[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

1. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dit is echt de grootste, en meest foutieve generalisatie die ik in tijden heb gezien.

2. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Economie aan de HvA, en ja dat is een hogeschool en daar zitten sowieso al veel idioten op. Maar omdat we het over HBO/WO hebben gaat het dus ook om aantal. En ik kan je verzekeren, wat jullie als gemiddelde student zien dus niet zo op het HBO, daar lopen nogal wat idioten rond. Sterker, het is bijna moeilijk om normale mensen te vinden. Of ik heb gewoon ongeluk. Maar als ik spreek vanuit mijn eigen observatie ben ik het eens met Mr Bubbels want het gros heeft extra studie tijd nodig omdat ze te lui zijn. Een paar voorbeelden vraag u, natuurlijk geen probleem.

- Op maandag eindigt de lesdag rond 12 uur, spaans (dat veel mensen hebben) is pas om 3 a 4 uur. Van de 30 mensen die dit moeten volgen maken maar er maar 3 het tentamen. Waarom? Ze doen het liever volgend (half) jaar omdat het rooster technisch niet uitkomt.
    - Eerste twee weken van het jaar. Ongeveer 90% van de studeten is aanwezig, na een maand. Ongeveer 30 a 40% aanwezig. Maakt heel erg uit wel uur het is. 's ochtens vroeg is niet zo in trek net zoals na 3'en.
    - Waarom hoger dan een 5,5 halen als je toch je studiepunt heb? WTF maakt het uit, het is toch een saai vak (en dat wordt over alle vakken gezegd)
    - Hurp durp durp
    - Ohh sorry ik mij mij stukje voor het project niet af, ik ga het snel in elkaar zetten en je erg teleur stellen over de kwaliteit.
    - euhhhh geen ideee
    - blarrhghhghgh

Ik vindt het wel best dat een paar idioten weg gaan omdat het te duur is. De leningen zijn nou niet echt duur en met het geld dat je (hogelijk) gaat verdienen kan je het MAKKELIJK terug betallen. En anders lever je maar je macbook en blackberry in.

Edit: nogaals, voordat mensen gaan zeggen dat dit HBO is. Het gaat over HBO/WO en aangezien het grootste percentage op het HBO zit...........
    Edit2: Als er spellingsfouten in zitten, kijk naar de tijd/datum dat dit gepost is.

Laatst bewerkt: 22 jan 2011
  3. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Economie met Spaans :confused:

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    keuzevakken

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kwart over twaalf is nogal vroeg om al aan de spelfouten te beginnen hoor ;). Gaat lastig worden met huiswerk dan, als je vanaf twaalf uur al geen foutloze zin kan schrijven :+

Losstaand van de discussie over de mentaliteit van studenten zou ik graag willen opmerken dat het nogal raar is om te gaan bezuinigen op het onderwijs als je vlak daarvoor stelt dat je weer een van de betere kennis economieën wilt worden. Je hebt geloof ik niet een master in de economie nodig om tot die conclusie te komen. Met de redelijk acute problemen van vergrijzing zou een beter opgeleid volk ook een deel van de oplossing kunnen zijn toch?

6. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ach ja, het gaat om de inhoud. Hij had wel 3 punten die ik ook herken in m'n klas.

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Om Willie Wartaal te quoten: Te dom om te poepen. Ik herken het ook hoor, ook op de uni.

Die mensen kunnen goed leren, maar leren (logisch) na te denken blijkt het moeilijkste dat er is.

Mjah ik had ook nog een serieus stukje, dus dat plak ik hier dan maar :+

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nee, want dan krijgen we betere dokters en leven mensen ook langer. :+

9. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Eigenlijk best slim, aangezien Spaans op nummer 3 staat van meest gesproken talen..

10. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik dacht meer in de trend van, groter draagvlak omdat het aandeel van de bovenste belastingschijf groter wordt ;)

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Niet helemaal. Dan kan je beter Arabisch of Chinees leren. Tenzij je een grote coke importeur wilt worden. :cool:

12. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Onzin, zuid amerika is enorm aan het ontwikkelen. Alleen heeft China iets voor invloed omdat ze met een miljard meer mensen zijn

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Meer info graag. Hoor het voor het eerst.

Ik zag Zuid-Amerika altijd als een grondstoffen export continent. Verwacht je in de toekomst een enorme groei van vraag naar grondstoffen? Of zie je het misschien als een lageloon vervanger van China? Als ik het logisch probeer te redeneren verwacht ik de vraag naar opgeleide arbeiders steeds groter zal worden. Fabrikanten zullen ook zo min mogelijk grondstoffen proberen te verbruiken om kosten te besparen. Dit kan natuurlijk niet in elke industrie maar als ik het totaal plaatje bekijk zie ik de Zuid-Amerikaanse landen in de toekomst geen economische grootmacht vormen.

14. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat dit beter in het filosofie topic past, maar toch post ik het hier:
    Hoe kijken jullie tegen de mensheid aan, optimistisch, pessimistisch of een tussenvorm?

Ik was eigenlijk altijd aardig optimistisch, maar dat begint behoorlijk af te nemen. :{

15. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Pessimistisch, ik denk dat we de volgende 100 jaar niet gaan halen. Maar dit hoort hier niet echt. :+

Plaat maar in het filo-topic. De richting waarin ik heen wil past daar ook beter.

16. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Optimistische en pessimistische wereldbeelden spelen volgens mij wel een erg belangrijke rol binnen de politiek, dus vandaar dat ik dacht dat het hier misschien wel zou passen. Maar past inderdaad misschien beter in het filosofie topic.

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Mijn beeld van de huidige politiek in Nederland: Werkt niet. Te veel partijen/meningen. Concessies zijn nooit de beste oplossingen, maar de oplossingen die iedereen enigszins tevreden houdt. Tenminste, degene die beslissen, de mensen die de gevolgen ondervinden zullen minder tevreden zijn.

18. MerQ

MerQ Registered Bruser

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien wel leuk concept om over natedenken. Utopia. Ben al een aantal weken mijn "denkbeeldige" utopia aan het samenstellen :p (het is awesome en zal de mensheid goed doen.)

Maar dat is inderdaad niet echt politiek. Waarom de huidige politiek niet werkt, omdat partijen/regeringen niks fout durven te doen omdat het ze stemmen gaat kosten. Iedereen stemt maar op de beste partij voor zichzelf maar we zouden de beste partij voor het land moeten kiezen. En dan moet je soms jezelf in de vingers snijden en dat willen we niet.

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    The Venus Project, dat is pas een goede utopia.

20. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    sorry, ik ben lid van The Economist, daar haal ik over het algemeen mn info vandaan. Ik weet dus ook niet hoeveel er over Zuid-Amerika gesproken wordt online, wel dat in de traditionele media alles over China en India gaat, dat scoort.

Brazilië doet is een van de graanschuren van de wereld, over het algemeen zijn grondstoffen inderdaad erg belangrijk, maar Zuid-Amerika maakt enorme ontwikkelingen door op sociaal gebied, inkomensnivellering, onderwijs, enzovoorts, waardoor het vestigingsklimaat voor multinationals redelijk goed is. Zuid-Amerika doet in tegenstelling tot China, India enzovoorts heel erg mee om te komen tot vrijhandel enz.

Vooral China wordt best wel exaggerated in de media, maar dit is ook weer niet heel gek omdat hun impact gewoon veel groter is omdat het land megaveel groter is. Qua sociale welvaart gaat het helemaal nog niet zo goed.

Deel Deze Pagina