2 problemen met m.b.t. mijn internet.
Ik heb een tijdje geleden een wireless USB adapter (Netgear WG111v2) in mijn computer gestopt. De eerste paar dagen ging alles helemaal tof, maar sinds vandaag heb ik steeds dat mijn verbinding om de 2-3 minuten een tijdje naar 1 Mbps dropt, om vervolgens weer naar zijn maximum te gaan (54 Mbps). Nou is dat opzich geen probleem, want het kan me geen reet interesseren als het iets langer duurt om een web pagina te laden, maar als ik bijvoorbeeld videos stream, of muziek stream via m'n Xbox, is het gewoon rete irritant. Het signaal is gewoon maximaal, dus daar zal het niet aan liggen. Het kan er aan liggen dat mijn broer vandaag weer thuis is, en zijn computer al mijn internet weg trekt, maar dat lijkt me sterk, aangezien zijn internet activiteit op het moment niet meer is dan een beetje msn'en. Waar zit dit probleem? In de router, die usb adapter, of mijn computer?
2de probleem: Mijn router, een Thomson TG789vn, detecteert de verbonden apparaten niet meer. Normaal had ik een hele lijst staan met alles wat met dat ding verbonden was, zowel met een kabel als draadloos, maar nu staat er ineens helemaal niks meer aangegeven. Heb hem al opnieuw aangezet, maar het mocht niet baten. Iemand een idee?
edit: 2de probleem ongeveer opgelost. Schijnt een bug te zijn in de laatste firmware update.
Laatst bewerkt: 20 jan 2011