Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JeePee

JeePee Guest

Hoofdremcilinders van een zelf ontworpen pedalbox. Als je remt vloeit er olie door dat nippeltje richting de remklauwen.

2. Vincent R

Vincent R Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat nippeltje herkende ik. Maar kon derest niet plaatsen

3. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Luuuuuuuk ó.ò
    (Ik wil trouwens ook die ene foto dat ik op die brug sta, maar die moet je via msn sturen of zo xD)

4. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    @ musti, die statief die jij hebt eh, is die van Hama? Want ik zag bij mediamarkt een statief van 30 euro liggen in dezelfde die jij hebt en toen dacht ik... misschien is die wel goed en hij is dus best goedkoop. =o

Oops, dubbelpost

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ja dit is die van hama. Een beetje koperkleur driepoot statief. Ik geloof de star 63

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Heb ik ook, dat is een prima beginnersstatief!

7. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Oh nice dan ga ik die van de week halen na m'n werk ;D

8. JeePee

JeePee Guest

Doen jullie eigenlijk alles zelf instellen op de camera? Ik ben nou hier een daar wat boeken aan het lezen, en allemaal leuk en aardig dat spelen met diafragma's e.d., maar ik heb een beetje het idee dat die voorkeurstanden op de camera al zo veel goed doen dat het moelijk is zoiets zelf te overtreffen. Ik heb 8 standen en daar zit altijd wel een goede tussen voor de situatie die je wilt vastleggen (behalve bij wat extremere omstandigheden zoals dat vuurwerk en zo) Lijkt me vooral dat je het verschil kan/moet maken met nabewerking?

9. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik gebruik meestal de Av-stand (diafragma keuze) als er zoiezo genoeg licht is, (anders ISO wat omhoog) Tv-stand (sluitertijd keuze) als de sluitertijd boven een bepaalde waarde moet komen (als ik bijvoorbeeld geen statief kan gebruiken). Als ik aan het werk ben (foto's maken in café's etc.) gebruik ik vast instellingen: 1/25 met F4.0, M stand dus.

Je kan wel zeggen dat ik veel varieer. De groene stand gebruik ik nooit, en de scene-standen ook niet. De P-stand soms, als ik lui ben, of het echt niet nodig acht om alles zelf in te stellen.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik gebruik meestal de Av stand. Alleen als ik mijn Speedlite gebruik zet ik hem op de M stand. Omdat de Av stand je flitser niet herkent.

11. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Je leert sowieso het meest van de M-stand. Een beetje trail-and-error zeg maar.

12. JeePee

JeePee Guest

Maar ik zit een beetje met het idee dat je geen errors hoeft te maken als je die voorkeurstanden gebruikt. Als je een foto wilt maken met weinig scherptediepte, dan is het sneller om dat ding op 'close up' te zetten dan via je instelschijfje het diafragma open te draaien. Sluitertijd en ISO doet 'ie dan zelf, dus een error kan je niet maken (bij een beetje normale belichting dan).
    Of wordt zo'n foto wél echt mooier als je alles onder de knie hebt?

13. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Aah zo. Ja dat is dus een vraag die ik me ook vaak afvraag. In 90% van de gevallen dat je een close-up wilt maken, zal die methode voldoen. Voor de overige 10% heb je de M-stand (of eventueel een andere stand) nodig.

Het is wel zo, dat als je alles zelf probeert, je veel meer leert en het fotograferen nog beter onder de knie krijgt.

14. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Net wezen fotograferen op het NK veldrijden! Leuk hoor, hadden we net zo goed met zijn alle heen kunnen gaan. Ik zal nog wel wat online gooien als het interessant genoeg is.

Een paar foto´s gaan dalijk op de site van het Brabants Dagblad. Daarvoor moest ik foto´s maken van medewerkers. Daarna heb ik behoorlijk wat foto´s gemaakt van de veldrijders zelf.

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Amen, mooie zin Tom :)

Lijkt me ook wel gaaf ja om een keer vast te leggen!
    beetje goed gegaan of niet?

P.s. heb effe een slechte week gehad, problemen enzovoort dus effe weinig hier geweest.
    De groepsfoto van Cheratte heb ik dus even offline gehaald met een reden die ik hier even niet deel (Bas zou die reden misschien nog kunnen weten van de 1e Xbw fotografiedag)
    Hij komt er nog aan, desnoods via mail ofzo.
    Geld is naar iedereen onderweg, net overgemaakt.
    Ik ga nu even foto's bewerken, Gisteren naar Noisy geweest, gave locatie maar wel lang rijden weer.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Oja? Ik zou het niet weten :p

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Check je PM en je weet het weer (denk ik :9)

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    I remember :p.

Weet je al waar het aan lag, dat je betaling niet door is gekomen?

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ja, dat is ook de reden van een kutweek, namelijk dat mijn pasje gescrimd was (of hoe je het ook noemt/schrijft)
    Al mijn geld is van mijn rekening af gehaald en alles wat ik wou overboeken ging dus naar een andere rekening.
    Gelukkig wordt alles vergoed door de bank maar het neemt alsnog enorm veel moeite met zich mee en veel stress.

20. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    De foto's vallen ietswat tegen:

Best jammer dat hier niet alles op staat. Maar hun knallen echt snel over dat parcours:

De Nederlands kampioen Lars boom:

En de start (slecht bewerkt):

En hier komen dalijk nog wat foto's op te staan, zover ik weet:
    http://www.brabantsdagblad.nl/regios/meierij/

Edit: Lol! Met een gare foto.

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina