[Algemeen] Harry Potter [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 23 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Wat ik me afvroeg... Zweinstein en zo, dat is een soort middelbare school. Maar die kleine kinderen moeten toch ook leren lezen, reken en schrijven, etc? Anders zijn ze zo stom als het achtereind van een varken. Maar die kunnen 100% zeker niet naar een "dreuzel"basisschool gaan. Hoe doen ze dat dan? Dulle? :+

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    En is er ook een vervolgopleiding voor ze?

3. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Voor Ministerie taken worden ze opgeleid op het Ministerie. Als Schouwers enzo. In boek 5 wordt er over vervolg opleidingen gepraat.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Precies. Vervolgopleidingen zijn er zeker.
    Vast ook wel basisscholen maar daar hebben ze het nooit over gehad. Voor bevestiging moeten we wachten op die encyclopedie van JK Rowling. :+

5. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Werden ze niet opgeleid door hun ouders?

6. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk het eigenlijk niet. Als ze jong zijn worden wel wat normen en waarden geleerd (niet in openbaar toveren etc.) maar ze krijgen pas een toverstok op hun 11e. Het zal wel door hun ouders ofzo worden gedaan (leren lezen/schrijven etc.)
    Ben er eigenlijk wel benieuwd naar, wanneer komt die encyclopedie :+

7. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.358
    Harry zat toch aan het begin van boek 1 bij Dudley op dezelfde school? Volgens mij doorlopen ze wel de basisschool maar daarna gaan ze naar Hogwarts.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dudley gaat niet naar Hogwarts, hoor. :+

9. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.358
    neehee! Daarvoor! In het 2e hoofdstuk van Boek 1 raakte Harry in problemen omdat hij op het dak van zn school terecht was gekomen, en hij had ook geen vrienden op school.

Laatst bewerkt: 22 jan 2011
  10. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Dudley + Harry zaten op zelfde Basisschool. Harry gaat daarna naar Zweinstein, Dudley naar die ene vage school waarbij hij een stok krijgt om zn vrienden te slaan 8)

11. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Wie is Dudley? In het nederlands.:+

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Harry's neef.

13. Cyndris

Cyndris Member

Leuk Bevonden:
    369
    Dirk! Dat was zn naam :+

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ja, de halfbloedjes zoals Harry gaan naar de gewone basisschool, maar volbloedjes zoals Ron...? Ron was bv totaal niet bekend met... eigenlijk alles wat normaal is voor Dreuzels. Dus hij zat hoe dan ook niet op een normale school. :p

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik vraag me af wat Ron dan op school leerde. Hij is geen Muggle (Nederlandse namen zijn suf), maar weet ook nog nauwelijks iets van magie.

16. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, hij zat wat Moddereter zegt op de basisschool. Maar dat was ook omdat zijn tante en oom hem 'normaal' wilden opvoeden.

Ik denk nog steeds niet dat Ron etc. uberhaupt op school hebben gezeten. Dat ze gewoon thuis zijn opgevoed en als ze 11 zijn ze naar school gaan.
    Misschien kom ik er nog achter, gister weer in boek 1 begonnen. (Heb tentamens op dit moment en paar hoofdstukken lezen werkt altijd zo lekker ontspannend, voordat ik weer mijn boeken voor school moet lezen :p)

Laatst bewerkt: 22 jan 2011
  17. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Van echte magie weet ie inderdaad nog niet veel, maar hij is wel bekend met de wat meer basisschool stof; magische kinderverhalen/muziek ed.
    Ook in de magische wereld zullen ze eerst moeten leren schrijven ed. Daar is uiteraard nog geen magie voor nodig. Dat komt pas op de vervolgopleiding (Hogwarts)

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Neem je dat nou zelf aan of wordt het ook officieel ergens vermeld? Niet dat ik aan jouw expertise twijfel, maar toch... :+

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nee, dat wordt nergens vermeld. :p Kan me gewoon niet voorstellen dat er geen basisscholen zouden zijn. :+

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Misschien blijven die kinderen wel thuis totdat ze naar Hogwarts mogen. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina