Wil er nog steeds een keer (lees: 2e keer ) heen, maar ik heb inderdaad niet zo'n zin om met 2 mensen in de zaal te zitten. Je hebt volgens mij van 2 maar een trailer, waarin de stukken ziet uit beide films. Nog niet echt een trailer van film 2: ben benieuwd, komt tenslotte al in de zomer!
Ik gok rond de release van deel 2? Net ervoor dus, gok ik. Zou het beste zijn, want dan kan de dvd met de hype van de tweede film meeliften.
Ik vind het niet erg dat bepaalde aspecten van het verhaal veranderen, als de film er mooier op wordt, graag zelfs!
Visueel wordt het er mooier op, maar alleen al het idee dat het niet klopt met het boek maakt het dan weer minder mooi. Ik zit in een tweestrijd. Ik ga het gewoon uit principe haten.
Kijk, daar heb ik dus geen last van. Mij interesseert het niet dat er in films dingen worden aangepast, ten opzichte van het boek. Maalt er bijvoorbeeld één iemand om dat Tom Bombadil is verwijderd uit The Lord of the Rings?
Oh gelukkig kan je Bombadil ook missen, heel dat hippie gebeuren daar kan me echt gestolen worden. Dat past totaal niet in de films van Peter Jackson. Die boom zou leuk geweest zijn, grappig dat Peter Jackson dat weer min of meer verwerkt heeft in het Fanghorn bos.
Ik vond Tom Bombadil stiekem ook best wel awesome, ze hadden hem gewoon wat meer dreigend en mysterieus moeten maken. Want ook al komt hij in het boek soms over als een halfzachte hippie , hij is eigenlijk een van de oudste en machtigste wezens uit de hele LOTR mythologie. [yt]kOPah20HFUc[/yt]
Quasi de gehele eerste helft van boek 1 is verwijderd, zoals Tom Bombadil & die graven en die bomen in het water ofzo. Kan me niet meer precies herrineren . (& is herrineren nu mis geschreven? Effe black-out xD ) ps: de films zijn epic
Nou... Hij is in het boek best wel tof, doordat het tempo in het boek heel anders is dan in de films. In de film zou hij totaal niet passen, zelfs niet als het een mysteries of dreigend persoon was. Zeker niet met z'n lelievrouwtje... en hoe hij eigenlijk in het totale LOTR canon staat, heb ik nooit begrepen (of ben ik vergeten). Dat ga ik nog eens opzoeken.
Hij is de oudste en meest bazige persoon in Middle Earth. Is hij eigenlijk wel een persoon of is hij iets anders? Iets niet menselijks?
Nou, moet je het stukje Characteristics op Wikipedia eens lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Bombadil Schijnbaar had Tolkien er wel de lol in dit allemaal mysterieus te houden.
Haha, ja. Zou wel grappig zijn als Tolkien dat zo bedacht had, maar het aan niemand wilde vertellen. "Laat die sukkels maar lekker nadenken over Tom Bombadil, ga toch nooit vertellen wie hij nou écht is."