De Grote Voetbaldraad [Deel 31]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Distoration, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Allemaal meningen jongens. Als ik vdv en sneijder in me team heb zet ik vdv op 10. Maar ieder zijn mening toch? Hij geeft goede passes idd. Maar tijdens het wk lette ik extra op sneijder en verloor die echt heel vaak de bal en hij eiste alle vrije trappen op die allemaal 10 meter over gingen en dan de volgende week nemen vanaf 40 meter. En hij staat alleen maar stil, loopt niet mee met balverlies en is een huilebal. Van de 10 vrienden waarmee we voetbal keken in de zomer had ik maar 1 medestander. Dus ben het nu wel gewend dat niemand het met me eens is :)

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    VdVaart is een veel betere 10. Geniaal in de korte combinatie, wereldaanname, doelgericht, technisch. Sneijder is een 10 die je alleen kan gebruiken als je defensief countervoetbal speelt, zoals wij op het WK. Dan komen zijn kwaliteiten aan bod: de lange steekpass van eigen helft.

3. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Ik hoor een medestander \o/

4. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sneijder heeft de beste pass in Nederland, maar imo niet de beste voetballer: dat is vd Vaart, inderdaad completer.
    Denk eigenlijk ook dat Nederlandse voetballers nooit een gouden bal of iets dergelijks kunnen winnen, gewoon niet goed genoeg vergeleken met spelers als Messi en Xavi. Sneijder valt nu alleen erg op omdat hij veel prijzen met Inter heeft gehaald en met Nederland in de finale is gekomen (terwijl hij verre van een geweldig wk speelde) en dit seizoen valt alles tegen, zowel met inter als zijn eigen spel.

edit: ooh, pas een paar mensen voor me ;)

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.764
    Ik vind van der Vaart eigenlijk een betere nr 10 dan Sneijder, hoor.

6. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    vdVaart heeft 11 :)

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Is dit serieus, of..? :lol:.

8. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    :+

nieuwe hoop voor die Ajax-supporters met 1312 op hun shirt:

ACAB niet zonder meer kwetsend
    De afkorting "ACAB", oftewel "all cops are bastards", is niet zonder meer algemeen bekend in Nederland. Het gerechtshof in Den Haag moet dat beter onderzoeken. Dat heeft de Hoge Raad vandaag bepaald in een zaak waarin een man werd veroordeeld die een jas droeg met daarop die afkorting.

Een dienstdoende agent voelde zich door de tekst beledigd en sloeg de drager van de jas in de boeien. De drager zou weten wat de tekst betekende en de jas daarom hebben gedragen. De raad heeft de zaak terugverwezen naar het hof, dat meer onderzoek moet doen naar de afkorting en de bekendheid daarvan. De man kreeg in 2009 een voorwaardelijke boete van 200 euro voor het opzettelijk beledigen van openbaar gezag.

Volgens de advocaat van de man is dit een belangrijke beslissing. "De vraag is namelijk of mensen zich door kleding met opdruk of bepaalde symbolische waarde beledigd kunnen voelen." Hij vindt het een beperking van de vrijheid van meningsuiting. "Dat je iemand kunt beledigen met woorden en gebaren wisten we al. Dit gaat een stap verder. Nu is het een agent die zich beledigd voelt maar straks voelen concurrerende voetbalfans zich ook gekrenkt door andermans voetbalshirt."
    (Powned.tv)

9. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom moet ik een heel lang antwoord geven als het ook gewoon in 1 zin kan.......

10. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als je sneijder subtop noemt heb je er niet veel kaas van gegeten of hanteer je een hele rare definitie van subtop. Ik durf te wedden dat inter zonder zijn specifieke kwaliteiten nooit zulke hoge ogen had gegooid. Hij is daar echt het mannetje en was volgens mij zo'n beetje de spil van het elftal. Neemt niet weg dat ik hem bijzonder matig vond op het wk en ik denk dat ik mijn frustraties jegens zijn persoon meerdere malen heb geuit, ook op dit forum. Hij verdient de gouden bal wat mij betreft dan ook niet, maar deze kritiek slaat Als een tang op een varken. Je moet niet vergeten dat hij perfect tweebenig is, zulke spelers zijn echt extreem zeldzaam. Sterker nog, er zijn er zat die bij top clubs spelen en amper een goed been hebben.

De mening dat rafael beter is deel ik echter wel. Dat vind ik al sinds hun gezamelijke tijd bij Ajax. Ben daar meerdere malen voor verguisd. Helemaal toen vd vaart nog bij real zat. Ik kan me dan ook niet anders dan afvragen of dit voort komt uit opportunisme door zijn goede vorm bij tottenham.

11. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Hij hoort bij een topclub, maar hij is subtopper van de nummers 10 van de wereld. Als ik er 18 opnoem komt Sneijder vast op 7 of 8 te staan ( of nog iets lager). Daarom noem ik hem een subtopper (onder de nummers 10). Dat ie bij een topclub hoort is duidelijk.

Misschien allemaal niet lekker verwoord, Sneijder valt voor mij niet onder de wereldtop. That's all!

Laatst bewerkt: 11 jan 2011
  12. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Wil jij die betere 6 opnoemen dan? Ik kom niet verder dan Gerrard, v.d. Vaart en Özil.

13. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Misschien nog Iniesta, maar meer niet.

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Eriksen!!

15. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    Litmanen \o/

16. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Xavi, iniesta. En er zijn veel clubs die niet echt met een 10 spelen. Maar een sweinsteiger vind ik niet minder en die kan ook makkelijk op die positie. Moet eerlijk zeggen dat het wel ff nadenken is. Maar kan ook niet zoveel teams bedenken op het moment met een echte nummer 10!

Maar ik vind sneijder gewoon niet zo goed als dat altijd word beweerd door iedereen. Dat mag toch gevonden worden? Van mij mag iedereen hem de beste van de wereld vinden.

17. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Maar hij is tweebenig. Heeft een fantastisch schot, kan een goede pass geven. En is belangrijk tijdens een seizoen waarin hij de treble pakt. En als 'we' meer geluk hadden. Dan was hij een van de eerste (of de eerste) die de 4 meest prestigieuze prijzen in een seizoen wint. Waarom is hij dan niet zo goed?

18. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij kwam het besef ook wat laat, dat geef ik toe. Ergens in de WK-voorbereiding toen we tegen Ijsland-uit speelden, tot op toen hadden we alleen nog maar matig spel gespeeld en met VdVaart als 10 vlamden we echt. Als je die samenvatting ook kijkt, prachtige aanvallen. Het WK zelf heeft me alleen maar gesteund in m'n opvattingen en de wedstrijden daarna ook nog eens.

19. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Dat ie kwaliteiten heeft is duidelijk. Dat ontken ik ook niet. En als je het zo opsomt dat lijkt het een wereldspeler. Maar als ik dan naar sneijder kijk en concentreer op zijn spel (wat gebaseerd is op het nederlands elftal en CL) dan vind ik het allemaal niet zo geweldig. Zet 2x in een wedstrijd iemand voor het goal maar levert ook veel balverlies op de keren dat het niet lukt. En dat is best vaak. Schot is goed, maar fantastisch is overdreven. Zijn vrije trappen vind ik vaak heel slecht.

Maar ff voor de duidelijkheid. De discussie begon alleen maar omdat ik blij was dat de verkiezing anders is geworden want anders had sneijder hem had gewonnen. En dat is gewoon niet reel. Dan zegt ik dat er 7 of 8 betere nummer 10's zei maar dat is wat overdreven. Maar er zijn ook maar weinig nummer 10's die bij een topclub spelen.

Dus iedereen mag gerust Sneijder fantastisch en de beste nummer 10 vinden. Ik vind hem gewoon erg arrogant en vervelend mannetje en niet zo goed als dat word beweerd :p

20. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe kan je naar hier je mening halen over Sneijder. Bij Inter was hij dé man samen met Milito toen ze de CL wonnen. En bij Nederland was hij de man van het elftal op het WK. Het ultieme podium om je kwaliteiten te showen. En dat deed hij. De meeste doelpunten van Nederland gemaakt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina