[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Oké, maar mag dat niet?

2. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Van mij mag dat wel, maar volgens mij dient de politie de wetten uit te voeren. Dus als Wilders zulke uitspraken dan bekritiseert, dan maakt hij m.i. een legitiem punt.

3. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb geen idee of dat inderdaad wel mag of niet. Mijn punt is meer de manier waarop de PVV erop reageert, precies zoals Tripletth net zei.
    Vind je dat ook niet een beetje krom?

''Volgens mij dient de politie de wetten uit te voeren'':
    Dat is waar, net als elk mens. Maar we weten dus niet wat er in de wet staat over de vrijheid van meningsuiting van een politiecommesaris.

4. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar wat als hij zegt dat hij de wetten niet wil uitvoeren? Dan klinkt het ergens wel als werkweigering en alsof hij op de stoel van de wetgever gaat zitten. Kijk hij mag best zijn mening erover geven, maar dat doet verder niet terzake bij de uitoefening van zijn functie. Dan moet hij zijn taken gewoon uitvoeren.

Om hem nou te laten opstappen gaat wel te ver, die regeling is er nog helemaal niet.

5. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Een agent (en die is overigens 24u per dag agent en kan als zodanig ook opgeroepen worden) hoort geen uitspraken te doen over een politiek item en of hij het er mee eens is. Hij hoort de wetten uit te voeren zoals ze door de politiek besloten worden.
    Welten had dus gewoon beter zijn mond kunnen/moeten houden. Ik geef de Pvv hierin groot gelijk dat het ongepast is. What's next, een agent die mensen met een petje op geen bekeuring meer wil geven omdat ze liever achter de bosjes staan te flitsen?

Ik ben het overigens mee eens dat een burka gewoon niet kan, net zoals je niet met een helm op een tankstation in loopt om te betalen (en hoeveel motorrijders zie je dat wel niet doen)
    Je hoort gewoon zichtbaar te zijn voor een ander, als je niet wilt dat een ander je niet kan zien hoor je gewoon niet in een westers land thuis waar dat algemeen geaccepteerd wordt. Daar ligt in ieder geval mijn grens van acceptatie voor een ander wel.

6. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal geen last van heb als iemand een burka draagt. 'Haar probleem' denk ik dan altijd maar. Als iemand er voor kiest zijn gezicht niet te laten zien vind ik dat inderdaad een vreemde keuze die ik nooit zou maken, maar ik respecteer/accepteer het feit dat andere mensen die keuze wel maken.

7. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Inderdaad haar probleem, alleen vind ik het niet van deze tijd en ook niet in ons straatbeeld passen.
    Ik geloof ook niet dat de meeste vrouwen dit uit vrije wil doen. Je wilt toch vrij door het leven kunnen gaan, jezelf kunnen laten zien? Volgens mij is dat ook iets wat bij deze tijd hoort, jezelf laten zien. Kijk eens naar Facebook, hyves en meer van dat soort websites. Vrouwen in Irak wordt nu zelfs verboden westerse dingen te dragen, de overheid zag teveel vrouwen die geen hoofddoekje meer wilden dragen. Dat zegt ook wel genoeg.

8. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Maar dit is allemaal zo subjectief wat je hier zegt. Jij kan niet denken voor een ander, dus jij kan ook oordelen over deze keuze. Waarom zou dit geen vrije keuze kunnen zijn? Het stereotype dat iedere moslim man zijn vrouw onderdrukt of slaat vind ik ook nergens op slaan... En het feit dat jij dit niet in een straatbeeld vind passen betekent niet dat er direct een verbod op moet komen. Er zullen genoeg mensen zijn net zoals ik die er geen ruk om geven hoe iemand er bij loopt. En hoezo 'de tijd van jezelf laten zien'. Ik heb ook geen Facebook, Hyves of wat dan ook. Ik heb vrij weinig behoefte aan een of ander profiel op een sociaal netwerk. Moet dit dan ook verboden worden? Moet mij maar verplicht worden om 'mezelf te laten zien'? Onzin..

Dat zijn cultuurverschillen en politieke zaken daar. Mensen daar begrijpen net zo weinig van onze gewoonten en cultuur als dat wij van die van hun begrijpen.

9. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Het lijkt me dat je als mens jezelf moet kunnen zijn. Dus als je in een spijkerbroek wilt lopen of zonder hoofddoek moet dat kunnen. Dat heeft niet met cultuur te maken, meer met onderdrukking van je eigen volk.

Ik heb zelf ook geen facebook of hyves, maar de populariteit van dergelijke sites geeft wel aan dat mensen in een tijdperk leven waarin ze graag gezien willen worden. En aangezien de maatschappij aan het verharden is, is internet een prachtig medium geworden om dat te doen.

Burka's kunnen bijvoorbeel de veiligheid op straat verkleinen, je ziet niet met wie je te maken hebt. Stel een klein uitgevallen man met een slank postuur trekt zoiets aan terwijl hij wordt gezocht door justitie. Kans wordt enorm verkleind dat ze hem te pakken gaan krijgen.
    Ik heb er niks mee en vind het ook niet van deze tijd, en met mij vele mensen. Als er zelfs al een wetsartikel over komt zegt dat wel genoeg denk ik. Verder kan het mij over het algemeen ook niet veel schelen hoe iemand er bijloopt, maar ik vind een burka gewoon te ver gaan. In Nederland zijn we gewend "open" met elkaar om te gaan, elkaar gewoon te kunnen zien. Lichaamstaal is bijvoorbeeld erg belangrijk, dat mis je helemaal met een burka.

10. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Mensen moeten zich eraan houden, de politie moet ze handhaven. Ik vind de reactie van de PVV niet krom, waarom zou het krom zijn?

En wat betreft gezichtsbedekkende kleding, daar zijn geen argumenten tegen. 'Ik vind het niks' is geen argument voor een verbod.

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  11. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Maar dit zijn geen harde argumenten voor een burka verbod. Je gooit gewoon allemaal vage termen en meningen. Alweer beoordeel je de keuze van een ander om een burka te dragen als niet vrij, terwijl jij daar van achter je computer niks over kan zeggen.

Niet alle mensen zijn hetzelfde, niet iedereen wil altijd maar gezien kunnen worden. 'we leven in een tijdperk waar mensen in gezien willen worden' slaat dan ook compleet nergens op, want niet iedereen deelt die mening. Een voorbeeld daarvan zijn die burka dragers. Zij houden zichzelf liever verborgen vanwege geloofsovertuiging of cultuur of weet ik veel wat. Ook zij zijn mensen, een onderdeel van onze maatschappij. Deal with it!

Het enige uit je verhaal wat een punt maakt is de veiligheid. Toegegeven, als je gezichtsbedekende kleding draagt ben je minder goed herkenbaar voor anderen, en in uitzonderlijke gevallen zou dat misbruikt kunnen worden. Maarja, als je een burka vanwege deze reden gaat verbieden, betekent dat dus ook dat ik in de winter geen sjaal en muts meer mag dragen als het -10 is... Zo kun je doorgaan totdat we straks zonnebrillen moeten verbieden omdat het je ogen verbergt en dus deels je identiteit...

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Gewoon een kentekenplaat moeten laten dragen als je sjaal muts op de doet of burka, dan mogen we het gewoon dragen en zijn we herkenbaar :)

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dit geldt voor de officier van justitie niet de dienders. De politie moet handhaven, als in de wet staat dat dit verboden is. Dan moet de politieagent hier actie op ondernemen, als iemand in overtreding is.

De officier van justitie beslist dan of deze wel of niet tot vervolging over gaat.

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  14. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Netjes :)

15. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Wat ik niet helemaal snap is dat je het wel toejuicht dat er spijkerbroeken gedragen worden in een islamitisch land maar dat in Nederland de boerka's uit den boze zijn. Westerse kledij in een islamitisch land is wel goed maar islamitische kledij in een Westers land niet? Beetje krom in mijn ogen.

Overigens ben ik ook geen voorstander van boerka's, maar om andere redenen dan Mr.Bubbles. Wat mij betreft kan het boerkaverbod beperkt blijven tot enkele openbare gebouwen.

16. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Het gaat trouwens bij het Boerkaverbod niet om de Boerka zelf, maar om het naleven van de identificatieplicht in openbare ruimtes, ook bivakmutsen en integraalhelmen zijn verboden. Een ieder is vrij wat hij of zij thuis draagt

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    I find this a disturbing statement.

18. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Explain.

19. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik vind het eng als zulke vrijheden zich beperken tot binnenshuis. Maar dat is een beetje een cirkelredenatie...

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoezo zou je niet mogen dragen wat je wil binnenshuis? Als je daarop gaat controleren wordt het al helemaal een big brother staat, doe maar niet.

Deel Deze Pagina