Mijn bezwaar nu is vooral levensvatbaarheid. Lenen vergt veel meer vertrouwen dan handelen. Dit pleit er dan ook voor om het lenen voor te behouden aan de kern van XBW, de leden waarvan je een goed beeld denkt te hebben. Dit zijn echter vrij grootste, radicale plannen. Jullie vragen om een stuk forum waarin jullie met z'n 2'en de regels mogen bepalen en handhaven. Dat is niet niks! Is daar wel de basis voor?
Ik zou het verstandiger vinden om klein te beginnen en bij succes pas uit te bouwen. Ik kan je genoeg voorbeelden geven van ideeën die wij als crew hadden (of zelfs de leden hadden aangedragen) die rooskleuriger leken dan ze in de praktijk uitpakten. Als een thread nog niet optimaal verloopt, zou ik die eerst stabiliseren tot een lopend succes. Als dan blijkt dat het werkt en dat er een
grote doelgroep is die er geregeld gebruik van maakt, dan kun je gaan nadenken over stappen als deze.
Ik vind vooral zo opvallend dat er vanmiddag nog werd gesproken over met meer man een thread onderhouden en nu ineens met fora en moderator-statussen worden geslingerd. Ondanks een net gepresenteerde post komt het dan toch enigzins ondoordacht over. Ik wil jullie niet afschieten. Integendeel, ik moedig initiatief juist aan! Ik vrees alleen dat jullie zo te snel te veel willen.
Maar dat is mijn mening, dan duik ik nu weer achter de schermen.
Edit:
Jezus, een man typt even en er is ondertussen al een hele discussie verschenen.
Klik om te vergroten...