1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Feature Request

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dusky Demon NL, 3 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Het proces is inderdaad langer en dan krijg je inderdaad te maken met meneer de postbode, maar we hebben al in het bestaande leen topic gezien dat members hier al oplossingen voor hebben gevonden. Geen boekjes meesturen, CD hoesjes i.p.v. de originele etc. Ik zou ook het liefst een selecte groep zien, maar ik wil andere members ook niet buiten sluiten. Je moet als forum ook kunnen groeien. Toegang na een aantal maanden, maar dan wel in de X-Bazar zou ik prima vinden.

Jullie vragen om een stuk forum waarin jullie met z'n 2'en de regels mogen bepalen en handhaven? Vergeet niet dat dit een plan is. Dat Xboxworld nog steeds beslist. Wij hebben rekening gehouden met hoe Xboxworld werkt en wij bieden alleen hulp. Wij vinden dat we klein beginnen, maar er moet ook een kans bestaan om iets uit te bouwen. Het huidige topic optimaliseren is een optie, maar hier zien wij zien op langere termijn ook problemen onstaan. Jullie vonden dat er te weinig mankracht voor een dergelijk forum was, wij bieden nu die mankracht. Het is daarom juist uitgedacht. Nogmaals, wij willen alleen hulp bieden voor iets waar members van Xboxworld achter staan. Hoe we dit gaan doen is nog de vraag, maar tot nu toe zijn Daz en ik de enige die er aan werken.

Het is een zeer leuk topic, maar het zal niet optimaal werken op de lange termijn. Je merkt nu al dat je vaak moet terug lezen en zal alleen maar onoverzichtelijker worden. Ons idee zou overzicht brengen, beheerd worden en sneller werken.

2. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je hebt ook wel gelijk met dat groeien. Maar toch, een heel nieuw deel, ik betwijfel het. Maar je kan mij zeker inschakelen om mee te helpen hoor arti ;)

3. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Op de lange termijn zal het inderdaad wat krap worden. Maar laten we nu eerst even klein begin om zo van de huidige opzet de plooien glad te strijken en deze te perfectioneren, voordat we opeens een extra forumdeel uit de grond stampen incl. een compleet andere taakverdeling. Het is niet zo dat we terughoudend zijn en geen nieuwe initiatieven toestaan, integendeel, maar zoals Matrix al zegt zijn er in het verleden al zoveel ideeën geweest waarvan wij dachten dat deze gingen werken en welke uiteindelijk toch enorm tegen bleken te vallen. Vandaar dat een voorzichtige aanpak in dit geval beter is en als het werkt en wanneer het éénmaal loopt, dan kijken we weer een stap vooruit.

4. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik ga er natuurlijk niet over. Ik probeer als member van Xboxworld met nieuwe ideeën te komen omdat ik graag iets zou willen zien wat goed is voor de community. Het ligt aan de crew van Xboxworld wat ze er mee doen.

Wie zal dit dan gaan perfectioneren? De taakverdeling zal alleen aangepast worden om hulp te bieden. Zonder hulp zou dit plan sowieso niet werken werd mij gemeld. En niet geschoten is altijd mis ;) Het is een risico natuurlijk, maar nogmaals.. dit is slechts een plan. Als jullie mee willen werken aan het perfectioneren van het originele idee dan waardeer ik dat graag. Mijn postvak is leeg!

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Cookie, als je puur alleen doelt op extra forumcrew en een andere taakverdeling, prima. Dan blijft dat toch gewoon hetzelfde? Want dat is niet het grote punt. Maar kijk dan wel verder dan dat! Hoe zou dit idee werken als jullie, in dit geval jij en Mtthz, dit zouden beheren?

6. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Gaat het je om het groeien of de service die je wilt bieden voor bestaande XBW members? Met 1000 posts op je naam weet ik niet of je aan groeien moet denken, of aan het uitbreiden van de forum features voor de leden..

7. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Beide vind ik erg belangrijk, maar vind de service toch belangrijker. En wat heeft mijn postaantal er mee te maken? 8) Moet je 10000 posts hebben om in het feature request topic iets te mogen plaatsen?

8. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik waardeer het ook zeer dat jullie je op deze manier willen inzetten voor de community. Alleen het idee van een forum en speciale moderators vind ik veel te intensief voor een idee dat nog zo in de kinderschoenen staat.
    Je hebt namelijk nog geen idee onder welke regels het lenen het best tot haar recht komt en je weet niet hoeveel leden er actief/geregeld van de service gebruik willen maken.

Daarom roep ik ook op om klein te beginnen. Dan kun je nog spelen met de regels, de toegang, de formats etc. EN kun je kijken hoeveel mensen er op de lange duur geïnteresseerd zijn.

Wat mij écht ideaal lijkt, is een database. Dan kun je sorteren op member of op games en kun je een pm sturen als je geïnteresseerd bent. Zoiets hoeft denk ik niet moeilijk te zijn, maar dan moet je iemand hebben die dat snel kan programmeren.

9. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Als dit:

//edit

Oh private

Nou helemaal gratis was, zou het ideaal zijn.

Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  10. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik vind het raar dat je een forum en extra hulp in de vorm van 2 moderators intensief vindt en een database integreren niet moeilijk is. Dit plan is juist geschreven om het niet intensief te maken voor de bestaande crew, maar blijkbaar zit ik daar verkeerd? Klein beginnen is prima, maar hoe denkt de crew dan over die invulling? Members kunnen het zelf wel bedenken, maar misschien dat met hulp vanuit jullie kant we er iets beters van kunnen maken.

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Intensief was ook niet het woord dat ik eigenlijk zocht. Ik bedoelde namelijk niet arbeidsintensief, eerder vergaand.

Ik wil graag meedenken, maar ik voel dat ik me nu continu moet verdedigen. Morgen, op mijn gemak, zal ik eens wat posten. :+ Nu is het laat.

Je kunt bijv. denken aan een thread met zero-tolerance beleid. Iedereen krijgt 1 post om zijn collectie bij te houden. In de startpost heb je een lijst met namen met daarbij een link naar zijn/haar overzicht. Vervolgens kun je de zoekfunctie van de thread gebruiken om bepaalde games te zoeken. Handelen gebeurt dan uitsluitend via pm.
    Het verschil met de bazar is namelijk dat je een game kwijtraakt en nieuwe threads moet aanmaken. Nu blijft je collectie gelijk, dus is het juist overzichtelijker als iedere geïnteresseerde één plekje krijgt.

12. ArtificialFaith

Leuk Bevonden:
    1.540
    Dat gevoel heb ik juist ook :+ De rest lees ik morgen!

p.s. het is totaal geen aanval! mucho love en kisses to all ya'll!

13. Godsmack257

Godsmack257 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb wel een idee om 1 topic redelijk overzichtelijk te houden.

Als alle leden hun games aanbieden in het topic en deze games op alfabetische volgorde worden geplaatst is het volgens mij redelijk makkelijk te beheren.

Voorbeeldje

* Leden bieden hun games via PM aan bij de topicstarters
    * Deals worden gemaakt via PM
    * Deals worden gemeld aan 1 van de topicstarters die dan de status van de game in de startpost aanpassen

Topic kan dan wellicht sticky in het te ruil aangeboden gedeelte worden geplaatst.

14. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Op zich is het wel een idee, maar het is super veel werk om bij te houden, en dan ook nog alles op volgorde zetten, ik denk dat het beter is als er een nieuw topic word gemaakt, iedereen 1 post maakt met zijn lijstje, er in de startpost een link naar dat lijstje word gezet, en dat de deals in een eventueel ander topic worden gemaakt?
    Zoals een paar posts terug ook al werd gezecht.

15. Godsmack257

Godsmack257 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar als je terugleest dan lees je dat dat de moderators dat (nog) niet willen.
    Dus is dit een plan om klein te beginnen zonder dat het extra werk oplevert en zonder dat er nieuwe leden een modfunctie moeten krijgen.

16. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik denk dat mijn idee minder werk oplevert dan jou idee:9
    Omdat iedereen zijn eigen lijstje kan updaten, en de deals en lijstjes niet door de war lopen en waarom zouden de moderators/admins hierbij hoeven te helpen,
    we doen alles zelf (In mijn idee dan he:+)

Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Zeg, even iets anders; wanneer komt XBW eens uit het stenen tijdperk en krijgen we HD filmpjes? :+

De kwaliteit (en snelheid van het laden!) is op zich prima, maar een HD optie zou toch ook wel eens fijn zijn. Daarvoor moeten we nog steeds uitwijken naar Youtube of Gametrailers. =(

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als je weet hoe de XBW server zich nu al af en toe gedraagd, en dan wil je ook nog HD filmpjes bovenop gooien 8)

19. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het idee van "t lenen van games is top, maar denk inderdaad je klein moet beginnen in the Mile. 2 redenen:
    1) Er word gesproken over groeien van de community, maar als het niet optimaal werkt (het zit nog in de begin fase), lopen mensen net zo makkelijk weer weg om vervolgens nooit meer terug te komen.
    2) Mensen die actief zijn in the Mile "kennen we allemaal". Makkelijk om te beginnen en dus ook fijn om gewone feedback te krijgen en een basis van goede deals. Inderdaad even uitproberen wat de beste uitleen regels enzo zijn.

Later groots uitbouwen met een forum, maar eerst een goede basis maken. Verder dus top idee!

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als XBW wilt blijven groeien als site zijn er sommige dingen een must. HD filmpjes hoort daar imo bij. Dan fixen ze die kut server maar. :+

XBW zit nog in de tijd van de eerste Xbox. Tijd om op te groeien! Frontpage kan een nieuw jasje gebruiken, HD filmpjes, integreer achievements beter op de gamepages etc.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina