan wat een wereld van verschil Eriksen maakt. Dankzij hem speelden we zo goed. En in mindere mate De Zeeuw die zich ook herpakte. Vele malen beter dan die kut Lindgren die continu zijn mannetje liet lopen en verder niets van zich liet zien. Verder had een Enoh wel meer van die vele steekpasses kunnen onderscheppen.

Inderdaad niet veel wijzigingen zou je denken, maar door die weinige wijzigingen waren we wel weer op het Jol-middenveld aangewezen wat een groot verschil maakt(middenveld toch het belangrijkste onderdeel van een elftal IMO). Zorgwekkend dat we op de bank maar weinig goeds hebben zitten.

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Niet? De bal bij je houden en bij een medespeler bezorgen vind ik wel een essentieel onderdeel van het niveau van het spel dat hij ambieert. Dat die draak van een Sport1 commentator ook nog zei dat Afellay aan de basis van de 0-4 stond, terwijl hij juist de bal verspeelde aan de tegenstander. :emo: Nee, ik vind dat hij die passing game wel al wat meer meester mag zijn. Ik begrijp wel dat PSV - Barça een gigantische stap voor hem is. :+

11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    @ Shin David, met zo'n middenveld weet je dat je een lastige wedstrijd gaat krijgen inderdaad. Heb helaas niet kunnen kijken..

12. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Beheersing van de passing-game hoef je niet van hem te verwachten. Het zou misschien nog wat kunnen worden als buitenspeler maar daar staat hij niet opgesteld of wel?

Ik snap dus echt niet wat Jol en De Boer in De Jong zien hoor. Continu over het veld rondlopen, nooit de bal krijgen, en dan als je de bal krijgt hem gelijk weer verspelen. Dan moet je toch wel denken dat je de verkeerde sport hebt gekozen. Maar gelukkig krijgen we er straks Lodeiro bij, hebben we nog een extra creatieve troef in handen.

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Essentie van het spel dat Barcelona speelt hè, dus ik neem aan dat iedereen dat wel van hem verwacht binnen de club. Ik verwacht ook niet dat hij op dit moment al tiki taka speelt als Iniesta en Xavi, maar die bal gewoon bij een medespeler krijgen is toch wel het minimum. Hij kwam er nu overigens wel in voor Pedrito en speelde soort van rechtsbuiten. Het idee van Pep is ook dat Afellay voor 5 posities in aanmerking komt, namelijk het hele middenveld en links- en rechtsbuiten.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Het is een koddig gezicht tot je doorhebt dat hij een Ajax shirt aan hebt en voor het team speelt dat je aanhangt. Ik las dat hij voor vandaag geen keuze had (Frank), zou het niet weten, want de laatste dagen volg ik het allemaal niet zo.

15. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Jong is ook niet zo technisch. Het is vooral grappig als er mensen als Eriksen, Suarez etc. om hem heen staan (weet niet meer welke wedstrijd) maar toen probeerde hij nog trucjes en dan viel hij weer over de bal heen.
    Ik snap inderdaad ook niet wat hij met hem moet, hij kan aardig koppen en heel soms krijgt hij een bal tussen de palen, maar hij past zeker niet op het middenveld! ;)
    Ik weet ook niet of Lodeiro nou zo'n aanwinst is. Heb hem natuurlijk niet heel vaak zien spelen omdat hij onder Jol nou niet echt een kans kreeg (ook 2x geblesseerd natuurlijk) maar op het wk heeft hij ook echt helemaal niets laten zien. Misschien als hij nu echt fit is en wat wedstrijdritme op kan doen in jong Ajax.

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Over Lodeiro moeten we nog niet oordelen. Ik vind dat hij overigens juist wel veel heeft laten zien in die korte tijd. Niet qua rendement nog echt, maar ik vond dat telkens in die korte invalbeurten direct bleek hoeveel talent die jongen heeft.

Ben dus zeer benieuwd, hoop dat hij een tijdje wind mee heeft en wat wedstrijden op rij kan spelen. Dan hoop ik dat hij het kan laten zien.

Volgend seizoen hopelijk Lodeiro, Bonevacia, De Zeeuw, Eriksen, Van der Heijden en Seedorf (beetje wishful thinking natuurlijk :+) die het middenveld bezetten. De rest komt bij voorbaat al te kort. Enoh behouden als er geen nieuwe speler komt, die heeft nog specifieke kwaliteiten waardoor je hem eventueel zou kunnen behouden. Al zal het ook degene zijn die wat kan opleveren, was al eens interesse vanuit Turkije voor hem geloof ik afgelopen zomer.

17. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Precies, zijn loopacties, passing en de vrije ruimte induiken.. dat liet hij goed zien bij die inval beurten die hij had.

18. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Seedorf voegt niks toe bij Ajax. Eigen jeugd heb je veel meer aan.

19. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en vd heijden komt echt niet terug hoor (zit nu bij willem2 of nec toch?)
    Er is bij Ajax een soort van ongeschreven regel, dat als je 2 jaar bij jong ajax hebt gezeten en het 'niveau' van het eerste team niet aankunt (dus niet standaard bij de selectie zit) je weg mag. vd Heijden is 2 jaar verhuurd geweest en is imo ook totaal geen aanwinst.

Kan me trouwens niet herinneren dat Lodeiro indruk heeft gemaakt met invalbeurten, maar hopelijk heb ik dat verkeerd gezien, want hij staat niet voor niets te boek als grootste talent in Uruguay. Ook al speelde hij bij Ajax nauwelijks, hij mocht wel mee naar het wk en heeft gewoon gespeeld (oke die eerste wedstrijd telt niet, na 8 min. rood ;))
    Dus ik ben benieuwd :)

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Willem II inderdaad. Het verhaal vd Heijden is toch wel een beetje anders. Op 19 jarige leeftijd debuteerde hij al waarna een hernia en een daaropvolgende knie-blessure zijn ontwikkeling in de weg zaten. Bij Willem II wordt hij toch wel gezien als de beste man in de selectie heb ik vernomen en is vaak ook gewoon de beste op het veld. Wat mij betreft heeft hij veel kwaliteiten en ik ben benieuwd of hij zich kan manifesteren op een goed voetballend middenveld (met Eriksen bijvoorbeeld) in een team dat duidelijk en goed positiespel speelt. Ik denk van wel, daar komt bij dat hij door zijn verhuur-periodes aan Willem II aan andere kwaliteiten heeft gewonnen (duelkracht, strijd, hetgeen dat meekomt als je degradatievoetbal speelt). Ben wel benieuwd of hij genoeg handelingssnelheid heeft, maar dat moet de tijd wijzen, want dat kan je natuurlijk niet echt afzien aan zo'n periode bij Willem II.

Hij heeft vooral een goeie trap:
    [yt]VTIJLyUtKIQ[/yt]

Een goed overzicht, en een fijne techniek:
    [yt]O6bCGJXCe_A[/yt]

(dacht laat ik het even illustreren met twee mooie filmpjes ;))

Edit: Leek beetje op een aanval op jouw persoon, maar ik bedoel dat hij niet echt opviel, omdat het vervolg niet een assist/goal bleek, maar je zag in zijn balbehandeling en beweging zonder bal gewoon dat hij wel veel talent heeft.

Ik had begrepen dat er niet echt een heel groot talent achter zit op het middenveld, behalve misschien Bouy, maar daar zijn veel forumleden nog aardig kritisch over. Ik kan het niet zelf beoordelen dus dit is allemaal uit de tweede/derde hand, maar met het wegvallen van zoveel ervaring komend seizoen lijkt me Seedorf een ideale speler om de selectie bij de hand te nemen. Bovendien heeft hij wel gewoon onwijs veel kwaliteiten, ik zie het meer als tussenstap en met het idee erachter dus dat hij vooral als mentor van een heel jonge selectie kan fungeren (hopellijk net als Chivu).

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina