Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Dan ga ik toch, bescheiden als ik ben, voor het advies der adviezen. De camera's van Nikon en Canon zijn de meests verkochte en qua lenzen heb je enorm veel keuze. Zowel van het merk zelf als van third party glasbouwers. Sony hobbelt er een beetje achteraan, maar wordt steeds meer verkocht.
    Zoals Remco al zegt is het vooral gewenning en doe je volgens mij als beginneling met een beperkt budget niet snel een miskoop, voor welk van de merken je ook kiest. Je kunt beter investeren in een goede lens dan in een enorm dure body, maar dat ga je uiteindelijk van zelf doen als je wat verder in de hobby bent.
    Ik zou zeggen, stap een winkel binnen en hou de camera eens vast. Welke houdt lekker vast en welke heeft de mooiste aanbieding.

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    @ Nusti:
    Luukiee heeft al een body :p

3. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    klopt....maar shortbull niet...

4. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Filmen is mij het minst belangrijk, daarvoor houd ik mijn Lumix. *zucht dit is nog best lastig een goede camera kiezen. Ik wil erop vooruit gaan op wat ik nu heb en dat is al vrij moeilijk zonder meteen 800 euro uit te geven :+

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Kijk naar wat voor lenzen je wil gaan gebruiken. Kijk ook naar het 2ehands aanbod. Ga ook vooral, wat nusti zegt, een keer in de shop kijken. Welk menu je fijner vind werken en welke body fijner aanvoelt. iemand met Canon zegt dat je Canon moet kopen en vice versa

6. Tom

Tom Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Daar sluit ik me bij aan!

Even een toevoeging: kijk wat je precies wilt gaan fotograferen, en dan wat voor een body+ lenzen je daarvoor wilt gebruiken. Ga daarna pas merken/modellen vergelijken.
    En als je door de bomen het bos niet meer ziet, zijn wij er voor je!

7. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Kunnen mesnen actief in dit forum zeggen wat voor camera zij gebruiken en daarbij misschien hun foto's laten zien? De lenzen zijn nu nog niet belangrijk. :D

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik zou als ik jou was op het begin helemaal geen zorgen maken over de lens.
    Kies gewoon een Canon/Nikon met de standaard kitlens.
    Op het moment dat je meer gaat focussen op fotografie worden lenzen pas belangrijk maar om te beginnen met een DSLR zou ik het gewoon bij de kitlens houden ;)
    Ik heb bijna geen verstand van de body's van Nikon dus daar ga ik niks over zeggen maar over canon weet ik wel genoeg.
    Ik heb hiervoor een 400D gehad, was ik erg over te spreken en was een prachtige camera!
    Tegenwoordig zullen die niet meer zo duur zijn als je op marktplaats kijkt en anders zijn de modellen daaromheen (de 350D en de 450D en eventueel naar de wat nieuwere 500D en 550D) ook prachtige modellen die 2e hands niet meer zo duur zijn.

9. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Hehe :+
    Thanks daar heb ik dus al naar zitten kijken. Wat voor camera gebruik je nu als ik dat vragen mag :+

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Lol, niet op zitten letten :9
    Ik gebruik zelf een canon 7D maar dat ligt denk ik een beetje boven je budget :+
    Hiervoor altijd een 400D gehad van canon.

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb wel een 350d in de aanbieding. :). 350,- voor de 350D, 2 lenzen, battergrip, accus, 2 CF kaartjes.

12. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Luuuuuk, ik heb nog steeds niet mijn foto van belgie gehad :c

13. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    klik de link in mijn sig en bekijk de foto's. Het grootste deel is met een kitlens gemaakt. Een 18-55mm en een 55-200.

als je gaat kijken voor een camera zou ik voor een aanbieding gaan waar bijvoorbeeld een 18-70 of een 18-135mm zit. Dit zijn ook simpele instaplenzen, maar net iets meer bereik. De betere fotozaken bieden deze ook aan als kitlens. Ik merkte toen ik begon met fotograferen de 18-55 net te kort schoot in ik erg vaak aan het wisselen was.

14. Kortestier

Leuk Bevonden:
    121
    Wauw, mooie foto's man!
    Met de d80 dus. Is even kijken naar dat model. Lenzen kan ik waarschijnlijk overkopen van wat klasgenoten. Dus dat komt met de tijd wel goed :)

15. splatman

splatman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nikon is ook gewoon de shit :p

16. Remco

Remco Guest

Helemaal mee eens! :+

17. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    FTW

18. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk niet dat je dat model nog kunt vinden. Deze is volgens mij al een jaar of twee van de markt. De d90 is de opvolger, de D7000 zou de opvolgeer moeten zijn van de D90, maar de D7000 neigt meer naar de D300.
    Maar ga gewoon naar de winkel, voor het zelfde geld loop je tegen een mooie aanbieding aan. Ook met een ander merk camera kun je zulke foto's maken...

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik weet niet waarom maar ik ben echt gefascineerd door deze foto!
    Hij stond op nu.nl en is gemaakt bij het studentenprotest.
    Wat een kracht en emotie straalt die foto uit zeg!
    Echt heel mooi moment vast gelegd, knap staaltje fotografie!

20. Scarlett

Scarlett Active Member

Leuk Bevonden:
    3.592
    Das in den haag! :p idd goede foto

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina