De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een HDMI kabel kan maximaal 10.2 Gbit/s aan data doorsturen. Lijkt me niet dat je die al hebt gehaald. ;)
     
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee natuurlijk niet maar bij mijn situatie komt er in ieder geval meer stress op de kabel te staan dan bij de meeste mensen. Overigens die 10,2Gb/s is slechts puur theoretisch daar zal praktisch misschien een kwart van overblijven. Technisch gezien doet een optische kabel ook 150Mb/s. Waarom krijgen we dan geen HD audiosignalen daarover doorgestuurd?
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Da's grappig dat je dat noemt, want dat kan idd prima, alleen dan had de Hdmi kabel niet zo veel bestaansrecht gehad.

    Vandaag hoorde ik weer een stel consumenten opgelicht worden bij de Scheer en Foppen. Hun werd de "kwalitatief meest hoogstaande" Hdmi kabel aangesmeerd van €70 ofzo. Die vrouw vroeg nog of de wat minder hoogstaande kabel ook niet voldeed. Ik had nog net niet genoeg lef om er wat van te zeggen en ze te verwijzen naar de Action ofzo.
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Had ik wel gedaan! Ze worden gewoon genaaid waar ze bij staan, ik zou er zeker wat van zeggen. Ik kom alleen nooit in zulke winkels :+
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Komt een man bij de BCC naar buiten lopen met in zijn handen een BD-speler van Samsung maar daar boven op een HDMI-kabel van Monster.
    De DB-speler is niet veel duurder geweest dan de Monster kabel .

    Als je door de tv/audio afdeling loopt van de MM zie je ook alleen de dure merk kabels hangen.
    De goedkope kabels hangen aan de andere kant van de winkel , maar dat vertellen ze je niet.

    Iemand al eens goed naar de nieuwe reclame van Ziggo gekeken.
    Daar sluit een monteur een HD-decoder aan en ipv de meegeleverde HDMI-kabel gebruikt hij een scart-kabel :lol:
    De HDMI-kabel ligt gewoon boven op de tv-meubel.
     
  6. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteindelijk komt de discussie toch weer bij het filmpje van kassa. Maar weer posten?
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Lees jij nooit de startpost ;)
     
  8. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik ga morgen ook even een HDMI kabel kopen voor mijn 360. Heb de startpost al gelezen dus weet al dat ik een goedkope moet halen. Maar heb toch een vraag. Had ergens op het internet gelezen dat sommige xboxen geen hdmi input hebben. Klopt dit? En alle hdmi kabels werken die ook voor de xbox 360?

    :)
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja en ja. De oude modellen hebben geen HDMI input. En alle HDMI kabels werken gewoon op de 360.
     
  10. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ah zie ik net dat ik dus een oud model heb. Is er dan nog een mogelijkheid om een speciale hdmi kabel te krijgen?
     
  11. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee.
    Verschil tussen de HD component kabel en HDMI kabel is toch niet zo groot. :)
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  12. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Als dat niet zo groot is dan maakt het me niet zoveel uit. Enige probleem zou dan denk ik de prijs kunnen zijn. Want er is maar 1 soort hd component kabel toch. Die van Microsoft.
     
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je een oud model zonder HDMI hebt, dan heb je de component kabel erbij gekregen.
     
  14. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Nee heb die kabel er toen niet bijgekregen. Alleen een av scart. Daarna heb ik wel nog een kabel gekocht waardoor ik surround sound heb. Maar dat is geen hd component kabel. Dus dan moet ik die maar gaan aanschaffen. Zijn er geen second party (of hoe noem je het) developers die deze kabel goedkoper hebben gemaakt?
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Heeft je TV wel component ingang?
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    er bestaan geen xboxxen met een hdmi input ;)
     
  17. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Maar je put je HDMI kabel er wel in :D
     
  18. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die een TV van Samsung gaan kopen gaan te maken krijgen met de zogenaamde panel lottery. Je kunt een tv krijgen met een Samsung scherm, een AU Optronics (BenQ) scherm of een CMI scherm. Vroeger waren de Samsung schermen altijd veel beter, nu is dit absoluut niet meer het geval. :'-(

    Ik heb twee 32C530's vergeleken met elkaar, eentje met een zogenaamd A-MVA scherm van AU Optronics en eentje met een S-PVA scherm van Samsung. Het A-MVA scherm was, met name bij snelle bewegende beelden, echt veel beter dan de Samsung. :confused:

    Ik heb geen CMI scherm kunnen zien, maar daar wordt nog steeds over gezegd dat ze kwalitatief een stuk minder zijn. Ik weet alleen dat de Samsung C350 (goedkoopste model) standaard met een CMI scherm wordt geleverd.

    Ook LG, Philips en Sony doen mee aan deze zogenaamde panel lottery. Bij LG kun je bijvoorbeeld een S-IPS (grote kijkhoek, laag contrast) scherm krijgen van LG zelf of wederom een A-MVA scherm van AU Optronics (slechte kijkhoek, hoog contrast). In feite weet je dus gewoon niet wat je koopt, totdat je de doos openmaakt en achter in de ventilatiegaten kunt zien wat voor scherm erin zit...

    Als je een C530 van Samsung hebt (of een C550) staat is er ergens achter die ventilatiegaten een sticker te zien met een code daarop. Begint die met LTF (bijvoorbeeld LTF320HM01) dan is het een Samsung scherm en begint die met T (bijvoorbeeld T315HW04) dan is het een AU Optronics scherm.
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarom 2x hetzelfde zeggen ? :+
     
  20. fortesque

    fortesque Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    foutje... :x

    ik typ langere stukken tekst altijd in word en kopieer ze dan. Ging een beetje mis...
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina