[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik heb daarvan geen bewijs, maar als dat gebeurt dan is dat een binnenlandse aangelegenheid. In Nederland komen vekrachters met een taakstraf weg, maar dan is het toch ook niet begrijpelijk als wij worden binnengevallen en de regering wordt omvergeworpen.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Maar ja, overtuig maar eens een gebrainwashde militair dat gelooft in een superieure ideaal.

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Ben het wat dit betreft helemaal met je eens. Volgens onze standaarden zijn die straffen en regels barbaars, maar daar is dat nu eenmaal de heersende cultuur en zijn dat de opvattingen over rechtvaardigheid. In Nederland kunnen we dit vanzelfsprekend niet tolereren, maar wat zij doen moeten zij weten.

4. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    :x

5. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Beetje oud nieuws inmiddels. Als je wat nieuwsberichten leest van gisteren en eergisteren dan wordt er al veel meer duidelijk rondom de uitspraken.

6. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie net pas dat het artikel op 5 januari is aangemaakt, zag het vandaag voor het eerst op tv dus dacht dat het nieuws van vandaag was.

EDIT: Wat wordt er precies meer duidelijk rondom de uitspraken?

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  7. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Welten heeft een gesprek gehad met Opstelten, om zijn uitspraak wat te nuanceren etc. Het is wel zo'n beetje uitgesloten dat hij ontslagen zal worden.

8. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Gedverdemme, mijn respect voor Geert Wilders wordt minder en minder.
    Zelf ontzettend offensieve (beledegende) uitspraken doen, maar zolang iemand anders dat doet, en het belangrijkst; tegen zijn ideeen in, dan gaat hij er volop tegenin.

9. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik zie eigenlijk niet echt wat Wilders verkeerd doet in dezen. Iets met trias politica?

10. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    eens met hierboven, Politie moet gewoon de regels uitvoeren.. Als iedereen eigen rechtertje gaat spelen zal het een gezellige boel worden.

11. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Dat ligt toch een stuk genuanceerder dan jullie hier stellen. Opportuniteitsbeginsel, zoek maar op.

12. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    De politie bepaalt toch niet wanneer het opportuniteitsbeginsel geldt?

13. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    De Officier van Justitie wel, en die moet uiteindelijk beslissen of hij overgaat tot vervolging.

14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Dan is het toch niet aan Welten om zulke uitspraken te doen?

15. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Ik heb eigenlijk geen idee waar de discussie over gaat, maar ik wou gewoon even slim lijken.:+ Ik dacht "Hé! Dat heb ik laatst nog geleerd!"

:9

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Opzich maakt het niet zoveel uit wat ie zegt, maar de manier waarop Geert en de PVV op in gaat is gewoon weer typisch PVV en in mijn ogen ontzettend sneu. Ik bedoel, Geert vecht zelf voor de vrijheid van meningsuiting doordat ie wordt aangeklaagt om z'n uitspraken maar als er iemand wat zegt wat hem (of de hele pvv) niet aanstaat, dan gaat hij daar wel vol tegen in.

17. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Vrijheid van meningsuiting, maar wel alleen wanneer hij het goed vindt.:+

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Maar Wilders' vrijheid van meningsuiting is die van een politicus, in hoeverre is die te vergelijken met de vrijheid van meningsuiting van een hoofdcommissaris (?) in functie?

19. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Inderdaad, dat precies.

Tja, daar kun je over discusseren. Maar vrijheid van meningsuiting geld in principe voor iedereen.

20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    De persoon Welten heeft die vrijheid m.i. ook, maar de uitspraken zijn niet gedaan als persoon Welten, maar als hoofdcommissaris (?) Welten.

Deel Deze Pagina