[Muziek] Hiphop/Rap [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ferron, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
  2. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Laatst bewerkt: 5 jan 2011
  3. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Zal mijn lijst maandag posten, echt vandaag echt zo'n dag dat je weer weet waarom muziek zo heerlijk is en ook grote invloed gehad op de komende top 10. Me vriendin is weg voor aantal maanden en in de trein heerlijk muziek geluisterd en dan merk je weer wat voor power muziek kan hebben.

Maar dus ook eindelijk tijd om me top 10 te gaan samenstellen maandag zal ik hem posten want vanavond word het zuipen tot ik er bij neerval ;)

5. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Mijn top 10 dan eindelijk en was nog best lastig top 10 te maken, eerste aantal waren simpel maar later kwamen veel albums die goed waren maar niet echt boven veel andere uitstegen maar toch gelukt

1. Bop Alloy – Marcus D and Substantial are Bop Alloy
    Mijn muziek en nog geniaal ook, beats & lyrics top notch!
    2. The Left – Gas Mask
    Echt deze hoort zeker in top 10 van 2010 verbaasde me dat niemand hem genoemd heeft!!
    3. Panacea - 12 step program
    Gewoon weer top kwaliteit, niet mijn style maar qua genialiteit vind ik hem nog steeds heerlijk
    4. Soulchef - Remember When
    Heerlijk jazzy album en nog gratis ook!
    5. Shad - TSOL
    Ben al tijdje fan van deze vent lekkere voice en na het nummer ''I heard you had a voice like an angel'' was ik verkocht en dit album ook weer lekker
    6. Kno – Death is Silent
    Album waar ik sommige nummers geweldig vind en andere niet zo voel, maar wat een gruwelijke nummers blijven er op staan
    7. The Northern Lights – Journey Through Your Mind's Eye
    Had niet eerder van ze gehoord maar deze verfrissende groep heeft zich lekker in my playlist genesteld met dit gratis album
    8. Random & K Murdock – Forever Famicom
    Misschien wel één van de meest originele van het jaar, love for gaming nerd? Misschien maar wel goede hiphop
    9. Apollo Brown – The Reset
    Misschien wel het jaar van Apollo Brown al 2x in mij top lijst een album wat bij mij te lang onder het stof bleef liggen tot dat ik hem eindelijk echt luisterde
    10. K. Sparks – Positive over Negative
    Zat door me lijst te kijken en was deze compleet vergeten en herinner me dat ik er vaak naar geluisterd heb en me zeer vermaakt heeft, dus toch in me top 10 al had ik er nog een aantal die op de nr 10 konden

Hopelijk halen mensen er nog een paar leuke albums uit die ze gemist hebben! Was vermakelijk om weer door allemaal albums te gaan van het jaar zal vast nog veel gemist hebben en veel dingen eruit gelaten die er mogelijk in konden.

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Beter lezen. ;)

7. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha heb het nu gezien nou ben blij dat iemand anders er ten minste ook van genoten heeft :b:

Laatst bewerkt: 9 jan 2011
  8. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat album is echt geweldig.

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754

Yeah! :cool:
    2011 <3

[yt]1U-LbKfF3y8[/yt]

10. Koelkast

Koelkast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn top 5 albums:

1. Recovery(sorry veel mensen zullen het er niet mee eens zijn, maar naar mijn mening echt een geslaagd album, op enkele tracks na.)
    2. My beautiful dark twisted fantasy.
    3. Adventures of bobby ray( Ik heb me enorm vermaakt met tracks zoals: Dont let me fall, Ghost in the machine, The kids, Magic, Airplanes (part 2).
    4: MotM LomR( minder als de vorige maar zaten genoeg leuke tracks bij)
    5: B.O.B No genre: Erg goede mixtape van b.o.b. Vooral Cold as ice is een lekkere track.

Top 5 tracks:

Eminem: Not afraid
    Lupe fiasco: Show goes on
    B.O.B: Airplanes part 2
    Ti: No mercy
    Eminem ft Dr dre I need a doctor.

Laatst bewerkt: 12 jan 2011
  11. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
  12. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Met recovery benik het zeker eens :cool:

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit is niet echt bekend voor de mensen van dit forum hoor :cool:
    Alhoewel dit wel echt een geniale track is van Noise

14. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Ik kwam net deze tegen:
    [yt]7r0KpWMNxnM[/yt]
    Vette track.

15. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Jedi mind tricks :) heerlijk nummertje ja :)

Trouwens question hebben we ook nog een producer of the year. Producer of the year is voor mij toch wel.

1. Apollo Brown met Gas Mask, The Reset, Brown Study
    2. K-Murdock met Famicom, 12 Step Program, Decadense
    3. Marcus D met Bop Alloy, Shoshin

Dan zijn er nog velen heerlijke producers natuurlijk, Madlib had ook alleen veel troep. Jake One, Oddisee (zijn diversity groeit per dag), Skibeatz en nog velen.

Heb geen instrumental producers echt erbij gedaan als Bonobo, Emancipator en velen andere in dit rijtje.

1. Gewoon 3 heerlijke albums die alle 3 tot de top van 2010 horen al vind ik zelf brown study de mindere van de 3. Ooh zijn beats helpless dreamer ook erg lekker!

2. K-Murdock veel dopeness laten zien afgelopen jaar met veel creativiteit, daarnaast een top gozer leuke blogs en gewoon het hele jaar door goede beats gemaakt.

Crono Trigger _O_

3. Marcus D, heeft mijn favoriete album van het jaar gemaakt en shoshin was ook lekker relaxed, Parallel Universe met Shing02 één voor één top songs. Om eerlijk te zijn heb ik het gevoel dat hij mijn Nujabes leegte opvuld dus volg hem in 2011 ook weer en hopelijk weer een nieuwe Bop Alloy.

Laatst bewerkt: 13 jan 2011
  16. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    De tegenstelling in dit nummer is erg cool gedaan. Maar de flow van R.A. killt deze track echt hard._O_

Laatst tipte iemand mij deze dudes. Voorzover ik gehoord heb erg dope lyrics en ook vooral dope beats.
    [yt]zKhA5aaCb-Y[/yt]

Edit. Ik zag net op youtube dat Slaughterhouse nu officieel getekend is door Shady Records. Op wikipedia stond dat het sinds gister officieel is. Klinkt mij erg goed in de oren. Bovendien komen ze nog met een ep in februari en zullen daarna een keer hun nieuwe album droppen. En dat klinkt mij nog beter in de oren!

17. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Below the Heavens was wel hard ja, in 2007. :+ Overigens jammer dat m.i. het werk van Blu sindsdien nooit meer zo dope is geweest, al moet ik Her Favorite Colo(u)r nog checken.

Ik wil toch nog even een crosspost maken en Boho Fau & Elevated Soul - Coffee House Swingers onder de aandacht brengen. Als je van Jazz houdt dan moet je dit haast wel waarderen. Gaat dieper de Jazz in dan de standaard Jazzy hiphop plaat. Het is eigenlijk hiphopy Jazz. 8)

[yt]LA5T8HssuEY[/yt]

Heerlijk relaxte Jazzy beats en teksten over vrouwtjes. Erg chill. Wel jammer dat ze i.v.m. financiën het album niet gedrukt hebben (aldus Orakl van Elevated Soul over de mail). Zou deze wel graag aan m'n (bescheiden) collectie willen toevoegen...

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Dat is toch gewoon hiphop, hoor. :+

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Die gasten waren toch zwaar anti homo? Iig dat is wat ik er van begrepen heb.

20. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is het wel nieuw:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina