[Muziek] Vinyl Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door HanTheMan, 18 dec 2009.

1. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    lol, de originele uitgave van "The War of the Worlds" uit 1975 ofzo. Dat is dus waarschijnlijk de versie die de VS op stelten heeft gezet. :p
    lache man

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt wel, maar voor mij is het zien van de artiest nog zo veel meer waard dan beter (perfect) geluid uit de boxen thuis. Dan neem ik wel eens genoegen met wat tegenvallend geluid.

Maar goed, dat is een heel andere discussie dan vinyl. :9

Wat voor muziek luister je op vinyl, Pimmy? Ik ben het namelijk volkomen met je eens dat het kopen van 'nieuwe' muziek op vinyl vaak zinloos is. Uitzondering met prachtige hoezen daargelaten. Al weet ik dat bijvoorbeeld DeWolff met hun debuut LP een veel mooier geluid op hun plaat hebben weten te krijgen dan op de cd.

3. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Dit mooie topic was alweer even mooi weggezonken, maar beter laat dan nooit! Ja klopt helemaal wat je zegt. Gelukkig zijn er nog steeds bands die wel aandacht aan hun sound besteden.

De muziek die ik op Vinyl veel zal gaan luisteren (op dit moment wel de platen en een speler maar geen degelijke voorversterker) zal dus hoofdzakelijk jazz zijn. Een plaat die ik sowieso nog wil scoren is bijvoorbeeld Jazz in the garden van The Stanley Clarke trio. Maceo Parker zal ik ook naar gaan zoeken. Misschien een Stevie Wonder. Miles Davis. Art Blakey. Marcus Miller. Zijn zoveel namen die me te gek lijken op Vinyl. Wordt gewoon lekker de platenbakken in duiken in de diverse recordshops.

Voorlopig heb ik nu de laatste investeringen gedaan in het eindversterker gedeelte van m'n bedrijf. Komende week zijn de eerste eindversterkers af waarna die officieel gelaunched worden. Dus ik kan me nu gaan focussen op de ontwikkeling van de voorversterker met phono trap. Hopelijk binnenkort dus weer aan de vinyl!

4. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG][​IMG]

Zo, zaterdag weer een album gekocht. Ditmaal "The time of no time evermore" van The Devil's Blood in een gatefold sleeve

5. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Maar de originele War Of The Worlds kwam uit de jaren dertig. Toen begon iedereen te flippen:+

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dubbelpost Mtthz! :eek: :+
    /Mod He godver:mad:

ik ga in het nieuwe huis definitief weer beginnen met platen. Hoe weet je van een nieuwe release of ie op plaat uitkomt?

Ik zoek als verrassing voor mijn vrouw de nieuwste van Lifehouse op plaat.

edit: of evt een eerdere release van die band

edit2: iemand nog ideeën mbt een goede platenspeler?

7. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik houd meestal bol.com in de gaten.

8. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Of gewoon op de website van de desbetreffende band kijken, daar staat ook wel bij op welk formaat hij allemaal uitkomt.

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Goede platenspeler is een beetje afhankelijk van je budget. Maar belangrijkste is dat je phono voorversterker en het element van de speler goed is. Kijk is rustig rond wat Thorens nog allemaal heeft, of kijk of je nog iets leuks tweedehands kan vinden en dan eventueel het element vervangen.

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38

Bij deze dan:)

Vind het overigens veel beter geluid hebben dan de cd.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik ga denk ik idd achter een thorens aan, of misschien toch een draaitafel voor als ik oooooit weer een 2e koop om te willen mixen....

zijn er nog goede online shops waar je 2e hands platen kan kopen?

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Om dit topic eens te reviven, nieuwste aanwinst:

Alleen al vanwege de cover een must-have. :cool:

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heb hier nog een eerste Europese druk liggen van Once Upon A Time in Mexico. Super om dat in je handen te hebben. Vind het stugge papier altijd zo lekker ruiken. :+

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Once Upon A Time In Mexico is natuurlijk geen vergelijking, he? ;)

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Kut... :F: Dat doet zeer. Je weet welke film en welke soundtrack ik bedoel. Once Upon a Time in The West. :+ THE WEST.

16. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Waar gekocht Modder? :) Ik zoek nog wat online shops voor Vinyl naast Bol.com en CDWOW.nl

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Deze is niet in winkels te koop, komt ook uit 1967/68. Ik heb hem dus via discogs van iemand gekocht.

Discogs <3

18. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.131
    Wij hebben nog een plaat die 'Het gebeurde in het Westen' heet :+

19. vozz

vozz Je kat is je hond

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is vet zeg _O_

20. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Heb vandaag de soundtrack van Into The Wid op vinyl gekocht. Eddie <3
    Echt een mooie uitgave. De plaat zelf is 180gram en er zit een heel mooi boek bij met alle locaties uit de film. Daar staan dan ook meteen de teksten op.

Als ik tijd/zin heb kijk ik wel even of ik een foto maak.

Deel Deze Pagina