[Algemeen] Harry Potter [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hij is een overblijfsel uit de silmarillion toch? Een Maia o.i.d.

Hoe dan ook , als er stiekem een bluray versie in de maak is met een half uur extra Tom Bombadil dan sta ik in de rij om hem te kopen :+

En om ontopic te blijven, Tom Bombadil > Perkamentus

2. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Legolas meer God,
    mijn excuses (:

3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Kan ik je nu alvast teleur stellen wat betreft de Blu-Ray, er zal nooit een extented cut komen met Tom Bombadil. Dat is zelfs nooit gefilmd. De hele proloog over 'de laatste oorlog tegen Sauron' is echt heel uitvoerig gefilmd, hele personages zijn uiteindelijk weggeknipt uit de film, maar Tom Bombadil is niet eens gefilmd. :'-(

4. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn al een gehele tijd plannen voor 'The Hobbit'.
    Misschien dan...

EDIT: Met gehele tijd bedoel ik Héééééééééééél lang (:

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Legolas is een loser man. Tom Bombadil zou als hij zin had met 1 vinger Legolas aankunnen. Maarja, hij heeft zich teruggetrokken om zich maar niks van de rest van de wereld aan te trekken. En hij is baas over het Old Forest. :cool:

6. Willem

Leuk Bevonden:
    686
  7. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig dat Legolas er was of anders zouden de troepen van Saruman gewonnen hebben in Helmsdeep, Frodo gedood zijn & de ring in handen van Sauron komen. Troepen optrekken naar The Shire & Old Forest zou platgebrand worden. Daar staat hij dan Tom :+

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Gast, die legers van Sauron kunnen niet op tegen Tom Bombadil, het oudste en meest machtige wezen uit Middle-Earth. Tolkien had hem ook gewoon de wereld kunnen laten redden, maar dan was het geen leuk boek meer geweest.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ga eens lekker over Frodo en zijn ring in het LotR topic praten barbaren! :eek:

10. planckie

planckie Morcion

Leuk Bevonden:
    0
    :D

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
  12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nog niet bevestigd lees ik daar, maar het zal wel waar zijn. Tof, eindelijk!

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Waarom hebben we het eigenlijk over LOTR in deze thread? :+
    Niet dat ik het erg vind, hoor. Maar ik denk dat Dulle een hartaanval zal krijgen als hij het ziet.

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Goddamnit, ik laat jullie even alleen en dit is wat er gebeurt? :mad: Stop dit topic te vervuilen met die troep! :'-(

Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  15. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ja. Tom Bombadil had er echt in gemoeten.

/edit: om het even bij HP te houden. Ik ben wel iemand die authenticiteit waardeert, het liefst zou ik zien dat boeken letterlijk verfilmd zouden worden, meer als een soort van theaterstuk dus. Ik weet ook wel dat dat niet kan, maar ik vind het zo makkelijk om (volgens mij) essentiële dingen te veranderen omdat het dan makkelijker te filmen is.

Laatst bewerkt: 18 jan 2011
  16. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Nietus, Elrond zegt namelijk dat uiteindelijk ook Tom zal bezwijken als heel Middle-Earth is gevallen!
    Mwa, enige echt storende in mijn ogen van de LotR verfilmingen was hoe ze de slag bij Minas Tirith hebben gedaan, met die geesten en zonder Imrahil en types overal vandaan.

Wat betreft HP verfilmingen ben ik het echt met Henrive eens. Paar pagina's terug zei iemand dat deel 7 zo goed is omdat het boek precies wordt gevolgd, maar dat is feitelijk onjuist. Het plot is uiteindelijk hetzelfde, maar het lijkt wel alsof die types dwangmatig alles net anders moeten uitwerken in de film dan in het boek, daarom ben ik na afloop van elke film geergerd.
    Wat vonden de kijkers bijvoorbeeld van het Grimboudplein?

17. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hele LotR discussie :emo:

Maar dingen aanpassen in de film is niet erg, imo. Zolang het er maar beter op wordt. Het cruciale blijft er in, alleen de plek verandert, dus dan is het niet erg. In vorige films hebben ze weleens belangrijke dingen verandert (bijv. in deel 5, dat met Cho Chang, dat vind ik nog steeds belachelijk ;)) en dan is het wel idioot.
    Ach we zullen zien, can't wait \o/

18. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Maar het wordt er niet beter op, de boeken zijn niet voor niets zo uitgegeven.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Elrond kan dat wel zeggen, maar omdat Tom langer around is heeft hij vast nog wat tricks up his sleeve. Maarja, we zullen het helaas nooit weten. :'-(

20. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, in boeken kun je dingen spannend/mooi/zielig maken door te beschrijven, in films moet het toch echt hebben van het beeld, wat in een oog opzicht de situatie aangeeft. Dus dan zien dingen er weleens anders uit. én Rowling heeft toestemming gegeven en dat doet ze niet zomaar ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina