1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik zit met een probleem. Ik wil een programma verwijderen uit de lijst met geïnstalleerde programma's en onderdelen, zo deze is te vinden in het configuratiescherm. Ik heb op de Windows Support site gezien dat je dit met een bepaald programmatje kan doen om de sleutel op te zoeken, waarna je een paar stappen moet ondernemen. Daar kwam ik allemaal wel uit, maar het programma is niet te vinden in dit programmatje... :F: Iemand een andere tip?

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Laatst bewerkt: 16 jan 2011
  3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Hé, bedankt! Super handig dingetje, zie gelijk ook een boel software staan waarvan ik zeker weet dat ik het niet gebruik / mijn computer het niet nodig heeft.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik heb dus Windows 7, maar nu is de licentie eh... verlopen :+. Oftewel ik had het illegaal.
    Nu heb ik Windows 7 legaal gekocht, en een legale key... Hoe kan ik deze invoeren?
    Of moet ik het helemaal opnieuw installeren (waar ik echt geen zin in heb...).

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    1. Right Click on My Computer and Select Properties.

2. Wait a second for windows activation details to get populated.

3. Click on Change Product key link after your Windows 7 activation details are populated.

4. Enter New Product Key and click on next to activate your windows 7

Google is je vriend trouwens :p

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Thanks!
    Ik hou ook van jou hoor! :+

Ander probleem: nu gaat mn PC telkens in sleep mode..
    Hoe verhelp ik dat?

Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  7. sjaakie1987

sjaakie1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    2

probeer is in cmd : bootrec.exe /fixmbr en bootrec.exe /fixboot

8. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    2 problemen met m.b.t. mijn internet.

Ik heb een tijdje geleden een wireless USB adapter (Netgear WG111v2) in mijn computer gestopt. De eerste paar dagen ging alles helemaal tof, maar sinds vandaag heb ik steeds dat mijn verbinding om de 2-3 minuten een tijdje naar 1 Mbps dropt, om vervolgens weer naar zijn maximum te gaan (54 Mbps). Nou is dat opzich geen probleem, want het kan me geen reet interesseren als het iets langer duurt om een web pagina te laden, maar als ik bijvoorbeeld videos stream, of muziek stream via m'n Xbox, is het gewoon rete irritant. Het signaal is gewoon maximaal, dus daar zal het niet aan liggen. Het kan er aan liggen dat mijn broer vandaag weer thuis is, en zijn computer al mijn internet weg trekt, maar dat lijkt me sterk, aangezien zijn internet activiteit op het moment niet meer is dan een beetje msn'en. Waar zit dit probleem? In de router, die usb adapter, of mijn computer?

2de probleem: Mijn router, een Thomson TG789vn, detecteert de verbonden apparaten niet meer. Normaal had ik een hele lijst staan met alles wat met dat ding verbonden was, zowel met een kabel als draadloos, maar nu staat er ineens helemaal niks meer aangegeven. Heb hem al opnieuw aangezet, maar het mocht niet baten. Iemand een idee?

edit: 2de probleem ongeveer opgelost. Schijnt een bug te zijn in de laatste firmware update.

Laatst bewerkt: 20 jan 2011
  9. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Thomson TG789vn :emo:
    Gecondoleerd, ik heb dezelfde. En trouwens, ook dezelfde problemen met wireless 8)
    En gister constant rebooten dat kreng. Krijg nu een nieuwe van mijn provider.

10. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Die router is inderdaad echt een ramp. Ik heb dat ding ook al minstens 80 keer opnieuw gestart omdat hij weer eens zonder reden besloot mijn NAT dicht te gooien...

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Hmm, NAT problemen heb ik geen last van, gebruik gewoon uPnP en DHCP met lease op oneindig.
    Maar goed ga sowieso nog een andere router kopen, dit ding is gewoon brak :+

12. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Configuratiescherm\\Energiebeheer

Laatst bewerkt: 21 jan 2011
  13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lijkt erop dat ik een groot probleem heb.
    Startte vanachtend me pc op. Alles prima. Half uur later knalt me pc er ineens uit en kreeg BSOD met een irql not less or equal message. Hmm vaag dacht ik een start hem opnieuw op nu kom ik niet verder dan even op me bureaublad en crashed die er weer uit. Soms geeft die andere reden maar meestal irql message. Heb al een systemrestore gedaan en een opstartherstel. En geprobeerd met safe mode hem op te starten maar dan crashed die er ook uit.

Iemand een idee wat ik kan doen?

14. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb ook een probleem met mijn desktop, er zitten namelijk 4 usb ingangen op. 2 aan de achterkant die het gewoon doen, en 2 aan de voorkant die het niet doen. Wat kan hier de reden van zijn?

15. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Waarschijnlijk een kabeltje wat van binnen niet goed zit. Even de handleiding van je moederbord erbij pakken om te kijken waar front USB precies aangesloten moet zijn.

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Probeer even een foto van de BSOD te maken, de hele lange code die je onderin beeld ziet staan verklapt meestal wat er aan de hand is.

17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik ga het proberen. Was nu wel in de Safe mode gekomen en knalde er een virus scanner overheen en hij pakte 7 trojan agents toen die bij windows/start menu was en toen ik die probeerde te verwijderen klapte die er weer uit.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hier de melding

19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Volgens mij heb je hier een geheugenprobleem te pakken.
    Je kan je geheugen testen door Hiren's BootCD te downloaden en die te branden op een CD. Start je computer op met de CD erin en boot van CD. Daarna kan je ergens in het menu wat er komt zoeken naar "Test Tools" en dan moet je MemTest86 pakken. Start de test en laat 'm gewoon z'n ding doen, je kan ergens zien hoever die is. Zolang de onderste helft van het scherm leeg is, gaat alles goed. Maar komen er daar meldingen dan is je geheugen kapot. Maak evt. weer foto's en post het maar weer hier als je meer hulp nodig hebt.

http://www.hiren.info/pages/bootcd

20. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb die test gedaan.

Edit: PC starte opnieuw op na deze test. En toen ik voorbij de inlog was kreeg ik een bsod met deze melding.
    System Service Exception

Laatst bewerkt: 28 jan 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina